Cooler Master lanserar äggformad spelstation

Permalänk

Är den billigare än ett 4080 FE Kanske kylkanaler för varma dagar också!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Frugan kommer älska den.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tror denna kategori av produkter faller högt på listan som kan vara svåra att få vissa fruar att acceptera. Kan bli skilsmässa nästa.

Byt fru. Min skulle då aldrig bry sig om det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

"Cooler Master har även byggt ett dolt fack baktill där en dator eller spelkonsol kan gömmas undan och anslutas."

Jag trodde det var där de tömte toaletten först. Men jag antar att den inte hade inbyggt toalett då.

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som är hypad över sådana här saker? Synd att de oftast kostar insatsen på ett hus bara. Rena drömmen vore ju en skitmysig reclainer som man enkelt kan ha mus och tangentbord i + skärm utan att det ser helt galet ut.

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Är jag den enda som är hypad över sådana här saker? Synd att de oftast kostar insatsen på ett hus bara. Rena drömmen vore ju en skitmysig reclainer som man enkelt kan ha mus och tangentbord i + skärm utan att det ser helt galet ut.

Nej, jag också. Jag tycker överlag att det är lite sorligt att se att uppfinningsrikedomen och kreativiteten är så dålig när det kommer till "datorskrivbord" överlag. Är typ samma skrivbord som man en gång i tiden använde för gåspennor och bläck som nu istället används som datorarbetsplatser. T.ex. en sån sak som att man måste ha en jättestor skärm som står långt bort istället för en mindre skärm närmare osv. Nu kanske jag inte riktigt lever som jag lär här dock med min 55" monitor som skrivbordsskärm, men det beror ju främst på att att ingen fått röven ur än för att göra mindre sådana (48" finns men blir i praktiken lika stor när man räknar in det extra djupet jämfört med min 55" GX på samma avstånd till vägg).

Brukar av och till experimentera med att istället köra typ lounge chairs osv isf för det klassiska skrivbordet vilket initalt tenderar att vara en succé men så fort man vält ut första koppen kaffe i knät osv så påminns man om problemen

Hade det inte varit så att de flesta såna här poddar var så sanslöst fula (i onödan) hade jag nog varit sugen på att köpa en själv för att testa, där känns ju denna helt klart som ett fall framåt.

Permalänk
Medlem

Hur ska jag inte klara mig utan en sån där.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Med risk att avslöja min ålder så var min första tanke att de stulit ägget från Mork & Mindy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Med risk att avslöja min ålder så var min första tanke att de stulit ägget från Mork & Mindy.

Samma här

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://static-ecapac.acer.com/media/catalog/product/cache/6523387fa80e14e7b37310b4db9abc2c/t/h/thronos.jpg

Då är frågan om man ska investera i Cooler Masters "ägg" eller Acers ovanstående Thronos.

Hade hellre valt Thronos.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, jag också. Jag tycker överlag att det är lite sorligt att se att uppfinningsrikedomen och kreativiteten är så dålig när det kommer till "datorskrivbord" överlag. Är typ samma skrivbord som man en gång i tiden använde för gåspennor och bläck som nu istället används som datorarbetsplatser. T.ex. en sån sak som att man måste ha en jättestor skärm som står långt bort istället för en mindre skärm närmare osv. Nu kanske jag inte riktigt lever som jag lär här dock med min 55" monitor som skrivbordsskärm, men det beror ju främst på att att ingen fått röven ur än för att göra mindre sådana (48" finns men blir i praktiken lika stor när man räknar in det extra djupet jämfört med min 55" GX på samma avstånd till vägg).

Brukar av och till experimentera med att istället köra typ lounge chairs osv isf för det klassiska skrivbordet vilket initalt tenderar att vara en succé men så fort man vält ut första koppen kaffe i knät osv så påminns man om problemen

Hade det inte varit så att de flesta såna här poddar var så sanslöst fula (i onödan) hade jag nog varit sugen på att köpa en själv för att testa, där känns ju denna helt klart som ett fall framåt.

Håller med dig helt och hållet! Ska själv köpa en CX i augusti som primär pc skärm och skulle verkligen vara guld med något mer skönt man kan luta sig tbx i utan att tangentbord och mus blir drabbat. Letat i många år efter något man kan bygga eller köpa som en grym battlestation men antingen finns det inte eller så kostar det sinnesjukt med pengar.

Jaaa asså tänk om de kunde göra en mycket enklare version i lounge chair/reclainer med muggställ, skärmfäste och ett stadigt bord för mus/tangentbord och allt går att vinkla in och ut. det vore ju guld!

Podden är kanske inte det snyggaste men så länge den är praktisk, stilren och inte kostar alla lemmar på kroppen så är jag nöjd!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bygg in en AC också så kan vi prata.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Det kommer alltså enbart fungera att spela racing- eller flightspel i kortare sessioner? Skärmen är på tok för nära för att kunna använda den för något annat. Tror inte det hade vart skönt att spela FPS spel i en fast position, jag rör på mig även om man sitter i en kontorsstol Har för mig att man ska ha ungefär en armslängd till skrämen om man inte vill få spänningshuvudvärk efter ett tag.

Köper inte att det skulle vara en arbetsstation..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Byt fru. Min skulle då aldrig bry sig om det.

Fast då måste du väl hitta en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipperry:

Det kommer alltså enbart fungera att spela racing- eller flightspel i kortare sessioner? Skärmen är på tok för nära för att kunna använda den för något annat. Tror inte det hade vart skönt att spela FPS spel i en fast position, jag rör på mig även om man sitter i en kontorsstol Har för mig att man ska ha ungefär en armslängd till skrämen om man inte vill få spänningshuvudvärk efter ett tag.

Köper inte att det skulle vara en arbetsstation..

Många saker som folk har hört men aldrig riktigt reflekterat över om de verkligen stämmer

Permalänk
Medlem

Tror jag nöjer mig med vanligt skrivbord ett tag till!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Nån uppdatering kring denna pjäs?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k