Call of Duty®: Black Ops Cold War

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Jag har nog fel.
Otroligt frustrerande problem då man vill veta orsaken. Får färre krascher om jag kör standardinställningar som i mitt fall innefattar raytracing och låga fps, därav min fps-misstanke. Men kan ju både vara slump eller någon specifik inställning som gör skillad. Har du hittat något som du uppfattar påverkar?

jag har testa det mesta med att byta disk, formatera om windows uppdatera drivers, backa drivers, men inget funkar.

jag har inget info om dem koderna som kommer upp heller.. så valde att strunta i det.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

jag har testa det mesta med att byta disk, formatera om windows uppdatera drivers, backa drivers, men inget funkar.

jag har inget info om dem koderna som kommer upp heller.. så valde att strunta i det.

jag tänkte maila dem bilderna men det är helt jävla hopplös att försöka når dem.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk

Efter att i princip inte ha spelat överhuvudtaget på flera år köpte jag mig ett PS5 och började spela COD. Tyvärr inte många av mina vänner som delar mitt spelintresse, så om någon sitter i samma sits och söker någon att spela med - hör av er!

Förvarnar om att jag är rätt dålig, spelar bara för att det är kul, och spelar endast när jag har tid vilket oftast handlar om några timmar i veckan.

Permalänk
Medlem

Spelar zombies nu, men av någon anledning så är det smooth för den som är lobbyledare medan den andra får lagg varje sekund där man typ fryser till. Är det någon annan som har det här problemet eller vet hur man fixar det?

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har fått en gratis Cold War-kod av en polare men har "bara" ett 3060 Ti installerat just nu och det kräver väl 3080/3090 för aktivering.

Vad är det man behöver göra för att fixa aktiveringen?
Logga in på mitt GeForce experience-konto och Battlenet (eller bara Battlenet spelar roll?) på polarens burk?

Edit: Och om det går igenom, blir hans kort låst för nya aktiveringar av COD? Han fick Watch Dogs Legion till sitt så spelar väl ingen roll men ändå.

Edit 2: Fixat nu. Gick fint att aktivera genom att logga in i Nvidia experience och sedan Battle.net genom webbklient.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hej.
Kan man inte för ladda gratisperioden redan nu till pc ? så man är redo tills senare idag när den startar.

https://www.fz.se/nyhet/285828-gratistesta-multiplayer-i-cod-...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aldrig haft så mycket problem i mitt liv som med detta spel på zpmbies outbrake.
Riktigt kul mod de 10% av gångerna man får spela det.
Annars krasher, lagg, connection to host lost och dylikt... så fruktansvärt frustrerande.

Dessutom crashar med något fatal fel varenda gång man warpar till ny level om jag är partyleader. Så jag måste hoppa in och ur nya spel i början tills jag får joina ett pågående spel där jag inte blir partyleader. Annars blir jag det varje gång och då krashar det.

Tydligen flera andra som har samma problem på reddit.

Suck... aldrig igen ett cod spel för min del. Skitkul men för mycket problem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har ett bekymmer som jag tänkte kolla om någon annan har.

Har MW samt Warzone sen innan och klienten där man väljer spel funkade fint med samma inställningar osv.

Köpte Cold War samt installerade detta, men jag får ett riktigt irriterande problem.

När jag startar warzone så kommer alla spel upp, men CW är ”låst” med texten purchase. Trycker jag på purchase så säger det att storen är tom, finns inget att köpa.
Startar jag CW, så får jag upp alla spel som upplåsta och kan välja fritt. Däremot så är inställningarna borta och funkar enbart för CW.

Någon annan som fått samma problem?

Testat att ta bort temp-mappar osv, checka filer etc, men samma problem.
Orkar inte ta bort allt och installera om allt.

Permalänk
Medlem

Har också strul med Cold War... Har fått felmeddelande YORKER 43 GOOD WOLF sedan jag installerade det, har aldrig startat. Har provat att öppna brandväggar i routern, port forwarding (3074 och 27014-27050 TCP, 3074-3079 UDP), ansluta över mobilt wifi, installerat alla patchar och uppdateringar, stänga av brandväggen i Windows, köra Battle.net i beta-mode, kört scan and repair i battle.net och installerat om spelet helt. Inget funkar... Är det Activisions servrar som ligger nere? Har gått typ en vecka nu.
Fick licensen med mitt 3080 från Inet.

Edit: Hittade felet, Battle.net var inte kopplat till mitt Activision-konto.

Löste problemet
Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

PS5 till PC

Hej på er,

Har under en period spelat CW på PS5, dock är jag i grunden en datorspelare... verkligheten har kommit i kapp och nu kommer jag sälja av PS5an och skaffa mig en speldator igen.
Kan jag på något sätt använda mitt PS5 konto för framtida CW gibb på datorn?

Tacksam för svar!