Är det "fyndhörde" exemplaren du funderade på för dessa?
S2721DGF har tidigare gått ha fått tag i för rung 350 euro på Amazon.de där jag införskaffade min nuvarande Dell skärm för 399 euro innan den gick ur sortimentet.
Denna Asus skärm kan vara värd att ha i åtanke som just nu är nersatt och likvärdig Acer skärmen som du just nu kikar på
https://www.elfynd.se/asus-rog-swift-pg329q-32-bildskarm-gami...
Hade faktiskt helt missat att det finns en "finns i fyndhörnan" grej på dem... men tänkte först på de i ordinarie sortiment men ska kolla fynd exemplaren också. Tack också för tipset om tyska Amazon och Asus skärmen!
Ska du sitta 70 cm från en 34-tummare skulle jag definitivt rekommendera 4K över 1440p då du verkar värdesätta bildkvalité över uppdateringsfrekvens. Det kommer bli en stor skillnad i upplevd skärpa.
Tror helt ärligt 34" mest är önsketänk från min sida, blir nog max 32" om det ska få plats på skrivbordet någorlunda vettigt. det mest realistiska är något mellan 27"-32". Dock letar jag fortfarande efter möjligheter att få 34" önskan i uppfyllelse.
Får man ut 4K upplevelsen även på mindre storlekar, typ 27"? såg nämligen en Acer Predator XB273KGP och 144hz.
Känner lite att jag nästan borde ta åka och kolla in skillnaderna själv för att känna av hur viktigt det här med uppdateringsfrekvens är för mig då det verkar vara en väldigt personlig fråga, vissa tycker 60hz är nice medan andra verkar tycka minst 120hz+. Har aldrig riktigt upplevt och jämfört skillnaden.