EK Water Blocks släpper kombinerad reservoar och pump för kompakta byggen

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks släpper kombinerad reservoar och pump för kompakta byggen

Den slovenska tillverkaren presenterar nu små kantiga reservoarer med pumpfäste och sju anslutningar, för den som vill bygga vattenkylning i mindre dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett ett cpu block / pump kombo. Men det är jag det. 🙂

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Jag hade hellre sett ett cpu block / pump kombo. Men det är jag det. 🙂

Har tydligen med Asetek patent att göra. Därför EK inte släppt något sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Jag hade hellre sett ett cpu block / pump kombo. Men det är jag det. 🙂

Så länge Asetek har patent på det så blir det jobbigt...

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Intesant sak till mitt itx bygge den ska jag kolla in

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Byggde en ITX med deras fram tills nu minsta pump/res-kombo, men den var för liten så det nästan hela tiden cirkulerade bubblor för att pumpen helt enkelt var för nära vattenytan. Försökte såklart lufta av så gott som möjligt men hade begränsade möjligheter till det. Hoppas dessa nya är bättre skyddade mot virvelbildning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Har tydligen med Asetek patent att göra. Därför EK inte släppt något sånt.

Hade för mig att patentet bara gällde färdigbyggd AIO-vattenkylning? Swiftech hade ju nåt pump+block för några år sedan som jag vill minnas inte bröt mot Aseteks patent för att det var en lös komponent.

Permalänk
Skrivet av Rezol:

Byggde en ITX med deras fram tills nu minsta pump/res-kombo, men den var för liten så det nästan hela tiden cirkulerade bubblor för att pumpen helt enkelt var för nära vattenytan. Försökte såklart lufta av så gott som möjligt men hade begränsade möjligheter till det. Hoppas dessa nya är bättre skyddade mot virvelbildning!

Hmm, konstigt, jag har deras FLT 120mm, jag har inte upplevt samma problem, men två pumpar har dött för mig......

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Jag hade hellre sett ett cpu block / pump kombo. Men det är jag det. 🙂

Finns ute redan
https://www.sweclockers.com/galleri/15335-liten-ryzen-7-packe...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jorå nog känner jag till swiftech, men hade gärna sett fler aktörer som erbjuder sådant. Ser nu att alphacool har nån pump-res-block kombo.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Jag hade hellre sett ett cpu block / pump kombo. Men det är jag det. 🙂

Skrivet av FiftyFifty:

Har tydligen med Asetek patent att göra. Därför EK inte släppt något sånt.

Skrivet av birdman:

Så länge Asetek har patent på det så blir det jobbigt...

Det kommer.

https://youtu.be/agMg7kXeeXM?t=2320

KitGuruTech: Are you doing a CPU-block yet that has a pump in the block.
EKWB: Yeah, it is on the way, but we didn't want to do it with the old CPU.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirAlex18:

Hmm, konstigt, jag har deras FLT 120mm, jag har inte upplevt samma problem, men två pumpar har dött för mig......

Just den jag använde. Först hade jag den vertikalt och det var nog lite bättre men i nuvarande chassit fick den bara plats horisontellt och det var lönlöst. Det som blev droppen (hah) var att grafikkortets vattenblock började läcka (med endast veckor kvar på garantin ✌).

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Jorå nog känner jag till swiftech, men hade gärna sett fler aktörer som erbjuder sådant. Ser nu att alphacool har nån pump-res-block kombo.

Finns från Barrow och Bitski tror de heter. Och även costum pump/res/block från olika personer från Ebay

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Fick nöja mig med FTR120

Härligt att se en mindre variant, kanske blir ett bygge med ett sånt längre fram

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Bytte två av fläktarna i mitt bygge idag. Är himla glad att det inte är ett kompakt bygge, det var svårt nog att komma åt som det är just nu.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.