Call of Duty®: Black Ops Cold War

Permalänk
Inaktiv

Ingen mer än jag som reagerar på att det inte är "verkligt" utom mer som komedi/barnspel?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska säga om spelet! Har inte direkt roligt då jag lider av ständiga hitmarks med sniper och det är det enda vapnet jag använder sedan mw2 tiden! Skjuter i brösten men får hits! Vet att jag haft problem med nästan alla BO spel och det är bara frustrerande! Blir nog inte mkt tid i detta spel precis som med alla lite nyare COD! Kanske är det jag som börjar tröttna på COD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

MW2019 lätt det bästa COD , detta är inte riktigt samma sak... Käns med arcade men det e rätt snyggt om man tankar ner 4K High res texture packet iaf.

så fort man slår på RTX dock tvingar spelet på MSAA Filmic så allt blir suddigt som fan ser förjävligt ut :D. DLSS fungerar också rätt bra men som sagt allt blir suddigt det stör mig som fan så kör utan.

RTX allt maxat utan DLSS är inte kul... ca 60fps i Zombies med ett 3090 och 10700K. allt på max i 3440x1440.

håller mig till MW

Black Ops spelen är mer arcade. Så har det alltid varit jag kommer inte köpa spelet på ett tag. om det ens blir ett köp. tröttnar på dessa jävla lagerlokaler i alla cod spelen. ingen inlevelse i eran alls när allt ser likadant ut

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

skit spel om man frågar mig. slängde bort de pengarna i onödan..
MW mycket bättre.
trist grafik och som någon annan utryckte det... känns barnsligt.
och tyvärr som vanligt med cod sista tiden... massor m buggar.

Permalänk
Medlem

köpte igår och fan... det finns inte dynamic respons curve som det gjorde i mw, orkar inte lära mig att aima igen... snacka om pengar i sjön...

Permalänk
Medlem

Spelet känns som det är från 2016 typ. Med ray trace igång är det riktigt dåligt trots 3080, MW mycket bättre. Får hoppas på lite patchar, kan finnas ett kul spel där under...

Permalänk
Medlem

Var rätt skeptisk till det här när jag spelade betan men efter att ha spelat ett tag nu så tycker jag inte alls att det är så dåligt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har kollat lite streams och vad har dom gjort med Nuketown!? Ser ju ut som Chaz....

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har kollat lite streams och vad har dom gjort med Nuketown!? Ser ju ut som Chaz....

Ja ser ut som nån vomerat över banan. Den var mycket bättre i BO4...

Permalänk
Medlem

Spelar på series X och grafiken ser ju ut som skit. Rörelsemotoriken påminner om pubg när man kör first person. Glad att det var gratis och spela så man hann testa. Köper nog en ny kopia av modern warfare till xboxet.

Permalänk
Medlem

Har installerat spelet men får disconnected,vad är fel?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

tjena

är det nån av er som får dessa errors från spelet?

https://ibb.co/jL8x5fG
https://ibb.co/4Z54wd8
https://ibb.co/sP3FKrs
https://ibb.co/bK02Phq
https://ibb.co/nbXrQXW

har sökt på dem men hitta bara lösningar som inte funkar bl a köra spelet i dx11 den går fortfarande igång på dx12

backa drivers
fresh windows
scan and repair

samma problem hade jag när jag hade mitt gamla 1080ti.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

MW är ett bättre FPS spel helt klart, det är det som fortfarande startas trots att jag äger båda spelen, kampanjen var väll ändå spelvärd, men multiplayer... känns som ett gammalt spel jämnfört med MW.

Tur att man fick det gratis med graffikkortet iaf.

Skulle vilja gå så långt som att säga att till dags datum så är MW helt klart det bästa FPS spelet hittils. Blir spännande och se vad den spelstudion lyckas att utveckla tills nästa gång, ser fram emot det iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon300311:

Ingen mer än jag som reagerar på att det inte är "verkligt" utom mer som komedi/barnspel?

Hur skiljer det sig från övriga CoD? Alltid tyckt att dessa spel är mycket mer arcade än något annat. Eller är det storyn du syftar på?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara Nuketown och älskar det. Ny till CoD-serien (har köpt och spelat litegrann).

Permalänk
Medlem

4 mot 5 är nästan omöjligt. Riktigt trist när det blir så här! Det borde kanske inte ens räknas som en förlust när man har stort numerärt underläge.

Permalänk

Är det bara jag som har problem med fps ?
Körde betan och de flöt riktigt bra
Nu vill inte spelet va över 100 fps stabilt fast allt är på lägsta, hoppar 70-120 fps hela tiden så sniper är typ ospelbart.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Är det bara jag som har problem med fps ?
Körde betan och de flöt riktigt bra
Nu vill inte spelet va över 100 fps stabilt fast allt är på lägsta, hoppar 70-120 fps hela tiden så sniper är typ ospelbart.

Flyter bra för mig, cappat på 139 FPS i UW 1440p med 110% res scale och den rör sig aldrig.

Varför kan man inte välja vilken karta man vill spela? Grymt irriterande.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Visst jag vill lira men kan inte ens lira singel player och väntetiden är lite väl saftig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Visst jag vill lira men kan inte ens lira singel player och väntetiden är lite väl saftig
https://i.ibb.co/jb5SWG1/2021-01-12-1.png

På Xbox står det att dom uppdaterar servrarna med en timer som går uppet istället för nedåt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

På Xbox står det att dom uppdaterar servrarna med en timer som går uppet istället för nedåt.

Haha awesome och i helgen ska det tydligen komma en stor patch samtidigt som zombies är F2P, förutser inga problem alls <3 >_<

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Haha awesome och i helgen ska det tydligen komma en stor patch samtidigt som zombies är F2P, förutser inga problem alls <3 >_<

Problem förkortas väl COD?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Är det bara jag som har problem med fps ?
Körde betan och de flöt riktigt bra
Nu vill inte spelet va över 100 fps stabilt fast allt är på lägsta, hoppar 70-120 fps hela tiden så sniper är typ ospelbart.

Skrivet av frong:

Flyter bra för mig, cappat på 139 FPS i UW 1440p med 110% res scale och den rör sig aldrig.

Varför kan man inte välja vilken karta man vill spela? Grymt irriterande.

Jag har inga problem heller men är verkligen förvånad att jag får samma FPS i 1440p som i 4K. Tydligen räcker inte min Ryzen 5 3600 för att kunna ge mer än runt 120Hz (ibland till 140) oavsett. Jag gick från en Samsung-4K-TV till en Samsung G7. Min förhoppning var att få mer FPS men det var onödigt ens öppna skärmen känner jag nu.

Permalänk
Medlem

Har spelat alla Cod sen Call of duty 4 och har aldrig nånsin tappat intresset för ett Cod så fort som jag gjorde med Cold War, 3 veckor spelade jag sen kom jag på mig själv med att starta andra spel istället var och varannan dag, sen dess har jag inte loggat in ens..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Har spelat alla Cod sen Call of duty 4 och har aldrig nånsin tappat intresset för ett Cod så fort som jag gjorde med Cold War, 3 veckor spelade jag sen kom jag på mig själv med att starta andra spel istället var och varannan dag, sen dess har jag inte loggat in ens..

Jag tappade suget totalt när möjligheten att välja den kartan jag gillar att spela helt plötsligt försvann. Vad fan är det för idioti? Så in i helvete dumt.

Kommer aldrig köpa ett CoD i hela mitt liv.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Cold war är verkligen skräp, men Rebirth island är skoj i Warzone, så fort de patchar bort alla imbavapen typ Diamattis akimbo.

Permalänk
Medlem

Det enda jag spelar är Nuketown, det är trist att jag inte kan välja vilket spelläge jag vill ha men annars är det riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

tjena

är det nån av er som får dessa errors från spelet?

https://ibb.co/jL8x5fG
https://ibb.co/4Z54wd8
https://ibb.co/sP3FKrs
https://ibb.co/bK02Phq
https://ibb.co/nbXrQXW

har sökt på dem men hitta bara lösningar som inte funkar bl a köra spelet i dx11 den går fortfarande igång på dx12

backa drivers
fresh windows
scan and repair

samma problem hade jag när jag hade mitt gamla 1080ti.

Har exakt samma problem sedan jag uppgraderade till AMD 5800x.
(Otal ominstallationer, BIOSversioner, drivrutiner. Ser själv ett misstänkt samband med höga FPS. Modern Warfare och alla andra spel funkar prima).

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Har exakt samma problem sedan jag uppgraderade till AMD 5800x.
(Otal ominstallationer, BIOSversioner, drivrutiner. Ser själv ett misstänkt samband med höga FPS. Modern Warfare och alla andra spel funkar prima).

nja inte vet inte om jag vill hålla med där då jag prova att cappa (130fps) den på lägre fps tror det var så när jag hade mitt 1080ti oxå

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

nja inte vet inte om jag vill hålla med där då jag prova att cappa (130fps) den på lägre fps tror det var så när jag hade mitt 1080ti oxå

Jag har nog fel.
Otroligt frustrerande problem då man vill veta orsaken. Får färre krascher om jag kör standardinställningar som i mitt fall innefattar raytracing och låga fps, därav min fps-misstanke. Men kan ju både vara slump eller någon specifik inställning som gör skillad. Har du hittat något som du uppfattar påverkar?

Visa signatur

Z690,14700K,4080