Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som har koll på vilka dessa är? Använder mig själv av denna sida men förstår inte hur dom går runt.

Tror det är Benify som samarbetar med alla dessa företag. Presentkorten kommer iallafall upp bland mina andra erbjudanden i Benify Privat. Så de har nog inga problem att gå runt eller liknande eftersom de får koderna direkt genom Sony/Nordisk Film, antagligen för att öka försäljningen i PS Store.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myskah:

Tog och kollade med både Bring och Elgiganten men ingen har någon koll på vad som hänt med paketet. Elgigaten ska fortsätta gräva och se vad som gått snett, så förhoppningsvis får jag något svar under veckan.

Segt, borde själv insett att det dessutom var Bring, handlar tillräckligt mycket från Elgiganten att det borde vara iallafall halvt i medvetandet. Levereras med Postnord antingen hem eller till ICA här så skillnaden är liten, förutom möjligen dålig tracking.

Hoppas den kommer fram snarast, aningen segt att äntligen ha en PS5'a på gång och så slutar den uppdateras på vägen. :/

Permalänk
Medlem

Fått hem Scarlet Nexus nu, startade som Kasane och skoj spel även om det i nuläget är relativt simpel combat (kör på hard), svårast när det är många fiender och man riskerar att träffas av någon i gröten, likaså känns rull/dashen lite svårt kalibrerad hittills för att kunna få en "kontring".

Precis kommit in på första twisten och tagit mig genom den till kapitlet var slut. Ingen aning om det var rätt val att starta med karaktären jag gjorde, känns som man sett något man säkert skulle få se i en true end (dock bara ett par timmar in, så lär twistas en del), så taggad för att se hur det utvecklas.

Hade dock en fight som man kan förlora och gå vidare i storyn som jag startade om ett gäng gånger då den verkade doable, så klarade den efter ett gäng försök, belönades för det även om jag inte har någon aning om vad flaggan innebär, rewarden kan varit sämre reward än man fick för att ha kört genom demot (ganska bra rewards) med båda karaktärerna, men var definitivt annan dialog och liknande för det.

Permalänk
Medlem

Finska Housemarque, skaparna av bland annat Returnal, har nu officiellt gått med i PlayStation Studios familjen.

https://blog.playstation.com/2021/06/29/welcoming-housemarque...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Housemarque har nu officiellt gått med i PlayStation Studios.

Förhoppningsvis minskar det inte chansen att spelet dyker upp till PC. Trodde ärligt talat att de redan var en Sony-ägd studio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förhoppningsvis minskar det inte chansen att spelet dyker upp till PC. Trodde ärligt talat att de redan var en Sony-ägd studio.

Trodde jag med, välförtjänt dock att äntligen få kliva in. Rätt kul spel de fått ur sig. Minns ett av mina första spel till PS3 var nåt zombie spel, Dead Nation eller något liknande. Blev ett antal timmar med det

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LURKOVIC:

Trodde jag med, välförtjänt dock att äntligen få kliva in. Rätt kul spel de fått ur sig. Minns ett av mina första spel till PS3 var nåt zombie spel, Dead Nation eller något liknande. Blev ett antal timmar med det

Dead Nation gillas, kanske det spelet kunde få lite polering. Senast jag provade så varnas man att spelet inte är kompatibelt samt att spelet ganska snabbt kraschar. Spelet förtjänar bättre än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Både Days Gone och Horizon är ju från Sony-familjen så ser inte hur detta skulle minska chansen. Tvärtom faktiskt.
Edit: de var visst uppköpta, my bad!

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett nytt Alienation av Housemarque, fast dom kommer kanske bara högbudgetspel nu iom uppköpet.
I mitt tycke mycket bättre än Dead Nation.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Finska Housemarque, skaparna av bland annat Returnal, har nu officiellt gått med i PlayStation Studios familjen.

Kul nyhet! Med Sonys lätta ”ägarhand” kanske det kan blomma ut till ett nytt Naughty Dog eller Insomniac Games.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Verkar vara Bluepoint på tur?

Mystic pratar lite om uppköpet/uppköpen.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

För er som är i Stockholm så har nyöppnade media markt på Drottninggatan sjuka priser. Assassins creed valhalla för 99 kr och immortals fenyx rising för 79 kr. Enbart fysiskt i denna butik just nu under öppningskampanjen. Även LG CX 55 för 9990 till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidso:

För er som är i Stockholm så har nyöppnade media markt på Drottninggatan sjuka priser. Assassins creed valhalla för 99 kr och immortals fenyx rising för 79 kr. Enbart fysiskt i denna butik just nu under öppningskampanjen. Även LG CX 55 för 9990 till exempel.

Chansar på att åka in i morgon förmiddag. Bra tips.

Edit: Åkte in på varmt pendeltåg och köpte Assassin Valhalla (Ps5) för 99:- och Watch Dogs Legion (Ps4) för 69:- samt likadant till polaren. Klart värt att kuska in till stan för. 😀

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft min PS5 en vecka nu och är nöjd. Dock har jag märkt att batteriet i handkontrollen räcker bara ca 5 timmar. Är det normalt? Min Nintendo Switch Pro kontroller räcker 40 timmar.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har haft min PS5 en vecka nu och är nöjd. Dock har jag märkt att batteriet i handkontrollen räcker bara ca 5 timmar. Är det normalt? Min Nintendo Switch Pro kontroller räcker 40 timmar.

Det är tyvärr normalt, 5-6 timmar på ett ungefär. Gjorde att jag köpte en handkontroll extra som får ligga på laddning tills den behövs och då byter jag plats på dom.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Nu har min inte blivit använd jättemycket men när jag spelat som intensivast, Ghost of Tsushima så blev det ofta att jag inte kopplade ur kontrollen ur min Powerbank. Upplever batteritiden som marginellt bättre än mina PS4 kontroller.

Jag har bland annat ett par Sony 1000XM3 som har en batteritid på typ 40 timmar med ANC på, hänt att de varit på i ett dygn utan att jag märkt av det och fungerar fortfarande att använda, om än störande.

Varför kan inte Playstationdelen av Sony stoppa in detta batteri i kontrollen istället för det klena batteri som används idag?

Släpp som en dyrare kontroller om det behövs, marknad lär ju finnas. Inte direkt omöjligt att man går från fulladdat till urladdat batteri under en spelsession, jag har själv gjort det många gånger med både PS3, PS4 och PS5.

Nu är jag osäker hur Series kontrollen drivs men Xbox 360 och varianterna av One kontrollerna hade också relativt kort batteritid, men där beror det också på AA batterier eller batteripack som används.

Har också Switch Pro kontroller men då jag kör typ enbart portabelt har de inte använts många timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Yeah låter ganska normalt, speciellt om man kör något PS5 spel som faktiskt använder alla funktioner (Returnal tror jag är största batterislukaren jag mött).

😙
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Hoppas på ett nytt Alienation av Housemarque, fast dom kommer kanske bara högbudgetspel nu iom uppköpet.
I mitt tycke mycket bättre än Dead Nation.
https://media0.giphy.com/media/85Gq40koGNyKY/giphy.gif?cid=790b7611dfbc9a5232460a515e55d88638e1fa8204942cad&rid=giphy.gif

Spelade lite Alienation, men solo och inte lika mycket som Dead Nation. Helt klart bra också, men Dead Nation kom först och väcker mest minnen. Håller Housemarque högt sen dess dock. Returnal får gärna komma till PC dock, då jag inte planerat köpa mig en ps5 det närmaste!

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem

Playstation Plus Juli 2021 lineup...

- A Plague Tale: Innocence (PS5)
- Call Of Duty Black Ops 4 (PS4)
- WWE 2K Battlegrounds (PS4)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

https://youtube.com/watch?v=IqI6cHB7nHc

Dålig månad för min del, möjligen spela igenom A Plague Tale en gång till. Bra spel men inte riktigt något som håller för nya genomspelningar i mitt tycke.

Bra att de förvarnade att spelet var på väg iallafall, det gillas!

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering av Ratchet & Clank: Rift Apart! Det verkar som de lagt till bättre stöd för 120hz skärmar, och "Fidelity" läget har fått en boost till 40 fps! (Endast på 120hz skärmar då 120hz är delbart med 40hz om jag förstår rätt)

"Added 120 Hz Display Mode, which reduces input latency when using a compatible display. In this mode, the frame rate target for the Fidelity graphics mode increases to 40 frames per second". Detta är nog det första spelet jag någonsin där de väljer att sätta 40 fps target.

https://support.insomniac.games/hc/en-us/articles/44039773588...-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ny uppdatering av Ratchet & Clank: Rift Apart! Det verkar som de lagt till bättre stöd för 120hz skärmar, och "Fidelity" läget har fått en boost till 40 fps! (Endast på 120hz skärmar då 120hz är delbart med 40hz om jag förstår rätt)

"Added 120 Hz Display Mode, which reduces input latency when using a compatible display. In this mode, the frame rate target for the Fidelity graphics mode increases to 40 frames per second". Detta är nog det första spelet jag någonsin där de väljer att sätta 40 fps target.

https://support.insomniac.games/hc/en-us/articles/44039773588...-

Jäklar vad trevligt! 40 FPS kanske till och med är spelbart. Måste testas omedelbart.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Inaktiv

Ingen gratis PS5-uppdatering för PSN+ "ägare": https://feber.se/spel/greedfall-ute-nu-till-ps5-och-xsxs-/426...

Samma som med FF7 vad det verkar. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Greedfall Sony?

Permalänk
Skrivet av Entash:

https://youtube.com/watch?v=IqI6cHB7nHc

Men suck

Permalänk
Medlem

Blev otroligt förvånad att Miles Morales just uppdaterades. Verkar som att vissa av förbättringarna de gjort i motorn i Ratchet and Clank faktiskt inkluderas i Miles Morales och förhoppningsvis i Spider-Man Remastered också.

https://support.insomniac.games/hc/en-us/articles/44039498697...-
General Fixes & Polish

Global stability fixes and performance improvements
Improvements to ray-traced reflection quality in the Performance RT graphics mode
Fix for an issue with motion blur on certain pedestrians

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Konsolgrävare

https://blog.playstation.com/2021/06/30/playstation-plus-game...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Trevlig månad för min del! Hört gott om A Plague Tale: Innocent. Och är PS5 Versionen också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ingen gratis PS5-uppdatering för PSN+ "ägare": https://feber.se/spel/greedfall-ute-nu-till-ps5-och-xsxs-/426...

Samma som med FF7 vad det verkar. :/

Är väl inte så konstigt på gratisspel ändå? Mycket vill ha mer antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Är väl inte så konstigt på gratisspel ändå? Mycket vill ha mer antar jag.

Förstår hur du tänker men tycker lite att om man ger ut ett spel "gratis" (du betalar ändå för PS+) så ska man inte dela upp sin spelarbas på två sidor där ena blir utlåst från en Next gen Patch.

Visa signatur