Permalänk

Har jag gjort rätt?

Hej!

Jag håller nu på att byta chassi men är lite osäker på hur ena sladden kopplas. Vill ha nån bekräftelse på om jag kopplat in rätt eller att det behöver ändras.

Det är uppe i hörnet på moderkortet. På sladden står det CPU. Bifogar bild: Kopplad rätt?

Tacksam för all hjälp, vill inte det blir fel så dubbelkollar med er! <3

Lagade bildlänk //mod
Permalänk
Medlem

Kan inte se bilden?

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Skrivet av Thestar19:

Kan inte se bilden?

Oj, ska försöka fixa. Första gången jag lägger upp bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pearlareign:

Hej!

Jag håller nu på att byta chassi men är lite osäker på hur ena sladden kopplas. Vill ha nån bekräftelse på om jag kopplat in rätt eller att det behöver ändras.

Det är uppe i hörnet på moderkortet. På sladden står det CPU. Bifogar bild: Kopplad rätt? https://imgur.com/gallery/uElci2n

Tacksam för all hjälp, vill inte det blir fel så dubbelkollar med er! <3

Tjena

Länken till bilden är bruten har fixat nedan.

Men det ser rätt ut! Se bara till att kabeln går till CPU Power på nätaggrergatet bara

Vad har du för cpu? Om du skall överklocka och har en strömtörstig cpu så behöver du plugga in 4-pin sidan om också så den får ström så de räcker.

// Nicklas

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Skrivet av roo:

Tjena

Länken till bilden är bruten har fixat nedan.

https://i.imgur.com/HiEoVQ9.jpeg

Men det ser rätt ut! Se bara till att kabeln går till CPU Power på nätaggrergatet bara

Vad har du för cpu? Om du skall överklocka och har en strömtörstig cpu så behöver du plugga in 4-pin sidan om också så den får ström så de räcker.

// Nicklas

Hej!

Tack för hjälpen! Jag har en Ryzen 9 3900xt men brukar inte överklocka. Det är främmande land för mig Och det står CPU på denna sladd. Vad skönt att jag slipper koppla om, var så osäker! Tack <3