Blizzard bryter löftet – fimpar stöd för TCP/IP med Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Technical Alphan crackades och gick att köra online på en hemmasnickrad server via TCP/IP.
Misstänker att det kan ha något med saken att göra...

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Skrivet av pskjonte:

Lite tråkigt, men i ärlighetens namn, vem använder TCP/IP mer än pirater?

Tcp Ip används bland annat för kunna spela med sina vänner utan att behöva få en ny map när man gör tex bossruns.
på så sätt får du snabba runs precis som i singelplayer.
Spelar du över Bnet så blir det en ny karta du måste utforska varje gång du loggar ut.

så ja, detta var en trist nyhet....

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite underhållande och se både här och på andra sidor på internet hur många som är upprörda av detta och Blizzard är hemska.

Men hur många multiplayer spel som har släppts dom senaste åren har haft stöd för tcp/ip anslutningar? Alla företag tvingar ju en att spela på deras servrar när det gäller multiplayer. Till och med en hel del när det gäller singelplayer.....

Men eftersom det är Blizzard så känns det som att internet alltid reagerar 500% mer negativt än vad dom gör om det är någon annan studio.

Är där verkligen så många här inne som bryr sig om detta i 2021?

Permalänk
Medlem

Då får det vara för min del. Väck mig när de ändrat sig och lagt till LAN play igen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

SWITCH AND BAIT...

Varför pressar dom ut dessa remakes och inte lägger mera tid på dom, det känns som Warcraft 3 Reforged igen där utvecklarna fick dålig vägledning och mål genom hela projektet, som gjorde att allt föll mellan stolarna. Here we go again, ingen respekt för gamla titlar från ledningen i Blizzard

Lite bitter på morgonen märker jag, ska brygga en kopp

Känns som att du inte är så påläst på just D2:R. Av det vi har sett hittills så verkar de som provspelat remaken vid ett av Blizzards events i våras otroligt imponerade över hur välpolerat och sant orginalspelet remaken är.

MrLlamaSC är en av de större profilerna i Diablo 2-scenen har gjort en video där han sammanfattar sin upplevelse av Alphan här som du kanske borde kolla igenom.
https://www.youtube.com/watch?v=dEl8qsJgB7w

Jag personligen förstår inte hur man kan göra en så stor grej av detta? Hur många sitter 2021 och spelar över TCP/IP, visst var det kanske aktuellt för 20 år sedan när spelet släpptes, men även då så körde alla jag kände över Battle.net.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Spelar Project diablo 2 dagligen, dom kommer inte "ta" nya grafiken etc utan kommer vara som det är.. Så finns ingen anledning för mig att köpa resurrected tyvärr Ser coolt ut, men för lite innehåll.

Eller hur. Resurrected känns onödig när moddning-communityn redan har fixat allt.
Spelade Median XL så sent som förra året. Stöd för alla tänkbara upplösningar. Fixat mängder med buggar. Och inte minst mängder med nytt innehåll.

Permalänk
Skrivet av Dex:

Tycker det är lite underhållande och se både här och på andra sidor på internet hur många som är upprörda av detta och Blizzard är hemska.

Men hur många multiplayer spel som har släppts dom senaste åren har haft stöd för tcp/ip anslutningar? Alla företag tvingar ju en att spela på deras servrar när det gäller multiplayer. Till och med en hel del när det gäller singelplayer.....

Men eftersom det är Blizzard så känns det som att internet alltid reagerar 500% mer negativt än vad dom gör om det är någon annan studio.

Är där verkligen så många här inne som bryr sig om detta i 2021?

Ursäkta mig men jobbar du för Activision?

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Den enda risk Blizzard är rädd för är förlorad inkomst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Tcp Ip används bland annat för kunna spela med sina vänner utan att behöva få en ny map när man gör tex bossruns.
på så sätt får du snabba runs precis som i singelplayer.
Spelar du över Bnet så blir det en ny karta du måste utforska varje gång du loggar ut.

så ja, detta var en trist nyhet....

Finns en logik för kartor i Diablo 2. Bara att googla.

Finns massvis på "nätet" om exp, area levels etc för att vara effektiv i D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Tycker det är lite underhållande och se både här och på andra sidor på internet hur många som är upprörda av detta och Blizzard är hemska.

Men hur många multiplayer spel som har släppts dom senaste åren har haft stöd för tcp/ip anslutningar? Alla företag tvingar ju en att spela på deras servrar när det gäller multiplayer. Till och med en hel del när det gäller singelplayer.....

Men eftersom det är Blizzard så känns det som att internet alltid reagerar 500% mer negativt än vad dom gör om det är någon annan studio.

Är där verkligen så många här inne som bryr sig om detta i 2021?

Så bara för att andra spelutvecklare hatar sin community så är det OK att Blizzard gör det också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Act/Blizz är ett företag, alltså vinstdrivande. Om detta eliminerar möjligheterna för någon att cracka spelet, så är det väl fullt förståeligt?

Skojar du? Vilka skydd har stoppat crackers?

Permalänk
Medlem

Då hoppas jag på en "fixat" release tex från CODEX eller liknande som kommer lösa TCP/IP..
Finns sjukt duktiga människor där ute som jag tror säkert kan fixa det, så man åtminstone kan spela över LAN..

Som jag gjorde för länge sedan med ett hemma LAN året var 1997

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wikai:

Technical Alphan crackades och gick att köra online på en hemmasnickrad server via TCP/IP.
Misstänker att det kan ha något med saken att göra...

TCP/IP + Hamachi för D2:LoD var tider det!

Har du länk till nyheten om den crackade alfaversionen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av Robiban:

Finns en logik för kartor i Diablo 2. Bara att googla.

Finns massvis på "nätet" om exp, area levels etc för att vara effektiv i D2.

Det är jag medveten om. Men det är ju fortfarande långt ifrån lika effektivt som en redan utforskad karta.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dex:

Tycker det är lite underhållande och se både här och på andra sidor på internet hur många som är upprörda av detta och Blizzard är hemska.

Men hur många multiplayer spel som har släppts dom senaste åren har haft stöd för tcp/ip anslutningar? Alla företag tvingar ju en att spela på deras servrar när det gäller multiplayer. Till och med en hel del när det gäller singelplayer.....

Men eftersom det är Blizzard så känns det som att internet alltid reagerar 500% mer negativt än vad dom gör om det är någon annan studio.

Är där verkligen så många här inne som bryr sig om detta i 2021?

Det handlar ju om D2 trots allt. Det sorgligaste med Blizzard är ju dess utveckling. Man får tänka efter före när man redan har sabbat Warcraft 3. Bara för att alla företag gör en viss sak så är det väl inte okej och framförallt bör man protestera mot utveckling. Det här är inte ett nyutvecklat spel, utan man vill mjölka fansen en gång till. När Sweclockers sätter "-tecken före och efter ordet säkerhetsskäl. Då förstår man att det bara är trams från Blizzards sida.

Permalänk
Medlem

Spelar bara ladder, gör mig inget

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Eller hur. Resurrected känns onödig när moddning-communityn redan har fixat allt.
Spelade Median XL så sent som förra året. Stöd för alla tänkbara upplösningar. Fixat mängder med buggar. Och inte minst mängder med nytt innehåll.
https://www.youtube.com/watch?v=oSso6IdmbrQ

Lite så! De ända som hade varit kul är just nya grafiken! Men ja, har hällre bra inehåll än bra grafik.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Har bara använt tcp/ip 2 gånger på 10år, När jag spelat.
Men tråkigt för dom som använder det ofta. Kör det mesta genom internet. Speciellt när man fick fiber installerat

Visa signatur

"Tay aint Tay without beer" - Gromnir

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Lite tråkigt, men i ärlighetens namn, vem använder TCP/IP mer än pirater?

LAN:are? Finns såna kvar däremot?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är många som använder funktionen men trist i alla fall, speciellt om de sagt att funktionen ska finnas.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon333222:

Skojar du? Vilka skydd har stoppat crackers?

Diablo III blev väl aldrig crackat? Åtminstone inte de första åren det fanns. Och detta just för att man körde även SP-delen på deras servrar online.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

LAN:are? Finns såna kvar däremot?

Jag har ett kompisgäng som brukade träffas några gånger om året och LANa innan CoVID-19.
Snart är samtliga vaccinerade så förhoppningsvis kommer vi att ta upp den sysslan igen.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Jag har ett kompisgäng som brukade träffas några gånger om året och LANa innan CoVID-19.
Snart är samtliga vaccinerade så förhoppningsvis kommer vi att ta upp den sysslan igen.

Låter urmysigt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

När Blizzards spel har sånt fokus på online, varför bygger inte de ut en relä i stil med vad Valve har gjort för att skydda spelarnas IP-adresser och skydda sig från en massa ddos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

LAN:are? Finns såna kvar däremot?

Jag har en extra dator som folk kan lana med om de är här men det sker oftast på äldre titlar. har nog inte lanat på 1000 år känns det som. Jag och en kompis brukar köra Total Annihilation via lan samt tiberian sun. minecraft kör jag också via lan här hemma. det är nog det enda moderna spel som fortfarande stödjer det skulle jag tro.
Ingen funktion som jag använt mig av sedan kort efter spelets original släpp. Aldrig kul när företag ändrar sig och ljuger. dom kunde gått ut och sagt från början att dom tittar på det istället för att lova något. jag är för säkerhet då original spelet är fullt av bottar än idag. går jag in och kikar nu ser jag enbart spel med namn som: xtrabaal-768, hellobaal-965, diabaalrun-125, cowchantxp-8, osv. det gör att man definitivt tappar sugen och att det finns ingen utmaning längre. 99% av de är hammerdins eller uberbuilds av andra gubbar som i princip kan döda allt, även ubers utan större bekymmer. hoppar man in i ett sådant game kan man ibland luras av att det är folk därinne men snabbt inser man att de teambottar och utnyttjar att vanliga spelare trillar in för mer xp och bätttre drops.

Snackade med en kille in game som var snäll och gav mig väldigt dyra saker förra laddern. han sa att han livnärde sig på att botta diablo saker och att han enbart sökte perfekta saker och därför brukade han kasta ut "skit" ibland till folk. han hade väll en 20 diablo konton som alla bottade på samma dator. dagens datorer gillade han då nuförtiden är dom så starka att dom kan köra väldigt många bottar samtidigt.

Det måste bort. inte nog med att spelets ekonomi blir helt trasig, bot spelen är så många att dom dränker alla vanliga spel

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar, någon av er kanske har lite grafiska- och moddarskills.
Gör en högupplöst remake med stöd för TCP/IP och släpp det gratis.
Det är ungefär vad Blizzard hade vart tvungna att göra annars, men ändå ska löner betalas ut - ser ni något som krockar?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Haha. Många som verkar vilja spela Diablo 2 som om det var 1999(eller 2000 i detta fall)...
Kul för alla som bojkottar. Ännu roligare för de som kommer spela dock.
Man kunde ju inte spela med sin tcp-ip karaktär på battle Net I originalet ändå. You'll not be missed guys

Permalänk

Kan man få IPX/SPX stöd eftersom TCP/IP verkar farligt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elakekocken:

Till alla som klagar, någon av er kanske har lite grafiska- och moddarskills.
Gör en högupplöst remake med stöd för TCP/IP och släpp det gratis.
Det är ungefär vad Blizzard hade vart tvungna att göra annars, men ändå ska löner betalas ut - ser ni något som krockar?

Det är ju inte skillsen som saknas, utan Blizzard kommer med facklor/advokater och stämmer skiten ur folk som gör det. Är man verkligen så blåögd att man tror att Blizzard gör det för "säkerhetsskäl". Dessutom så är det "whataboutism" du håller på med. Vad hindrar det Blizzard att bara låta TCP/IP vara kvar och uppdatera grafiken? Kan man inte ta betalt för det eller?

Skrivet av aholman:

Haha. Många som verkar vilja spela Diablo 2 som om det var 1999(eller 2000 i detta fall)...
Kul för alla som bojkottar. Ännu roligare för de som kommer spela dock.
Man kunde ju inte spela med sin tcp-ip karaktär på battle Net I originalet ändå. You'll not be missed guys

Hur resonerar du att det blir roligare om det är färre som köper spelet? Tur att du inte är ansvarig för marknadsföringen på Blizzard. "Köp inte spelet om ni känner att ni måste ha TCP/IP. Det blir roligare för alla andra "=)

Permalänk
Medlem

Lite svårt att förstå att folk som inte verkar ha någon personlig investering i spelet känner att de måste in i tråden och simpa för Blizzard.

De sade klart och tydligt att TCP/IP skulle vara tillgängligt, och sedan var det inte det.

Detta vädjande till att man borde förstå varför de ljuger. Vad vill de med det? Det går att förstå varför de ljuger och att välja att inte acceptera det på samma gång.