Permalänk

Chrome extension?

Finns det någon extension för Chrome motsvarande "Update bookmark" för Firefox? Håller på att försöka byta från Firefox till Chrome men saknar denna extension. https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/replace-bookma...

Kan man även få fastnålade tabbar att öppna tex sweclockers.com hela tiden, som det är nu så startar jag om Chrome och är inne på sweclocker.com/forum så startar den upp på den och jag kan inte trycka på "pil bak" för att gå tillbaka till huvudsidan? Firefox-ovana kanske men tyckte det fungerade smidigt.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Finns det någon extension för Chrome motsvarande "Update bookmark" för Firefox? Håller på att försöka byta från Firefox till Chrome men saknar denna extension. https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/replace-bookma...

Kan man även få fastnålade tabbar att öppna tex sweclockers.com hela tiden, som det är nu så startar jag om Chrome och är inne på sweclocker.com/forum så startar den upp på den och jag kan inte trycka på "pil bak" för att gå tillbaka till huvudsidan? Firefox-ovana kanske men tyckte det fungerade smidigt.

En intressant fråga bara varför vill du byta?

Permalänk
Medlem

Kanske missförstår vad tillägget du länkar gör men högerklick på bokmärket->edit? Ang tabbar så vet jag inte, använder inte en sådan funktion själv. Vet att man kan välja i inställningar om du vill att specifika hemsidor ska öppnas direkt när du startar webbläsaren.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Sorten:

En intressant fråga bara varför vill du byta?

Firefox 89 och det nya ui:t som inte passar in någonstans. Pinsamt uselt och att komma med detta för barn under 5 och blinda.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Firefox 89 och det nya ui:t som inte passar in någonstans. Pinsamt uselt och att komma med detta för barn under 5 och blinda.

Ser inte hur det nya UI skulle vara sämre för blinda har de försämrat funktionerna för blinda eller eftersom du säger det och kan inte se att det generellt sett skulle vara sämre för barn hellre du menar avsaknaden av färg eller det finns ett tema som ger mer färg om det är det du menar är problemet annars kan jag tycka att Mozilla mer anpassat webbläsaren också till Microsoft fluent design än vad som tidigare varit vilket givetvis är positivt. Vid varje ny UI förändring är det givetvis en invaningsperiod men vid första koll kan jag tycka att det mesta verkar vara på samma plats som tidigare.