Tradera och dess usla söktermer

Permalänk

Tradera och dess usla söktermer

Är det bara jag eller går det inte att söka på två olika saker samtidigt på Tradera men på Blocket är det möjligt? Deras söktermer är urusla och fungerar inte bra alls.

Permalänk
Medlem

Är väl ganska logiskt tycker jag att om jag söker på "tv spel" så vill jag faktiskt ha träffar som rör just tv-spel, inte träffar på TV apparater eller brädspel.
Ju fler sökord jag anger, desto mer exakta träffar räknar jag med att få.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det handlar väl om att sökalgoritmen använder "or" istället för "and" mellan de olika inputen? Borde ju finnas en avancerad sök för att styra detta?

Men ja, jag håller med er båda, att en sökalgoritm borde vara "and" i standardutförande men med att den klarar "tv spel" som "tvspel", "tv-spel" och "tv spel".

Det är väl bara att mejla tradera om förbättringsförslag?

Permalänk
Skrivet av Stidt-O:

Det handlar väl om att sökalgoritmen använder "or" istället för "and" mellan de olika inputen? Borde ju finnas en avancerad sök för att styra detta?

Men ja, jag håller med er båda, att en sökalgoritm borde vara "and" i standardutförande men med att den klarar "tv spel" som "tvspel", "tv-spel" och "tv spel".

Det är väl bara att mejla tradera om förbättringsförslag?

Det funkar inte varken med OR eller AND eller ELLER eller OCH. Blocket klarar det men inte Tradera.