PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Ni som tagit hämta i butik via Mediamarkt. Fick ni mail om att er order finns att hämta innan ni åkte och köpte? Jag la undan en igår i Täby men fortfarande inte fått något

Skrivet av Svampis1:

Beställde till butik i Kristianstad men jag har inte heller fått nåt (beställde igår kväll)

Vilken betalningsmetod använde ni? Jag valde Klarna faktura för att slippa ligga ute med pengar. Kanske de väntar på kreditkontroll innan man får hämta?

Beställde igår eftermiddag men har än inte fått bekräftelse för att kunna hämta min.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Matjon:

Vilken betalningsmetod använde ni? Jag valde Klarna faktura för att slippa ligga ute med pengar. Kanske de väntar på kreditkontroll innan man får hämta?

Beställde igår eftermiddag men har än inte fått bekräftelse för att kunna hämta min.

Jag tog Klarna och fick mail om att den gick att hämta efter typ 10 minuter i butik.

Permalänk
Medlem

Beställde på MM igår kl 11.11 och fick mail 11.49 att den fanns att hämta. (Betala i butik valde jag)

Det var fullt ös med PS5 på MM Helsingborg när jag hämtade... flera som hämtade/skulle hämta den korta stund jag var där

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Jag måste ändå bara kommentera Webhallen igår.
Jag fick förvisso tag på en konsol, som verkar vara slut. Får se om och när den dyker upp.
Men samtidigt, det är bara en konsol, vad spelar det för roll egentligen? Inte jättemycket.

Däremot är Webhallens svar på det hela hur härligt som helst. Sättet de förde fram deras ursäkt tycker jag är hedervärd - och ganska komiskt. Så trots misstaget tycker jag det löste det hela bra.

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Någon som vill hämta ut en standard ps5 på webhallen i infracity med betalning i butik? Kostar 5990:-. Kan ge iväg min bokning som är färdig att hämta, kommer inte använda det.
Går till första intresserade och postar isåfall vem som fått bokningen här.

När måste man hämta? Inte hemma i Stockholm nu tyvärr 😔

Permalänk
Medlem

Jag har fått order att hämta i MM Högsbo (Göteborg), så kommer finnas en där up for grabs för tänker avsäga mig den då jag måste priorerna annat

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Vilken betalningsmetod använde ni? Jag valde Klarna faktura för att slippa ligga ute med pengar. Kanske de väntar på kreditkontroll innan man får hämta?

Beställde igår eftermiddag men har än inte fått bekräftelse för att kunna hämta min.

Jag betalade direkt med kortbetalning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

När måste man hämta? Inte hemma i Stockholm nu tyvärr 😔

Fram till den 16e kl 19

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Fram till den 16e kl 19

Jag kan gärna hämta den om det gå bra?

Permalänk
Medlem

Update

Fick aldrig någon avi om att hämta min konsol i varuhus så jag begav mig till varuhuset och där var den så det är ett tips om ni väntar på avi på mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Jag kan gärna hämta den om det gå bra?

Skickat pm till dig med orderdetaljer, hoppas du har det skoj med konsolen!

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Ni som tagit hämta i butik via Mediamarkt. Fick ni mail om att er order finns att hämta innan ni åkte och köpte? Jag la undan en igår i Täby men fortfarande inte fått något

Helt ärligt, vi tröttnade igår och bara körde till butiken, utan upphämtningsmail, bara med ordernummer. Fick ut konsolen utan problem. Bara kör dit och testa!

Permalänk

webhallen fick lager 2 dagar sen men fortfarande ingenting på min reklamerade ps5 en vecka sen.

Permalänk

Hämtade min ps5 igår på posten, beställde förra veckan och den kom till posten efter 4 dagar (betalade med klarna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampis1:

Fick aldrig någon avi om att hämta min konsol i varuhus så jag begav mig till varuhuset och där var den så det är ett tips om ni väntar på avi på mail

Fan, nu har det gått 48h sen jag boka. Min bokning är säkert redan borta då. Orkar inte åka 10 mil i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Fan, nu har det gått 48h sen jag boka. Min bokning är säkert redan borta då. Orkar inte åka 10 mil i onödan

Skapade ett konto bara för att säga att det är värt att kolla ändå. Hämtade precis min 48h senare utan mail om att hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Fan, nu har det gått 48h sen jag boka. Min bokning är säkert redan borta då. Orkar inte åka 10 mil i onödan

Jag beställde i fredags eftermiddag från Mediamarkt och fick nu precis mail att den är redo att hämtas! Så ge inte upp än

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Den som bor i malmö med omnejd kan testa
Mediamarkt på svågertorp om man vill ha ett.
Jag har precis lämnat en retur på mitt Ps5 bundle med HK för en minut sedan

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Avstängd

Ni som beställde ps5 från mm i början av denna vecka, någon som kollat vilken fläkt ni fick ? (Den högljudda eller den mer tysta.
Har inte hunnit hämta ut min än.

Permalänk
Medlem

vet någon om det globalt har märkts av kvalitetsproblem när de nu försöker pressa ut så många konsoler de bara kan tillverka, och vill rampa upp produktion ännu mer?

eller har de på grund av komponentbrist legat så långt under produktionsgränsen att rampa upp numer mest innebär att närma sig det normala?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

vet någon om det globalt har märkts av kvalitetsproblem när de nu försöker pressa ut så många konsoler de bara kan tillverka, och vill rampa upp produktion ännu mer?

eller har de på grund av komponentbrist legat så långt under produktionsgränsen att rampa upp numer mest innebär att närma sig det normala?

Tror inte det finns några större kvalitetsproblem annat än att Sonys konstruktion är riktig dålig.
Fläkten låter, psun lider i vissa fall av coil whine, plastsköldarna vibrerar när skivan läses, kontrollen har kort livslängd och ogenomtänkt hållare för horisontell placering.
Jämfört med Series X så är det rena hobbybygget. Lär väl "fixas" när det kommer en slim-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tror inte det finns några större kvalitetsproblem annat än att Sonys konstruktion är riktig dålig.
Fläkten låter, psun lider i vissa fall av coil whine, plastsköldarna vibrerar när skivan läses, kontrollen har kort livslängd och ogenomtänkt hållare för horisontell placering.
Jämfört med Series X så är det rena hobbybygget. Lär väl "fixas" när det kommer en slim-version.

Håller med 100% plus att den är enormt stor och ganska gräslig o 'garish', men det är väl en smaksak.

Visa signatur

Meh

Permalänk

Sist jag kollade skulle väl ändå tråden handla om ordrar och orderstatus. Inte gnäll.

Permalänk

Fick mejl nu från MM att min order har annulerats. Beställde i tisdags ~16:30.

Kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Fick mejl nu från MM att min order har annulerats. Beställde i tisdags ~16:30.

Kul!

Fortfarande inte hört något om min order jag la i torsdags. Antar att den blir annullerad när som

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Fick mejl nu från MM att min order har annulerats. Beställde i tisdags ~16:30.

Kul!

Varför har MM gjort det ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Skrivet av retrocc:

Varför har MM gjort det ?

Ringde och hon sa att de har börjat annulera överbokningar. Varför folk som beställt flera timmar efter mig redan hade fått kunde hon inte svara på mer än att det antagligen blev någon mix up i systemet.

Sen försökte hon hjälpa mig fixa ett nytt men allt är ju slut så fanns inte mycket att göra. Hon var supersnäll och kollade till och med högre upp om det gick att lösa på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Ringde och hon sa att de har börjat annulera överbokningar. Varför folk som beställt flera timmar efter mig redan hade fått kunde hon inte svara på mer än att det antagligen blev någon mix up i systemet.

Sen försökte hon hjälpa mig fixa ett nytt men allt är ju slut så fanns inte mycket att göra. Hon var supersnäll och kollade till och med högre upp om det gick att lösa på något sätt.

Segt

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Ringde och hon sa att de har börjat annulera överbokningar. Varför folk som beställt flera timmar efter mig redan hade fått kunde hon inte svara på mer än att det antagligen blev någon mix up i systemet.

Sen försökte hon hjälpa mig fixa ett nytt men allt är ju slut så fanns inte mycket att göra. Hon var supersnäll och kollade till och med högre upp om det gick att lösa på något sätt.

Ringde du butiken eller mediamarkt centralt?

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Ringde du butiken eller mediamarkt centralt?

Köpet gjordes online (inte upphämtning alltså) när de fanns i lager förra tisdagen.