Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Massa småtjafs.

Xiaomi Roborock S5 Max. Bästa köpet och så glad att jag robot-säkrade merparten av lägenheten vid renovering.
https://i.imgur.com/C32PuhA.jpg

Takskenor / spotlights för att få bättre belysning i mitt avlånga vardagsrum på vår/höst/vinter
https://i.imgur.com/ZalQGiP.jpg
https://i.imgur.com/8T0fGqR.jpg
Tangentbords-ormar (ena har Lemo-kontakt, andra YC8) i väntan på GMMK Pro
https://i.imgur.com/6SSF34Y.jpg

🤤
https://i.imgur.com/kcrK6Gu.jpg

Loxjie A30 stereo/hörlursförstärkare. Har varit restad i ett halvår men anlände ganska snabbt från Kina när den väl var i lager.
https://i.imgur.com/05sd7Ef.jpg

Riktigt läcker lägga! Vad är det för arm du har fäst din mikrofon i ovanför skärmen?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Riktigt läcker lägga! Vad är det för arm du har fäst din mikrofon i ovanför skärmen?

Tackar. Det är en specialare som sitter fast i monitorarmen, mikrofonen är en Rode NT-USB Mini.

https://www.amazon.de/gp/product/B08B63WXWN/ref=ppx_yo_dt_b_a...
https://www.amazon.de/gp/product/B07HKTGRXH/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Då har mitt paket kommit som jag beställde för 8 dagar sedan

Ihop satt

Så nu får min Markus stol från IKEA pensionera sig

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

När webbis hade Xbox i lager slog jag till. Har aldrig ägt en konsol i hela mitt liv (snart 47), bara grabben som hade lite xbox så man spelade lite där. Köpte också nästan 3 år Ultimate så man har lite spel att välja mellan
Konsol är en helt ny upplevelse för mig Och att kunna spela ihop med sambon i co-op ska bli kul.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Kanske inte det roligaste inköpet men förhoppningsvis kan det rädda lite grejer om man har lite otur.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Moondrop Starfield. Imponerande ljud och byggkvalitet.
Har precis börjat utforska chi-fi

Permalänk
Keeper of the Bamse

En bättre begagnad MBP 13" från 2017 nån gång, jobbdator. Väldigt sugen på en M1 dito istället dock.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Moondrop Starfield. Imponerande ljud och byggkvalitet.
Har precis börjat utforska chi-fi

https://i.imgur.com/h74voJP.jpg

Chi-Fi? Är det kina-prylar eller vad menas med det? De såg ju snygga ut om inte annat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Chi-Fi? Är det kina-prylar eller vad menas med det? De såg ju snygga ut om inte annat

Chinese Hi-Fi. Spännande design och ofta väldigt imponerande ljud (för pengarna).

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av psp123:

Chinese Hi-Fi. Spännande design och ofta väldigt imponerande ljud (för pengarna).

Är det menat som ett varningens tecken? Det är ju som en brask-lapp eftersom det inte heter "hifi" tänker jag. Lite som "Naturmedicin". Om medicin faktiskt fungerar så brukar det ju heta "Medicin" utan några prefix

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Kanske inte det roligaste inköpet men förhoppningsvis kan det rädda lite grejer om man har lite otur.

https://i.imgur.com/3U7QlWz.jpg

Offtopic, men tveksam till hur mkt nytta dom där gör. Man lurar nog sig lite till falsk trygghet, samtidigt så drar Schneider/APC enorma pengar på dessa produkter.
https://www.youtube.com/watch?v=W4t9cSK6poc

Tror de flesta strömförsöjningar har dessa skydd inbyggda i viss mån...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vinylens:

Så nu får min Markus stol från IKEA pensionera sig

Starta gärna en tråd om stolen i stolforumet och skriv vad du tycker om den. Är rätt så nyfiken på SL Titan själv måste tillstås...

Permalänk
Inaktiv

Senaste inköpen: Sony A90J 55" OLED 4k och Sonos Arc högtalarsystem.

Som jämförelse: fraktlådan för min gamla Sonos Playbar (till höger) brevid lådan till min nya Sonos Arc (till vänster):

Allt sammansatt och på plats: (IKEA Lack TV-bänk också ny, men lådan ej avfotad - alla vet hur IKEA-paket ser ut, de är identiska...)

Fick samtal i måndags från Hifi-Klubben att min order (oväntat!) var komplett. Sonos Arc var kraftigt restnoterad med inget uppskattat leveransdatum hos dem, men ändå hade de en åt mig nu. När jag kommer till affären för att betala så får jag höra att en annan kund beställt, men inte hämtat ut på en månad. Så pilutta, nu blev den min istället!

Fick grejerna hemkörda, slet med TV-helvetet (nästan 30 kilo för den otympliga lådan), det var inte så skoj. Ännu mindre skoj var att montera benen ensam - de här satans asen är tunga, och med inga skärmkanter finns det ju heller inget bra ställe att hålla när man måste lyfta... Lång svettig historia kort, jag får benen på plats, lyfter härket och ska ställa det på plats på min fula gamla TV-bänk och finner att denna är FÖR SMAL... *ansiktshand!!!*

Så TVn åker tillbaks ner på golvet och får stå där tills dagen därpå då jag ger mig ut och jagar ny TV-bänk. Faller för IKEA Lack som omnämnt ovan, då den ser rätt snygg ut och inte är för dyr. Konstruktionen är jävligt billig ärligt talat - bikakemönstrad papp, masonit, spånplatta. Endast benen förefaller vara massiv trä, så den tål typ inga smällar alls utan att börja flagna/spricka och gå i bitar. Men, den blir ju å andra sidan miljömässigt väl anpassad istället säger jag till mig själv och känner mig genast bättre.

Mycket tjorv såklart för att få ihop en IKEA-möbel för en person med tummen mitt i handen likt mig själv, men det gick till slut. Mobilkameran drog på med bildbehandling som tusan och la till en massa digitalt ljus, ser lite skräp på bänken som jag inte noterat i verkliga livet.

Fjompigt: Sonos ARC är så jävla bred att den inte går in mellan benen på min nya TV. Jag köpte en storlek TV för liten, tydligen! *suck* lol Hade med andra ord inte fått plats med både TV och ljudlimpa om TVn står helt och hållet uppe på bänken. Fick skjuta den bakåt så benen sticker ut över kanten. Inte superbra lösning kanske men det får gå.

Fantastisk bild och ljud. Färgmättnaden jämfört med min gamla SDR LCD gör att ögonen inte känner igen sig, rent utsagt. Smolk i bägaren: Sony har bara inkluderat två HDMI 2.1-ingångar, varav en dubblerar som eARC-port. WTFBBQ Sony!!! 😠 Hur ska jag nu koppla in både min Apple TV 4k och min (ännu ej köpta) PS5? TVn gnäller om man kopplar in ATVn i en av de två enklare HDMI-ingångarna.

Känns så jävla korkat bara att slösa bort en av 2.1-portarna bara för eARC-funktionen. Och portnumreringen sedan då? 1, 2: HDMI 2.0. 3: eARC/HDMI 2.1. 4: HDMI 2.1... *ansiktshand igen* Om jag fått bestämma: 1, 2: HDMI 2.1. 3/4: HDMI 2.0, port 4 dubblerar som eARC. Någon som inte tänkte till ordentligt där känns det som.

Bilder funkar nu? Tror jag. Blääähh...
Permalänk
Medlem

En ny tvåa i Örebro. Sommarens läshörna är monterad.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Starta gärna en tråd om stolen i stolforumet och skriv vad du tycker om den. Är rätt så nyfiken på SL Titan själv måste tillstås...

Finns en test av stolen här på sweclockers.
Tyvärr är jag på mobilen nu och orkar inte leta efter testen. Är någon testpilot som testat den.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Asus RX 6800 XT

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Äntligen fått lite nya leksaker

Två nya tempcensorer så jag även kan kolla temp på balkongen och i köket där ac:n står.

Blev även en adapter till kameran. Funderade på en ny systemkamera då den gamla sjungit på sista versen länge nu. Men kom då på att man ju kan koppla denna makapär till lilla kameran och då kunna använda gamla kamerans objektiv. Har inte hunnit kolla mer än att den funkar så får återkommer med hur bilderna bild. Är i första hand den stora zoom-linsen som är intressant. Hoppas få se lite häftiga åskväder under sommaren.

https://www.amazon.se/gp/product/B07JDLH5KM/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu kör vi

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

vertikal monterings kit (3080 ti)

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Livsnjutare 😎

1kg färskpotatis 🥔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Grymt köp! Hur länge har du fått köa?

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

Grymt köp! Hur länge har du fått köa?

Sen lanseringen av 3000-serien. Beställde egentligen TUF för 7,8k men Inet byte ut kortet utan extra kostnad 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Svarta sidopaneler till PS5an från Dbrand

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Pepp för när man kan börja bjuda hem polarna igen! Tycker FÖ att nintendo har en rätt trevlig spelhöst

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Avstängd

Pallad 400 USB Ryggsäck. Använt ett par veckor, riktigt nöjd hittills.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbullen:

Pepp för när man kan börja bjuda hem polarna igen! Tycker FÖ att nintendo har en rätt trevlig spelhöst

https://i.imgur.com/twlNlqH.jpg

Whoa! Varit lite sugen på ett golfspel faktiskt, så spelet har släppts? Missat det jag, blir eventuellt att kika närmare.

Egentligen är det något i stil med Sonys Everybodys Golf till PC eller Switch jag vill ha. Hade just det spelet när jag fortfarande hade en PS Vita. Golf Story till Switch är trevligt också förstås.

Permalänk
Snusfri

Hämtade ut mitt Deltaco 60% Content Brown jag impulsköpte på rea hos Inet.

Här fotograferat med sina nya kompisar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

i9 10850k kostar numera endast 3990kr och moderkortet gick loss på 1590kr, mycket bang-for-the-buck👍

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Blivit några inköp nu när man gått på semester.

Nya trådlösa in-ear lurar med ANC.

Lite grejer till 3D skrivaren. Uppgraderingspaket med extruder i metall (istället för original som är i plast), stummare fjädrar till bädden och en extra bowden tube, samt glasplatta till bädden och en rulle svart PLA filament.

Extruder monterad.

Mobilhållare till bilen.

Och sist ett par burkar elektronikrengöring/isopropanol.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB