Quiz: Gissa PC-spelet – del 4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Mono ..får hålla med i det uttalandet!

Permalänk
Entusiast

Det var ju inte så svårt. Har spelat samtliga

Permalänk
Keeper of the Bamse

Lite fult med Starwars-spelet i slutet, riktiga skittitlar att gissa mellan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kul quiz.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

8/10
Riktigt nostalgiska spel och frågor måste jag säga. Fick såna 90-tals/millenieskifts-vibes att det är sjukt.
Unreal-screenshoten var insane. Den där magiska månen avslöjade att det inte var UT... Det var verkligen ett grafiskt, musikaliskt, känslomässigt underverk dom fick till. Måste spela om det någon gång på big screen och bra ljud.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

bortförklaringarna matchade väl med

Permalänk
Medlem

4/10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hahah riktigt kass. 3/10

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Hehe märks att man är gammal i gemet

Visa signatur

Amd Ryzen 3600, Asus Rog Strix B450-F, Corsair 32Gig@3600Mhz, Gigabyte RTX3070 Arous Master

Permalänk
Medlem

Många luriga och roliga minnen, även om det tydligen sviker ibland

Permalänk
Medlem

Så många klassiska titlar som Stunts och Ignition! Stunts var det första spelet jag spelade på min egen dator med ljudkort, och Ignition var det första spelet jag spelade på en dator med MMX.

Tyvärr kunde jag inte rätt Unreal, kände inte till Wipeout-konkurrenten samt rörde ihop Starwars-spelen.

Permalänk
Inaktiv

Gissade på flera frågor som jag fick rätt på, så säg typ 4/10 ÄRLIGA poäng... lol

Blev nästan chockad när jag såg *spoiler alert* Unreal-bilden. Har inte lirat det spelet på...15 år eller? Mer?!

Hexen var ju också ett kul återseende! Lirade det en hel del med gamla hederliga JDOOM-motorn, flöt ju på som sjutton med modern hårdvara, och de nya ljuseffekterna var ju också ögonmumma. Var dock länge länge länge sedan jag kollade hur det gick med det projektet, jag tror programmeraren tröttnade och la ner, men jag vet faktiskt inte säkert ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Smågissade på det mesta, visste alltså inte men kunde klura ut vad det var.

Permalänk
Medlem

9/10 och missade den pga feltänk. Jag har inget liv....

Permalänk
Medlem

Flera gissningar, men det gick ju ganska bra ändå.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Hjälpsam

Oj!
Fick 9/10 på andra försöket.
Fusk? Ja visst!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Råkade stänga webbläsaren så gjorde om testet, men svarade likadant. Gick riktigt bra den här gången, hade spelat dom flesta Kvalificerade gissngar för ignition och hi-octane.

Favorit: stunts, det var helt klart ett av mina absoluta favoritspel när jag var liten. Satt väldigt mycket i editorn och byggde banor

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Haha, kunde bara ett och det är det enda jag någonsin spelat också. De andra har jag aldrig rört, några har jag inte ens hört talas om.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

4D sports driving hette det i Sverige, dock var den mest sprida piratversionen baserad på amerikanska Stunts releasen.
Så jag tycker allt det skulle stått 4D Sports Driving med Stunts inom parentes

Har det original kvar i bigbox än idag <3

Var lite lustigt då en gång i tiden trodde så många att det faktiskt hette Stunts här och var helt ovetandes vad man pratade om när man sa 4D Sports Driving.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

5/10 och då gissade jag på två utav dom.
Väldigt svår Quiz tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ren flax på rymdspelet och 50/50 på sista men man har ju lirat mycket visar det sig.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

4D sports driving hette det i Sverige, dock var den mest sprida piratversionen baserad på amerikanska Stunts releasen.
Så jag tycker allt det skulle stått 4D Sports Driving med Stunts inom parentes

Har det original kvar i bigbox än idag <3

Var lite lustigt då en gång i tiden trodde så många att det faktiskt hette Stunts här och var helt ovetandes vad man pratade om när man sa 4D Sports Driving.

Intressant info!

Brøderbund var grejer det. <3

Permalänk
Medlem

Nevermind tiden det tog. jag började och sen gjorde jag annat. Jag är dock shockad hur medelvärdet kan va så lågt!

Permalänk
Medlem

Klassiska spel quizz på sweclockers

Permalänk
Medlem

9/10

Jag lirar för mycket...

Permalänk
Skrivet av som99:

4D sports driving hette det i Sverige, dock var den mest sprida piratversionen baserad på amerikanska Stunts releasen.
Så jag tycker allt det skulle stått 4D Sports Driving med Stunts inom parentes

Har det original kvar i bigbox än idag <3

Var lite lustigt då en gång i tiden trodde så många att det faktiskt hette Stunts här och var helt ovetandes vad man pratade om när man sa 4D Sports Driving.

För mig heter spelet Stunts, även om jag på äldre dar också lärt mig att 4D Sports Driving var en alternativ titel. Ingen aning hur jag fick tag på spelet som liten, men att det var piratkopierat låter väldigt troligt

Permalänk
Medlem