Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

(x)Kritisk Kernel-Power vid varje avstängning

Permalänk
Avstängd

(x)Kritisk Kernel-Power vid varje avstängning

Såg att detta problem började 03-28. Vid 9 av 10 avstängningar så får jag detta i evenlog.
Händer bara när jag stänger av datorn inte när jag startar om.
Har gjort en sfc scannow, återställt energi anternativ och återställt allt i bios.

Permalänk
Medlem

Prova stäng av start up boost. Det är under energiinställningarna där man ändrar vad power knappar gör etc. Power settings->additional power settings->change what the power buttons do

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

Prova stäng av start up boost. Det är under energiinställningarna där man ändrar vad power knappar gör etc. Power settings->additional power settings->change what the power buttons do

Verkar fungera. Men konstigt att detta händer ändå tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Verkar fungera. Men konstigt att detta händer ändå tycker jag.

Det är säkert bara något program eller drivrutin som inte är kompatibelt med fast startup så datorn kraschar istället för att vara i hibernate. Brukar alltid stänga av det så datorn stängs av ordentligt eftersom skillnaden ändå inte är speciellt märkbar med SSD.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd

Har haft samma problem ett väldigt bra tag nu. Aldrig haft förut dock utan det började någon gång förra året.

Alltid haft Fast boost på bios vilket känns som att det inte borde vara problemet.

Här är alla olika "felmeddelanden" jag får på mina bluescreens, kanske någon av er som kan lite mer som kanske kan hjälpa mig.

DPC WATCHDOG VIOLATION
DRIVER UNLOADED WITHOUT CANCELLING PENDING OPERATIONS
SYSTEM SERVICE EXCEPTION
VIDEO MEMORY MANAGEMENT INTERNAL
DRIVER SERVICE EXCEPTION (Vad misslyckades: WppRecorder.sys)
KERNEL MODE HEAP CORRUPTION
KERNEL SECURITY CHECK FAILURE
KMODE EXCEPTION NOT HANDLED
PAGE FAULT IN NONPAGED AREA

Kommer stänga av fast boost för att se om det löser problemet iallafall

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR