Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Rea på PSN över helgen.
25% Returnal
25% Demons souls
33% miles morales
29% sackboy
25-33% på Nioh 1 o 2

Fortfarande inga kap för oss som kan köpa på skiva dock.

Har nämnt de många gånger här men om man vill ha spelen digitalt kan man ju använda. https://partner.getgifted.com/se/

Så får man 20% rabatt på Playstation Store Presentkort. T.ex. Blir Demon Souls & Returnal 510 kr, Sackboy 420 kr osv. Nästan lika bra som priserna på skiva just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Detta, alltid bokstavsordning. Min bluraysamling är också i bokstavsordning, de utgåvor som har svenskt omslag men är en utländsk produktion sorteras smått ologiskt med orginaltiteln, inte vad den faktiskt heter. Road Warrior sorteras som Mad Max, även om den faktiskt inte heter Mad Max.

Vad har du för åsikt om Marvels Spider-Man och Marvels Spider-Man Miles Morales? För mig hamnar dem under S för Spider-Man, men Miles kan jag tänka mig lägga under M för Miles för nästan alla kallar spelet för Miles Morales (jag lägger det dock under S). Marvel ignorerar jag i bägge fall.

klargörande tillägg
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Japp. Men jag kan ex inte trycka in HDMI kabel bakifrån utan att den faller ut ur stället. Men står den bara där så funkar det ju fint.

Den klickar ju inte direkt fast om man säger så. Kändes lite billigt.

Jag satte på 2 bitar självhäftande tejp på foten, sitter som berget nu

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Tja!

Vart köper ni era spel (disk)? Någon som köper på eBay? Rekommendera gärna några sidor som brukar sälja billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sesese123:

Tja!

Vart köper ni era spel (disk)? Någon som köper på eBay? Rekommendera gärna några sidor som brukar sälja billigt.

Jag brukar bara prisjakta titeln jag är sugen på. T ex returnal för 499kr nu.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Vad har du för åsikt om Marvels Spider-Man och Marvels Spider-Man Miles Morales? För mig hamnar dem under S för Spider-Man, men Miles kan jag tänka mig lägga under M för Miles för nästan alla kallar spelet för Miles Morales (jag lägger det dock under S). Marvel ignorerar jag i bägge fall.

https://lambdan.se/img/PrudentGracefulAmazondolphin.jpg

Hehe, om Spiderman funnits till PS5 i fysiskt format hade jag sorterat dessa som den först och sedan Spiderman: Miles Morales efter denna. S på båda för min del.

Lite udda att Marvel faktiskt står med med tanke på ägandeförhållandet med just Spiderman. Frågan är vilket varumärke som är starkast, Marvel eller Spider-Man? Kanske ska känna mig tacksam att den inte heter "Disney's Marvel Spider-Man: Miles Morales".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Jag satte på 2 bitar självhäftande tejp på foten, sitter som berget nu

Jag tänkte faktiskt tanken att bara göra det tightare med eltejp eller nåt, men vågade inte fippla för mycket. Blir kanske att testa nåt sånt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Rea på PSN över helgen.
25% Returnal
25% Demons souls
33% miles morales
29% sackboy
25-33% på Nioh 1 o 2

Fortfarande inga kap för oss som kan köpa på skiva dock.

Brukar köpa presentkort med 20% rabatt och köper sedan digitalt på REA. 😁 Gott att köpa rabatterade spel för rabatterade pengar, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Tyckte jag läst att det eventuellt ska släppas ett nytt Ape Escape spel till PS5, men minns inte var jag läste det. Någon som vet? Kommer ihåg när det första spelet släpptes och var det första spel att utnyttja dualshock kontrollern. Riktigt kul spel.

Permalänk
Medlem

Ni andra som har PS5 har ni fått problem med kontrollern?

Tycker min blivit segare eller mindre responsiv på något sätt L3 + R3, svårt att förklara för det är ej drifting, kanske mest är psykologiskt.

Nån som känner igen sig i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Tycker min blivit segare eller mindre responsiv på något sätt L3 + R3, svårt att förklara för det är ej drifting, kanske mest är psykologiskt.

Nope, mina två funkar precis som om det vore dag ett. Hade inga problem med PS4:ans handkontroller heller.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Jag tänkte faktiskt tanken att bara göra det tightare med eltejp eller nåt, men vågade inte fippla för mycket. Blir kanske att testa nåt sånt...

Prova med dubbelhäftande, lätt o ta bort om du inte gillar det, lite t-sprit om det är rester kvar bara!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Till er som använder Samsung T7 med er PS5:a - har ni märkt några problem med värmeutveckling? Tänkte att jag lika gärna kan lägga på någon hundralapp och köpa T7:an över T5:an, men sen läste jag om att den brukar bli jäkligt varm. Vet dock ej om det är skadligt för hårddisken i längden?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Nej, mina kontroller känns precis som när de var nya. Om något känns de ännu mer responsiva men det kan ha och göra med att jag köpt en Oled-tv med lägre inputlag

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Brukar köpa presentkort med 20% rabatt och köper sedan digitalt på REA. 😁 Gott att köpa rabatterade spel för rabatterade pengar, haha.

Var får du tag i de PSN-korten, mottager gärna tips

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Var får du tag i de PSN-korten, mottager gärna tips

https://partner.getgifted.com/se/

Antar denna, det är den jag använder iallafall

Permalänk
Medlem

Funderar på den officiella dockningsstationen för handkontroller. Då får man ett ställe att lägga kontrollen samtidigt som den alltid kommer vara fullt laddad när man börjar lira. Och så slipper man fippla med USB-sladd. Har mest hört bra grejer om den. Nån som har erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tack! Den sidan kommer jag använda från och med nu. Tror jag har köpt PS-Plus abonnemang därifrån tidigare men har alltid trott att det bara var en Black Friday drive de hade, hade kunnat spara en hel del pengar om jag visste att så inte var fallet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Funderar på den officiella dockningsstationen för handkontroller. Då får man ett ställe att lägga kontrollen samtidigt som den alltid kommer vara fullt laddad när man börjar lira. Och så slipper man fippla med USB-sladd. Har mest hört bra grejer om den. Nån som har erfarenhet av den?

Köp! Kommer själv köpa den. Underlättar väldigt mycket att ha en dockingstation för dina kontroller.

Permalänk
Medlem

God afton alla PS5-stjärnor som jag snart (förhoppningsvis) kan ansluta mig till.
Det är så här att jag och vännen hade tur och fick chansen att köpa varsin PS5 i senaste Elgiganten-utlottningen, vilket vi gjorde. Saken är att han har kunnat hämta ut sitt medan mitt inte ens verkar ha skickats. Betalade med kort och fick orderbekräftelsen samma kväll, dock så dröjde kolli-idet till måndag (21a) där det bara står att det fått info om leveransen och att den beräknade leveransen skulle ske 23e. Det som jag tycker är konstigt är jag först fick mitt kvitto från köpet i fredags (25e), så tänkte bara kolla om det är någon annan som har stött på detta och om det bara är någon försening eller liknande?

Felskrivning
Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Jag har en, helt ok det är dock inte bara att släppa ned kontrollerna utan det är viktigt att se till att de får kontakt så de laddas, detta kan vara lite onödigt ”fippligt”.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myskah:

God afton alla PS5-stjärnor som jag snart (förhoppningsvis) kan ansluta mig till.
Det är så här att jag och vännen hade tur och fick chansen att köpa varsin PS5 i senaste Elgiganten-utlottningen, vilket vi gjorde. Saken är att han har kunnat hämta ut sitt medan mitt inte ens verkar ha skickats. Betalade med kort och fick orderbekräftelsen samma kväll, dock så dröjde kolli-idet till måndag (21a) där det bara står att det fått info om leveransen och att den beräknade leveransen skulle ske 23e. Det som jag tycker är konstigt är jag först fick mitt kvitto från köpet i fredags (25e), så tänkte bara kolla om det är någon annan som har stött på detta och om det bara är någon försening eller liknande?

Inte helt hundra här men har ofta fått kvitto efter leverans slutförts. Kolla med Elgiganten imorrn hur det ligger till. Kan vara på väg bara att det försenats, långhelg och allt men skadar ju inte.

Permalänk
Medlem

Den 6:e juli släpps Ender Lilies: Quietus of the Knights på PS4/PS5.
Ser väldigt intressant ut, lite som Child Of Light men mörkare.
Redan släppt på Steam och Switch och har fått bra kritik. Kostar 249:-

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

Fortfarande 1080p för Biomutant?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fortfarande 1080p för Biomutant?

Har inte hört något annat, förmodligen jobbar dom på att fixa buggar nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte helt hundra här men har ofta fått kvitto efter leverans slutförts. Kolla med Elgiganten imorrn hur det ligger till. Kan vara på väg bara att det försenats, långhelg och allt men skadar ju inte.

Tog och kollade med både Bring och Elgiganten men ingen har någon koll på vad som hänt med paketet. Elgigaten ska fortsätta gräva och se vad som gått snett, så förhoppningsvis får jag något svar under veckan.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Exakt denna! 😁 Har nog köpt kort och PS+ för 5000 kr därifrån än så länge. Sist jag köpte så fick jag inte mitt presentkort, så jag slängde iväg ett mail till deras support. 5 minuter senare fick jag ett SMS med ett presentkort och även ett väldigt trevligt mail från deras support. Och detta var på en lördagskväll, så jag kan inget annat än rekommendera detta.

Skrivet av phanto:

Jag skaffade både laddstationen och mediakontrollern och jag är helnöjd! Jag gillar att den följer samma design som konsolen, men som någon annan nämnde så är det inte riktigt att bara sätta dit kontrollern. I början tar det lite pill för att få den att "klicka till", men det är second nature nu. Funkar finfint!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har inte hört något annat, förmodligen jobbar dom på att fixa buggar nu.

Försökte googla men hittade heller inget. OK, får köpa det på PC då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

Någon som har koll på vilka dessa är? Använder mig själv av denna sida men förstår inte hur dom går runt.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som har koll på vilka dessa är? Använder mig själv av denna sida men förstår inte hur dom går runt.

Dom köper la presentkort osv billigt från folk som vunnit dessa typ. Som inte behöver dom!