PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frädo:

Är det någon som lyckades beställa från Netonnet igår med standard leverans som har fått en avisering om att den är påväg?

Jag beställde från NetOnNet med standardleverans och har inte fått något mer än en orderbekräftelse och ett reserverat belopp på kontot

Permalänk
Medlem

Tack till er som tipsade om Amazon, fick iväg en beställning på PS5 + handkontroll + laddare som ser ut som det ska vara här på måndag

Permalänk
Medlem

Ps5 ordrar

Hur ofta blir det tillgängligt att köpa ett ps5 skulle ni säga? Är väldigt desperat o försöker bevaka så mänga ställen som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulm719:

Hur ofta blir det tillgängligt att köpa ett ps5 skulle ni säga? Är väldigt desperat o försöker bevaka så mänga ställen som möjligt

Det bästa verkar vara att bevaka här, är man på inom de första timmarna så har man god chans. Verkar ju dyka upp lite då och då, då det är leveranser till olika butiker, men inom en vecka eller två så lär det dyka upp något om man ligger i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frädo:

Är det någon som lyckades beställa från Netonnet igår med standard leverans som har fått en avisering om att den är påväg?

Än har ingen avisering dykt upp för mig. De där extra 99kr för 1-2 dagars leverans kanske inte var så dumt... Nåväl, skall ändå jobba i helgen

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag beställde på Netonnet igår, status ”redo att packas”. Lyckades få tag på en på inet idag också, hemleverans imorgon!

Det blir till att makulera ordern/lämna tillbaka på Netonnet när den väl dyker upp.

Tack för tipsen i den här tråden!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Jag får ”not deliverable to this address” varje gång de dyker upp på Amazon.se.
Igår tredje gången de dyker upp (sen juli) och jag misslyckats köpa. Försökt lägga till andra adresser, skapat nytt konto osv. Krånglar alltid tills de tar slut. Bor på Gotland skall tilläggas. Innan man loggar in finns de så de kan skickas till Täby(default). Handlontroller osv går dock fint att beställa hem till ön. Fler som haft liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangoo97:

Än har ingen avisering dykt upp för mig. De där extra 99kr för 1-2 dagars leverans kanske inte var så dumt... Nåväl, skall ändå jobba i helgen

Körde också på deras "Standardleverans", dvs fri frakt. Snål som man är, betalar 6k för en konsol men 99kr för snabbfrakt, ikke!
Stod ju 3-4 dagar så räknar väl med att det skickas på måndag/tisdag nästa vecka kanske.

Skrivet av dulm719:

Jag har försökt bevaka lite från och till nu sen typ 3-4 veckor tillbaka. Det verkar ju som det kommer in en del leveranser trots allt. Men det gäller ju att vara snabb för ofta är de slutsålda fort.

Brukar glo in på denna sidan lite då och då http://gpukollen.ingman.me/ ( det var där jag såg att det fanns i lager hos netonnet och även amazon ).

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Sjukt imponerande måste jag säga av Sony hur de hanterar detta. PS5an, har kommit in i flera vågor dessa två månader. Jag själv väntar på Series X, som ännu inte synts till under dessa två månader.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

är detta disc versionen?

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk

Någon som har någon uppfattning hur ofta digital edition dyker upp? Av vad jag sett har det endast varit disc version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

är detta disc versionen?

Ja det är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonpedersen:

Någon som har någon uppfattning hur ofta digital edition dyker upp? Av vad jag sett har det endast varit disc version?

Digital Edition tillverkas i betydligt mindre exemplar än Standard Edition. Därav varför det är mest Standard Editions som dyker upp.
Senaste släpp för en Digital var ett bra tag sedan.

Permalänk

Varför släpper ingen digital samtidigt som mediamarkt har låtit mig boka den och lovat leverans i veckan? Känns som butiken i Lund kanske inte vet vad de snackar om

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om att min order från NetOnNet skickats! Beställde i tisdags och valde gratis frakt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Ja det är det.

woo hoo!

Haffade en.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

I think Media Markt has a weird way of handling product information. Their standard help line does not have any information about Shop specific deliveries and inventories. And the shops themselves do not share delivery schedules with the customers. I ordered a digital version with MM a month ago and there are no signs of delivery. They say it can take up to another month but they can't promise anything. I cancelled my order and went ahead with the disc version from webhallen.

Permalänk
Medlem

Sugen på att klicka hem en PS5 men är orolig över vilken fläkt man skulle få.
Någon som beställt nyligt och kollat vilken fläkt de har?
Vill inte sitta med en hårfön som min nuvarande PS4 Pro.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Som jag förstått så är ingen av fläktarna till ps5an särskilt högljudda, mer eller mindre tysta. Ingen är i närheten av en ps4 pro.

Permalänk
Medlem

Hitta Ps5

Tjena, det är så att jag vill köpa en ps5 till min lillebror. Skulle någon kunna hjälpa mig att hitta skulle varit oerhört tacksam

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangoo97:

Fick precis mail om att min order från NetOnNet skickats! Beställde i tisdags och valde gratis frakt.

Samma här. PostNord-appen säger beräknad leverans på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Är bara att beställa, plocka upp snabbt och kolla. Tar max 5 min

Är det fel, så lämna tillbaka.

Permalänk

Beställde disc hos MM för en vecka sedan inte hört något från dom. Är det någon som fått från MM senaste dagarna ?

Permalänk
Medlem

Kan någon säga till mig vilka tider man ska hålla utkik här eller nånstans för att kunna hitta ps5? Eftersom kan liksom inte sitta hela min dag i den här tråden. Finns det något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Är bara att beställa, plocka upp snabbt och kolla. Tar max 5 min

Är det fel, så lämna tillbaka.

Jo tänkte på det men då jag inte har någon av NoN eller Webhallen-butikerna i närheten så får jag en fraktkostnad på 310kr om jag vill utnyttja öppet köp.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Sjukt imponerande måste jag säga av Sony hur de hanterar detta. PS5an, har kommit in i flera vågor dessa två månader. Jag själv väntar på Series X, som ännu inte synts till under dessa två månader.

Series X har ju funnits att köpa hos elgigantens butiker i omgångar i flera månader. Både med och utan all access. Har du kollat där? Jag har också sett den i lager hos Webhallen till och från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JH_124:

Kan någon säga till mig vilka tider man ska hålla utkik här eller nånstans för att kunna hitta ps5? Eftersom kan liksom inte sitta hela min dag i den här tråden. Finns det något sätt?

Det enda sättet är väl om man kan sätta upp så man får notiser via någon app som bevakar lagersaldon ( eller liknande ). Jag har använt en app som heter "Web Alert" som kollar efter "ändringar" på en hemsida. Om den hittar en ändring så får man en push-notis i mobilen så kan man gå in och kolla.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800