Nvidia presenterar Geforce RTX 3080 Ti och RTX 3070 Ti på Computex 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonny3D:

Några snabba funderingar/frågor till folk här som som kanske vet:

Har fått tips om att lägga flera beställningar på RTX 3080 på ett gäng olika sidor och sen vänta tills det kommer in ett på nån av dem och då avbryta resten av beställningarna. Hur går detta till när det kommer betalning då? Har inte helt bra koll på det eftersom jag inte gjort något liknande innan men kan behöva det nu för större chans att lyckas knipa ett kort.

Till exempel, om jag väljer Klarna måste ju det betalas inom 14 dagar. Vad händer då om kortet inte hinner komma inom den tiden (vilket det inte kommer göra)? Visst, jag kan skjuta upp betalningen i appen men jag hör om många som har väntat sen september och den tiden kan man inte skjuta upp till. Funkar det så att man ändå inte betalar förrän man faktiskt får kortet?

Direktbetalning då? Det är väl alltid som det låter, direkt? Om man inte har använt t.ex. Klarna så länge och kreditgränsen är för låg är ju inte det ett alternativ. Man kan ju inte betala direkt för alla kort man beställer utan att få dem av uppenbara anledningar, haha.

Så, hur gör man? Hoppas inte att jag låter alldeles för okunnig! Visste inte vart annars jag skulle fråga.

Jag har stått i kö sedan release på 3080 TUF. Och Klarna som betalningsmetod. Det blir som alltid, när dom skickar paketet, så skickar dom iväg betalningen till Klarna också. Så du behöver inte oroa dig. Du har 14 dagar på dig att betala från det att ditt kort skickats från Inet eller var du nu väljer att lägga din beställning.

Hoppas det hjälpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är en Star Trek-framtid där du kan producera vad som helst via din atomsoppaprinter.

Off:
Har de snott min ide från 90 talet? Atom skrivaren. Exakt den iden. Bara lite problem med energi, energi och lite energi placering.
Om man skulle få till en energi för att klyva atomerna i lite vad som helst. Snacka om mer energi än uran ditten datten man skulle behöva hantera. Behövs säkert minst fem 3090 i SLI för att se att det inte skulle vara hållbart. (papper och pennas kulle gå fortare)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Streamdog:

Är det tillverkarna som tar sjuka överpriser? Nog för att 3080Ti har ett MSRP på 1199 dollar, men 19 990 kronor för ett Asus Strix?
Finns det gamers som köper konsumentkort för dessa priser? Speciellt nu när det är LHR. Finns ju liksom inget återförsäljningsvärde längre heller.

Fan, jag kommer ihåg när man tyckte att 1080Ti var dyrt när det kostade 8 000 kronor, men det är ett minne blott nu

Vi följer tillverkarnas rekommenderade priser för respektive modell. Nvidias MSRP är det väl ingen som tror på längre? 😂 @Jacob s artikel sammanfattar det ganska bra. https://www.sweclockers.com/nyhet/31572-kronika-amd-och-nvidi...

Skrivet av Mithras:

Tidigare uppgifter gällande LHR sade att samtliga 3080Ti skulle vara just LHR, men också att de alla skulle ha suffixet uttryckligen utskrivet. Jag ser inga sådana suffix, vad gäller?

Skrivet av Zeppan:

Vore nice o få ett officiellt svar om det är LHR eller inte på dessa kort? @komplett

Ja, 3080 Ti är LHR. Missminner jag mig inte så är det de "gamla" korten utan Ti -märkning som märks med LHR när de har denna begränsning. Så att det skall bli tydligt vilka kort det handlar om när de kommer från samma serie.

Skrivet av muSashi:

Dom ligger till och med ännu lägre, finns ett Gigabyte kort för 12 000 kr!

Bra pris, köp! Gissningsvis har de fått någon form av specialpris på ett mindre antal kort. Hoppas du lyckas knipa ett kort till det priset hos Proshop

Skrivet av aker:

Hur kommer det sig att ni endast beslutade att sälja Asus TUF 3080 TI kort i färdigbyggena?

Vi valde det kortet för ett bra tag sedan och det beror främst på att vi har historiskt god erfarenhet av att bygga Komplett PC med just TUF-modellerna. Samt att tillgången vi fick var "lagom" för våra behov och då kunde vi viga hela partiet till Komplett PC istället för att plocka några kort "här och där" bland olika modeller.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi följer tillverkarnas rekommenderade priser för respektive modell. Nvidias MSRP är det väl ingen som tror på längre? 😂 @Jacob s artikel sammanfattar det ganska bra. https://www.sweclockers.com/nyhet/31572-kronika-amd-och-nvidi...

Ja, 3080 Ti är LHR. Missminner jag mig inte så är det de "gamla" korten utan Ti -märkning som märks med LHR när de har denna begränsning. Så att det skall bli tydligt vilka kort det handlar om när de kommer från samma serie.

Bra pris, köp! Gissningsvis har de fått någon form av specialpris på ett mindre antal kort. Hoppas du lyckas knipa ett kort till det priset hos Proshop

Vi valde det kortet för ett bra tag sedan och det beror främst på att vi har historiskt god erfarenhet av att bygga Komplett PC med just TUF-modellerna. Samt att tillgången vi fick var "lagom" för våra behov och då kunde vi viga hela partiet till Komplett PC istället för att plocka några kort "här och där" bland olika modeller.

//Erik

Tyvärr har dom ändrat priset till 12900 kr nu :(, vore kul om ni kunde prismatcha!

Tråkigt att ni valde att använda det mest populära kortet till era färdigbyggda datorer..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Tyvärr har dom ändrat priset till 12900 kr nu :(, vore kul om ni kunde prismatcha!

Tråkigt att ni valde att använda det mest populära kortet till era färdigbyggda datorer..

Tyvärr kan vi inte prismatcha dessa kort. De kommer säljas till rek. pris.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna boka FE kort hos Nvidia i år?

Permalänk
Medlem

Spammade uppdatera sidan på 14.59 proshop... Jag hann aldrig ens få upp att jag kunde köpa TUF kortet. Var ju slut på 1 sekund? 😅 man får vara nöjd med sitt 1080 visst och vänta tills 4xxx serien...

Permalänk
Medlem

Yup bots verkar ha tagit rasket

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Komplett:

Vi följer tillverkarnas rekommenderade priser för respektive modell. Nvidias MSRP är det väl ingen som tror på längre? 😂 @Jacob s artikel sammanfattar det ganska bra. https://www.sweclockers.com/nyhet/31572-kronika-amd-och-nvidi...

Fake news! Det är väl bara för alla återförsäljare att sälja till MSRP när inköpspriserna ligger tusenlappar över? Hur svårt ska det vara?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Önskade det kunde bli straffbart med skalping. Önskar också nvidia kan ge alla en chans att få deras fe kort. Varför ens göra dom limiterade?

Permalänk
Medlem

Scalping är inprisat i priserna hos Komplett redan.
Jag hade TUREN att bli lottad hos Komplett.
TACK. Jag får köpa ett MSI 3080 Ti för 21500kr.
Seriöst.

Hur i helvete kan man skicka ut ett "Grattis" på det? Med rakt ansikte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Scalping är inprisat i priserna hos Komplett redan.
Jag hade TUREN att bli lottad hos Komplett.
TACK. Jag får köpa ett MSI 3080 Ti för 21500kr.
Seriöst.

Hur i helvete kan man skicka ut ett "Grattis" på det? Med rakt ansikte.

haha... grattis!

Själv hade man möte som började exakt kl 13, så hade inte ens en chans att fånga nåt kort på nåt sätt denna gången..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

haha... grattis!

Själv hade man möte som började exakt kl 13, så hade inte ens en chans att fånga nåt kort på nåt sätt denna gången..

Tro mig, du hade ändå inte haft någon större chans, alla kort var borta innan man hann blinka till 15.00.01 😂
Jag får nöja mig med mitt 1080 till nästa generation kommer.
När battlefield 6 kommer ut senare i år så kommer min dator att bli nya Tjernobyl 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpaXo:

Tro mig, du hade ändå inte haft någon större chans, alla kort var borta innan man hann blinka till 15.00.01 😂
Jag får nöja mig med mitt 1080 till nästa generation kommer.
När battlefield 6 kommer ut senare i år så kommer min dator att bli nya Tjernobyl 😅

ahh misstänker att det skulle bli så för mig med. Jag fick ett mail av proshop igår om 3080 på igång kl 14.00
Uppdaterade ett par gånger - köp knappen dyker upp.. Gammal CS räv som man är klickar man oerhört snabbt - men möts av ett felmeddelande. varan finns inte längre kvar

Har börjat sikta in mig på ett 3070 just nu då de ser ut att vara enklare att köpa i butikerna ön 3080 varje fall..
Har även jag ett 1080ti jag egentligen är helnöjd med men vill ha HDMI 2.1 för att nå högre hz i 4k med ny TV.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

ahh misstänker att det skulle bli så för mig med. Jag fick ett mail av proshop igår om 3080 på igång kl 14.00
Uppdaterade ett par gånger - köp knappen dyker upp.. Gammal CS räv som man är klickar man oerhört snabbt - men möts av ett felmeddelande. varan finns inte längre kvar

Har börjat sikta in mig på ett 3070 just nu då de ser ut att vara enklare att köpa i butikerna ön 3080 varje fall..
Har även jag ett 1080ti jag egentligen är helnöjd med men vill ha HDMI 2.1 för att nå högre hz i 4k med ny TV.

Haha ja det är helt sjukt 😂 Ja jag börjar också fundera på ett 3070 alt ett 3080. Jag köpte ett 3080 på inet i November för 10500kr men efter att väntat i 4 månader så ledsnade jag och makulerade köpet. Så här i efterhand hade det kanske varit bättre att vänta 😂
köpa ett 3080 nu känns ju omöjligt för folk som beställde det på lanseringen har ju inte fått det än.
Så jag funderar på att om ett 3070 för 10500kr är värt att uppgradera till från ett 1080 😁
Jag köpte en helt ny dator i december förutom grafikkortet då, + ny 34” ultrawide 1440p skärm. Skulle vilja ha ett nytt grafikkort också för att få användning av min hyfsade high-end dator som flaskar pga 1080 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpaXo:

Haha ja det är helt sjukt 😂 Ja jag börjar också fundera på ett 3070 alt ett 3080. Jag köpte ett 3080 på inet i November för 10500kr men efter att väntat i 4 månader så ledsnade jag och makulerade köpet. Så här i efterhand hade det kanske varit bättre att vänta 😂
köpa ett 3080 nu känns ju omöjligt för folk som beställde det på lanseringen har ju inte fått det än.
Så jag funderar på att om ett 3070 för 10500kr är värt att uppgradera till från ett 1080 😁
Jag köpte en helt ny dator i december förutom grafikkortet då, + ny 34” ultrawide 1440p skärm. Skulle vilja ha ett nytt grafikkort också för att få användning av min hyfsade high-end dator som flaskar pga 1080 😁

Med tanke på att du nog får 4000:- iaf för 1080 kortet på blocket eller tradera så är det nog värt en uppgradering.

Gick själv från ett 1080 TI till 3070 och var lätt värt det, sen gick jag vidare till ett 3080 och nu ett 3090 som inte är speciellt prisvärt... men men.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

Med tanke på att du nog får 4000:- iaf för 1080 kortet på blocket eller tradera så är det nog värt en uppgradering.

Gick själv från ett 1080 TI till 3070 och var lätt värt det, sen gick jag vidare till ett 3080 och nu ett 3090 som inte är speciellt prisvärt... men men.

Har du bytt upp dig på beg-marknaden eller har du lyckats köpa korten nya från affär? 😁
Fan då kanske man ska slå till på ett 3070, ska man bara lyckas hitta ett som finns i lager, eller som finns i lager snart iaf. Sugen på rog strix kortet, när allt annat i datorn är rog-serien 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpaXo:

Har du bytt upp dig på beg-marknaden eller har du lyckats köpa korten nya från affär? 😁
Fan då kanske man ska slå till på ett 3070, ska man bara lyckas hitta ett som finns i lager, eller som finns i lager snart iaf. Sugen på rog strix kortet, när allt annat i datorn är rog-serien 😁

3070 hittade ny på webhallen tror jag det var, kostade då runt 8000:-.

3080 köpte jag beggad men ny i kartong, 3090 var beggad och till bra pris.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

haha... grattis!

Själv hade man möte som började exakt kl 13, så hade inte ens en chans att fånga nåt kort på nåt sätt denna gången..

Du kan få min plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

3070 hittade ny på webhallen tror jag det var, kostade då runt 8000:-.

3080 köpte jag beggad men ny i kartong, 3090 var beggad och till bra pris.

Okej! Jag såg nu på proshop att dom har ASUS GeForce RTX 3070 Ti TUF för 6400kr, dock inget leverans datum än så klart.
Får se om man lyckas knipa ett för det priset inom en snar framtid, annars blir det nog ett vanligt 3070 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpaXo:

Okej! Jag såg nu på proshop att dom har ASUS GeForce RTX 3070 Ti TUF för 6400kr, dock inget leverans datum än så klart.
Får se om man lyckas knipa ett för det priset inom en snar framtid, annars blir det nog ett vanligt 3070 😁

när var de tänkta att släppas?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

när var de tänkta att släppas?

10e Juni, men det lär ju bli samma sak där. Bottarna köper upp allt på 1 sekund 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

när var de tänkta att släppas?

Preliminärt 10 juni om jag kommer ihåg rätt.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Blir det något nytt i år blir det en xbox series X, vägrar ställa upp på dessa komponent priser. Då blir jag hellre en konsol spelare på heltid!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet