Permalänk
Medlem

Spela på Dell UltraSharp UP2716DA

Är det någon som vet ifall denna skärmen även går att spela på? Jag är ute efter bra allroundskärm med grymma färger.

Det står responstid 14 ms (normalt); 6 ms (snabb)

Betyder det att det finns ett läge man kan ställa in om man tex spelar?

Dell UP2716DA

Rubrik förtydligad /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Behöver du specifikt 100 % RGB och 100% P3, eller vill du bara ha en välkalibrerad skärm med bra färger? Om du är ute efter det senare kan jag rekommendera följande för samma pris: https://www.inet.se/produkt/2218414/acer-27-conceptd-cp3271kp...

Du får visserligen "bara" 99% srgb och 90% P3, men skärmen är kalibrerad från fabrik med deltaE <1. Den har 4K-upplösning och G-sync samt 120Hz refresh rate, vilket gör den mer lämplig för gaming

Jag köpte själv den skärmen för ett par veckor sen och är mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Behöver du specifikt 100 % RGB och 100% P3, eller vill du bara ha en välkalibrerad skärm med bra färger? Om du är ute efter det senare kan jag rekommendera följande för samma pris: https://www.inet.se/produkt/2218414/acer-27-conceptd-cp3271kp...

Du får visserligen "bara" 99% srgb och 90% P3, men skärmen är kalibrerad från fabrik med deltaE <1. Den har 4K-upplösning och G-sync samt 120Hz refresh rate, vilket gör den mer lämplig för gaming

Jag köpte själv den skärmen för ett par veckor sen och är mycket nöjd

Dells Ultrasharp-skärmar är också kalibrerade från fabrik och det är ju bättre än inget alls men behöver man vara exakt i det grafiska man producerar behöver man kalibrera i rummet man sitter i.

Nackdelen med Dell:en är nog såklart att den inte har variable refresh rate i @landahl s fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Behöver du specifikt 100 % RGB och 100% P3, eller vill du bara ha en välkalibrerad skärm med bra färger? Om du är ute efter det senare kan jag rekommendera följande för samma pris: https://www.inet.se/produkt/2218414/acer-27-conceptd-cp3271kp...

Du får visserligen "bara" 99% srgb och 90% P3, men skärmen är kalibrerad från fabrik med deltaE <1. Den har 4K-upplösning och G-sync samt 120Hz refresh rate, vilket gör den mer lämplig för gaming

Jag köpte själv den skärmen för ett par veckor sen och är mycket nöjd

Ser bra ut men 4k är tungdrivet i spel. Jag har funderat på 4k men har kommit fram till att det bara kommer att bli ett ständigt uppgraderande av grafikkort för att kunna spela i den upplösningen och enligt mig är det inte värt pengarna.

Jag har även funderat på att köpa en 4k skärm och spela spel i 2560x1440 men då blir nog inte bildkvaliteten bra i spel.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag har UP2716D, vet inte vad skillnaden är mot UP2716DA, men det går att spela på den. För min del så fungerar den ganska bra att spela på men jag saknar erfarenheten att spela på snabbare IPS-skärmar så vet tyvärr inte hur den skiljer sig från bättre skärmar.

Så länge du inte behöver nära 100% Adobe RGB så hade jag faktiskt inte rekommenderat denna skärmen. Jag har fått min skärm till ca 95% när jag kalibrerade den. Adobe RGB är bara användbart om man ska skriva ut bilder och dylik. Jag hade kollat på en 144 Hz IPS-skärm som har 100% sRGB/DCI-P3 om du ska bara använda den för digital media och då tror jag även att man kan hitta en billigare skärm som presterar bättre i spel men fortfarande har bra färger.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Acer skärmen som Inet har på rea (priset gäller tills ikväll tror jag) är intressant, Dell UP2716 är en 60Hz panel och på pappret bör Acer vara bättre för spel. Beror väl till en del på vad man spelar också. Har läst lite tester på modellen från Acer och den får bra omdömen även om synpunkter kommer på att 144Hz får man bara med dubbla dp kablar från AMD kort annars är det 120Hz som gäller.

Våndats själv i flera dagar på om Acern är skärmen jag letar efter, vore ju mumma med en bra skärm som funkar för både foto på hobbynivå och lite spelande, gärna med hög upplösning. Måste bestämma mig snart innan priset går upp igen!
Men är det inte så att om man kör spelet i 1080 så skalas det upp bra till 4K, bättre än 1440 upp till 4K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Ser bra ut men 4k är tungdrivet i spel. Jag har funderat på 4k men har kommit fram till att det bara kommer att bli ett ständigt uppgraderande av grafikkort för att kunna spela i den upplösningen och enligt mig är det inte värt pengarna.

Jag har även funderat på att köpa en 4k skärm och spela spel i 2560x1440 men då blir nog inte bildkvaliteten bra i spel.

Det går att köra i 4K och sänka resolution scale i många moderna spel. Jag tycker det funkar rätt bra, särskilt om man lägger på lite sharpening via Geforce Experience. Ännu bättre är det med spel som har stöd för DLSS, då blir uppskalningen nästan lika bra som native.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Det går att köra i 4K och sänka resolution scale i många moderna spel. Jag tycker det funkar rätt bra, särskilt om man lägger på lite sharpening via Geforce Experience. Ännu bättre är det med spel som har stöd för DLSS, då blir uppskalningen nästan lika bra som native.

Har du testat att spela i 1440p, hur ser det ut?

Permalänk
Medlem

Det är svårt det där med skärmar om man som jag vill ha en bra allroundskärm med riktigt bra färger/bildkvalitet. Jag kör fortfarande på en Dell U3011 från 2013, 2560x1600 på 30 tycker jag är perfekt. 4 k är väldigt tungdrivet i spel så det finns inte många val tyvärr. 16:10 är inte mainstream längre så därför har jag att välja mellan att gå ner i storlek till 27, 2560x1440 eller gå till 32, 3840x2160. Om jag skulle välja en 32 4k skärm så skulle jag nog spela i 1440p från och till vilket inte är optimalt.

Det finns även en ny riktigt stor 4k skärm från Dell (Dell UltraSharp U4320Q) som ska ha väldigt bra färger och bildkvalitet/skärpa. Tyvärr är skärmen 43 tum vilket jag tror blir för stort i spel som tex Doom Eternal. Här är ett litet klipp på skärmen där en snubbe spelar 25 pc spel på den.

Permalänk
Medlem

Kanske nått mittemellan? tittar själv på ultrawides, verkar finnas riktigt fina skärmar, och 3440x1440 verkar ligga precis mitt emellan, lite tyngre än 2560x1440 men lättare att driva än 4k. Dells AW3821dw är jag själv sugen på:

https://www.dell.com/sv-se/shop/böjd-spelbildskärm-alienware-...
men finns också riktigt fina 34" ips skärmar med VRR och hög hz.

Denna är också intressant: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5284089

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är det någon som vet ifall denna skärmen även går att spela på? Jag är ute efter bra allroundskärm med grymma färger.

Det står responstid 14 ms (normalt); 6 ms (snabb)

Betyder det att det finns ett läge man kan ställa in om man tex spelar?

Dell UP2716DA

Den marknadsförs som en skärm för redigerare. Responstiden är inte bra för spel. Uppdateringsfrekvensen ligger på väldigt låga 60Hz dvs du ska inte spela Doom på den...

Varför tittar du inte på 27" som är lämpade för spel. Finns IPS-skärmar där också.

Ex: https://www.webhallen.com/se/product/327937-ASUS-PG329Q-32-14...

Den där är bra mycket bättre att spela på, dessutom 32"

Båda förslag ovan från @PeoplesMC är väldigt bra. Där LGn är den jag skulle lagt mina pengar på.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Bildexpert 📺

Problemet med liknande skärmar och spel är inte att de specas som 14 eller 6 millisekunder. Den specen är nog snarare rimlig och ärlig, till skillnad från de "1 ms" som är del av den accpeterade lögnen runt spelskärmar.

Problemet är väl närmast att det är en 60 Hz-skärm och där finns det alltid bättre val, särskilt om man tänkt spela mer än statiska strategispel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det är svårt det där med skärmar om man som jag vill ha en bra allroundskärm med riktigt bra färger/bildkvalitet. Jag kör fortfarande på en Dell U3011 från 2013, 2560x1600 på 30 tycker jag är perfekt. 4 k är väldigt tungdrivet i spel så det finns inte många val tyvärr. 16:10 är inte mainstream längre så därför har jag att välja mellan att gå ner i storlek till 27, 2560x1440 eller gå till 32, 3840x2160. Om jag skulle välja en 32 4k skärm så skulle jag nog spela i 1440p från och till vilket inte är optimalt.

Jag har haft lite samma bekymmer senaste året, letat efter en bra allroundskärm men det är väldigt svårt att hitta! Kör två skärmar pga det och det får bli att fortsätta med det har jag kommit fram till, ser dessutom ut som att det blir hemarbete i höst också och två skärmar är klart smidigt att jobba på. Svårt att tänka mig att bara använda en skärm igen.
Skulle det inte funka för dig med att köra en spelinriktad skärm och en annan där du har riktigt bra färger och bildkvalitet?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av urban22:

Behöver du specifikt 100 % RGB och 100% P3, eller vill du bara ha en välkalibrerad skärm med bra färger? Om du är ute efter det senare kan jag rekommendera följande för samma pris: https://www.inet.se/produkt/2218414/acer-27-conceptd-cp3271kp...

Du får visserligen "bara" 99% srgb och 90% P3, men skärmen är kalibrerad från fabrik med deltaE <1. Den har 4K-upplösning och G-sync samt 120Hz refresh rate, vilket gör den mer lämplig för gaming

Jag köpte själv den skärmen för ett par veckor sen och är mycket nöjd

Det självklara valet i min bok, då TS söker en "bra allroundskärm med grymma färger"! För mig finns det inte på världskartan att rekommendera en trött 60 Hz-skärm utan vare sig 4K eller adaptiv synk i det scenariot, särskilt inte när de kostar lika mycket.

Skrivet av landahl:

Jag har även funderat på att köpa en 4k skärm och spela spel i 2560x1440 men då blir nog inte bildkvaliteten bra i spel.

Skrivet av landahl:

Har du testat att spela i 1440p, hur ser det ut?

Jo då, helt OK. Jag har själv XV273K, vilken såvitt jag vet är samma skärm fast utan kalibrering och sånt. Spelar i 1440p och det ser mycket bättre ut än t ex 1080p på en 1440p-skärm. Den fysiska pixelmatrisen är tillräckligt tät och skalningsfaktorn (1,5 i längdled) tillräckligt fördelaktig för att åtminstone jag ska kunna spela utan att störa mig.

Skrivet av doctor_N:

Acer skärmen som Inet har på rea (priset gäller tills ikväll tror jag) är intressant, Dell UP2716 är en 60Hz panel och på pappret bör Acer vara bättre för spel. Beror väl till en del på vad man spelar också. Har läst lite tester på modellen från Acer och den får bra omdömen även om synpunkter kommer på att 144Hz får man bara med dubbla dp kablar från AMD kort annars är det 120Hz som gäller.

Våndats själv i flera dagar på om Acern är skärmen jag letar efter, vore ju mumma med en bra skärm som funkar för både foto på hobbynivå och lite spelande, gärna med hög upplösning. Måste bestämma mig snart innan priset går upp igen!

Köp den – det hörs ju långa vägar att den är exakt vad du söker! Inte varje dag ens XV273K är nere på det priset, och nu är det dessutom ConceptD-varianten med kalibrering och grejer. Jag kallar min XV273K drömmarnas skärm.

Den är inte bara "på pappret bättre för spel" än UP2716 – den är fullständigt överlägsen! Personligen tycker jag att det gäller nästan alla användningsområden, inte bara spel: flytet som 120+ Hz ger är en fet uppgradering vid allt från surf till bild- och videoredigering.

Bandbreddsbegränsningen är inget problem i praktiken: skillnaden mellan 120 Hz och 144 Hz är i praktiken tämligen liten, särskilt utanför spel och särskilt jämfört med 60 Hz. Dessutom kan du köra 1440p @ 144 Hz med en kabel (och därmed adaptiv synk); så gör jag i spel. Så du bör se den som en strålande 4K @ 120 Hz-skärm och samtidigt en bra 1440p @ 144 Hz-skärm.

Om jag ska lyfta något negativt också är det att ramen inte precis är den snyggaste och att OSD:n är absurt långsam. Mjukvarustyrning av ljusstyrkan är ett måste!

Citat:

Men är det inte så att om man kör spelet i 1080 så skalas det upp bra till 4K, bättre än 1440 upp till 4K?

I teorin kanske, men då måste du lösa pixelmappad skalning i drivaren; skärmen i fråga kan inte göra det. 1440p skalar emellertid relativt bra till 4K eftersom förhållandet i längdled de upplösningarna emellan är 1,5 – den minst dåliga skalningsfaktorn (bortsett från heltal).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Den marknadsförs som en skärm för redigerare. Responstiden är inte bra för spel. Uppdateringsfrekvensen ligger på väldigt låga 60Hz dvs du ska inte spela Doom på den...

Varför tittar du inte på 27" som är lämpade för spel. Finns IPS-skärmar där också.

Ex: https://www.webhallen.com/se/product/327937-ASUS-PG329Q-32-14...

Den där är bra mycket bättre att spela på, dessutom 32"

Båda förslag ovan från @PeoplesMC är väldigt bra. Där LGn är den jag skulle lagt mina pengar på.

Tyvärr är det enligt mig ingen höjdare med 32 , 2560x1440. 21:9 verkar intressant men vad jag har sett så är alla böjda skärmar vilket jag inte gillar. Det verkar även som att en del spel inte stödjer 21:9.

Jag får leta vidare eller avvakta och se vad som kommer ut. En 27 tums skärm med minst 120 hz uppdatering, 2560x1440, ips som även lämpar sig för bildredigerare vore något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det självklara valet i min bok, då TS söker en "bra allroundskärm med grymma färger"! För mig finns det inte på världskartan att rekommendera en trött 60 Hz-skärm utan vare sig 4K eller adaptiv synk i det scenariot, särskilt inte när de kostar lika mycket.

Jo då, helt OK. Jag har själv XV273K, vilken såvitt jag vet är samma skärm fast utan kalibrering och sånt. Spelar i 1440p och det ser mycket bättre ut än t ex 1080p på en 1440p-skärm. Den fysiska pixelmatrisen är tillräckligt tät och skalningsfaktorn (1,5 i längdled) tillräckligt fördelaktig för att åtminstone jag ska kunna spela utan att störa mig.

Köp den – det hörs ju långa vägar att den är exakt vad du söker! Inte varje dag ens XV273K är nere på det priset, och nu är det dessutom ConceptD-varianten med kalibrering och grejer. Jag kallar min XV273K drömmarnas skärm.

Den är inte bara "på pappret bättre för spel" än UP2716 – den är fullständigt överlägsen! Personligen tycker jag att det gäller nästan alla användningsområden, inte bara spel: flytet som 120+ Hz ger är en fet uppgradering vid allt från surf till bild- och videoredigering.

Bandbreddsbegränsningen är inget problem i praktiken: skillnaden mellan 120 Hz och 144 Hz är i praktiken tämligen liten, särskilt utanför spel och särskilt jämfört med 60 Hz. Dessutom kan du köra 1440p @ 144 Hz med en kabel (och därmed adaptiv synk); så gör jag i spel. Så du bör se den som en strålande 4K @ 120 Hz-skärm och samtidigt en bra 1440p @ 144 Hz-skärm.

Om jag ska lyfta något negativt också är det att ramen inte precis är den snyggaste och att OSD:n är absurt långsam. Mjukvarustyrning av ljusstyrkan är ett måste!

I teorin kanske, men då måste du lösa pixelmappad skalning i drivaren; skärmen i fråga kan inte göra det. 1440p skalar emellertid relativt bra till 4K eftersom förhållandet i längdled de upplösningarna emellan är 1,5 – den minst dåliga skalningsfaktorn (bortsett från heltal).

Vad kör du för skalning på text i din skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Har du testat att spela i 1440p, hur ser det ut?

Kan också stämma in med att 1440p faktiskt ser helt okej ut på 4k, möjligtvis marginellt mindre skarpt än min gamla 1440p native. Kör man med bra antialiasing och ett skärpefilter så tycker jag faktiskt det blir väldigt bra.

Oftast kör jag dock DLSS där det finns, då blir uppskalningen som sagt nästan osynlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Kan också stämma in med att 1440p faktiskt ser helt okej ut på 4k, möjligtvis marginellt mindre skarpt än min gamla 1440p native. Kör man med bra antialiasing och ett skärpefilter så tycker jag faktiskt det blir väldigt bra.

Oftast kör jag dock DLSS där det finns, då blir uppskalningen som sagt nästan osynlig.

Det låter ju bra. Vad menar du med skärpefilter? Är det någon inställning i nvidia control panel?

Jag får kanske göra en kompromiss och köpa en 4k skärm, köra 4k i desktop och 1440p i spel.

Permalänk
Bildexpert 📺

2560x1440 renderad till en 4K-skärm är på fallet där det är väldigt mycket spelmotorn i fråga som påverkar. Grundförutsättning är något mjukare än 2560x1440-native men särskilt moderna spel ger som skrivet olika alternativ för att få till något som passar. Kan bli lika. Kan till och med bli lite bättre.

Ja, det finns en lite risk att detta väcker ett önskan om ett race mot bättre grafikkort när man väl kan jämföra hur mycket 4K-native rendering tillför för den typen av speltitlar som har betoning på grafikkvalitet. Vilket är surt med tanke på läget.

Skrivet det förut men tror det tål att upprepas: En 4K-skärm kan köra 4K native, 1440p med nästan samma resultat som 1440p native och rendera 1080p med mycket bättre resultat än 1080p-native tack vare mindre synlig pixelstruktur plus skalning. Vilket ger flexibiliteten ifall man behöver exempelvis höga FPS i spel med grafikmotor från 2000-talet. Fast man betalar ett bokstavligt högre pris för allt detta och har inte alls samma utbud.

Kör man på 2560x1440-skärmen är man fast i 2560x1440 native. Kan inte köra 4K eller greppa fördelarna med 4K. Samt att 1080p skalat blir mycket grötigare än 1080p native. Men det är mycket skärm för pengarna och utbudet är så stort att det inte riktigt går att överblicka.

Permalänk
Medlem

Asus kommer ut med en ny 4k gsync skärm i år, jag ska hålla ett öga på den.

Rog Swift PG32UQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det låter ju bra. Vad menar du med skärpefilter? Är det någon inställning i nvidia control panel?

Jag får kanske göra en kompromiss och köpa en 4k skärm, köra 4k i desktop och 1440p i spel.

I mitt fall använder jag Nvidia Geforce Experience som man får upp med Alt-Z i spel, där lägger jag på ett game filter och drar upp sharpening tills jag tycker det ser skarpt ut utan artifakter. Det behövs inte alls mycket, bilden är redan ganska skarp i 1440p.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av landahl:

Vad kör du för skalning på text i din skärm?

Kör 150 %, vilket gör att allt blir exakt lika stort™ som på den PG278Q jag har bredvid.

Använder for the record nästan uteslutande Ubuntu 20.04, förutom när jag spelar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Köp den – det hörs ju långa vägar att den är exakt vad du söker! Inte varje dag ens XV273K är nere på det priset, och nu är det dessutom ConceptD-varianten med kalibrering och grejer. Jag kallar min XV273K drömmarnas skärm.

Det blev ingen Acer förra veckan, tänkte istället ta en 1440 skärm, t ex LG GL850 för spel och en kontorsskärm i 4K bredvid men nu är ju Acern på kampanj för samma pris även denna vecka... Svårt detta, har inte varit imponerad av byggkvaliteten av Acer tidigare men det här ska ju vara deras "high-end" serie så materialvalen kanske är bättre? Vad anser du om byggkvaliteten på din Acer @urban22?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Det blev ingen Acer förra veckan, tänkte istället ta en 1440 skärm, t ex LG GL850 för spel och en kontorsskärm i 4K bredvid men nu är ju Acern på kampanj för samma pris även denna vecka... Svårt detta, har inte varit imponerad av byggkvaliteten av Acer tidigare men det här ska ju vara deras "high-end" serie så materialvalen kanske är bättre? Vad anser du om byggkvaliteten på din Acer @urban22?

Lite blandat, foten är fantastisk med en bas i träimitation och en stång i aluminium. Skärmen står mycket stadigt och kan justeras i alla led (höj/sänk, lutning, pivot).

Själva skärmen är det absolut inget fel på byggkvalitetmässigt, men den är heller inte direkt lyxig med något tjocka ramar och en konstruktion helt i plast. Den ser ut som en genomsnittlig kontorsskärm helt enkelt. Skulle ge byggkvaliteten i stort typ 7/10.

Den här skärmen köper man nog för panelen, kalibreringen och spelfunktionaliteten (4K/G-sync/120Hz) resterande verkar vara av lite lägre prioritet.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av doctor_N:

Det blev ingen Acer förra veckan, tänkte istället ta en 1440 skärm, t ex LG GL850 för spel och en kontorsskärm i 4K bredvid men nu är ju Acern på kampanj för samma pris även denna vecka... Svårt detta, har inte varit imponerad av byggkvaliteten av Acer tidigare men det här ska ju vara deras "high-end" serie så materialvalen kanske är bättre? Vad anser du om byggkvaliteten på din Acer @urban22?

Jag har alltså XV273K, som till sin fysiska utformning ser snarlik ut CP3271KP bortsett från foten. Byggkvaliteten är inget att hänga i granen: ramen är plastig och förhållandevis bred, och baksidan signalerar mer gaming än proffs, om än inte tillnärmelsevis så farligt som många av dagens fullkomligt groteska spelskärmar.

Men den har så många andra dealmakers som jag tycker är viktigare än byggkvaliteten att jag ändå tycker det är en no-brainer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag har alltså XV273K, som till sin fysiska utformning ser snarlik ut CP3271KP bortsett från foten. Byggkvaliteten är inget att hänga i granen: ramen är plastig och förhållandevis bred, och baksidan signalerar mer gaming än proffs, om än inte tillnärmelsevis så farligt som många av dagens fullkomligt groteska spelskärmar.

Men den har så många andra dealmakers som jag tycker är viktigare än byggkvaliteten att jag ändå tycker det är en no-brainer.

Jag tror faktiskt att det är exakt samma skärmar bortsett från foten och den extra kalibreringen/Pantone-valideringen som görs för ConceptD.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av urban22:

Jag tror faktiskt att det är exakt samma skärmar bortsett från foten och den extra kalibreringen/Pantone-valideringen som görs för ConceptD.

Det tror jag också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är det någon som vet ifall denna skärmen även går att spela på? Jag är ute efter bra allroundskärm med grymma färger.

Det står responstid 14 ms (normalt); 6 ms (snabb)

Betyder det att det finns ett läge man kan ställa in om man tex spelar?

Dell UP2716DA

Går väl spela på vilken 60Hz som helst, bra kommer det dock inte vara.

Är du van vid 60Hz sen tidigare så kommer du kanske inte märka skillnad men upplevelsen i spel kommer inte vara den bästa oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Går väl spela på vilken 60Hz som helst, bra kommer det dock inte vara.

Är du van vid 60Hz sen tidigare så kommer du kanske inte märka skillnad men upplevelsen i spel kommer inte vara den bästa oavsett.

Detta året ska det komma en del 32 tums 4k gsync skärmar med högre uppdatering än 60 hz så det blir att hålla ett öga öppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Detta året ska det komma en del 32 tums 4k gsync skärmar med högre uppdatering än 60 hz så det blir att hålla ett öga öppet.

https://www.inet.se/produkt/2219555/acer-32-nitro-xv322qkkv-4...

Släpps om 2 veckor, lär ju komma lite kul recensioner att kolla på, under 10k också, kan va nått.

Själv klippte jag en https://www.inet.se/produkt/2216882/acer-34-nitro-xv340ckp-21...

då den var billig och på rea, ska se om ultrawide är nått för mig och håller ut tills det släpps lite nytt så länge.