Permalänk
Medlem

Comhem vs Penny

Hej!
Ska flytta till ny hyresrätt, där de har ComHems nät. Frågar blir då vad ni tycker är bäst - Comhems egna med deras router som ingår eller Pennys billigare abonnemang(dock "dålig" kundtjänst av vad jag läst) och köpa egen router?

Någon som har någon erfarenhet av Penny?

Tack!

Permalänk
Medlem

Penny verkar relativt nytt men här har du en annan tråd som nyss dök upp.
#18876719

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Hej
Jag har Penny och är egentligen j*vligt nöjd om det inte vore för att kundtjänst endast går att nå via chatt och e-post.

Som mobilabonnemang funkar det toppen och jag kör på sådana för att använda ett till en wifi router hemma tex.

Jag beställde ett bredband 500 och betalade ett bra lågt pris på 249 kr för deras Sagemcom F@st 3893 Cable modem - som passar i ComHem's coaxaluttag.

Första modemet kom ej fram och de hävdar att jag fått det hängt på dörren
Jävla sinnessjukt..

Beställde ett bredband till (det minsta) och betalade ånyo för ett sk Penny modem.

Nu krånglar allt utom mitt reser mobilnummer...

Loggar jag in så önskar Penny mig en trevlig semester i Nederländerna.

Hahaha.!!!!!

Humor nu men det skedde så tvärt i ett dumt läge och iom att jag tydligen var i Nederländerna så kunde jag inte använda mobil eller surf..

"Jag hade ju inte köpt till för att kunna ringa och surfa utanför Sverige."

Kundtjänsten via tjatt var totalt "rappad" och hävdade att så kunde det inte bli.

Men jag bytte från reserven och tog en dump på vad det stod i mina tjänster.
Och likt tidigare " tillönskas trevlig semester".

Det var bara lite av cirkusen..
... Orkar inte börja chatta med dem igen just nu - Så jag hoppas att jag kan få ett vettigt svar här.

MIN FUNDERING

Penny modemet är ju inte särskilt mycket att ha eftersom det minsta man borde kunna begära är att det var rustat med wifi.

Så jag kommer alltså återgå till mobilt bredband - superbra och mkt smidet.

Ska sälja pennymodemet billigt och undrar om det inte borde fungera för typ grannar m fl som kör ComHem modemet av samma märke men av högre prisklass?

>> Jo, borde det inte fungera överallt där det är coaxal som gäller?

>> Eller är det bara att glömma och börja bygga en uppfinning tillsammans med gamla saker med oanade möjligheter..
😂😂🤣

Trött
Geekblondie

Skrivet av kusu:

Hej!
Ska flytta till ny hyresrätt, där de har ComHems nät. Frågar blir då vad ni tycker är bäst - Comhems egna med deras router som ingår eller Pennys billigare abonnemang(dock "dålig" kundtjänst av vad jag läst) och köpa egen router?

Någon som har någon erfarenhet av Penny?

Tack!

Felstavning