Säker hörlurar som inte läcker ljud vid spel.

Permalänk
Medlem

Säker hörlurar som inte läcker ljud vid spel.

Som rubriken lyder så söker jag hörlurar. Ett måste är over ear. Har idag HyperX Cloud II
och den läcker ljud med brusreducering på. Spelar mycket på natten och det klagas i huset om att dom hör ljud Har testat många men dom kostar över 2000+ Fattiglapp söker något som kostar runt 700-1000. Någon som kan rekommendera någon bra som inte läcker? Spelar ingen roll om det är trådlös eller med sladd.

Brukar spela mest runt 50 procent ljud på och det hörs enligt familjen.

Rekommendera gärna något ni äger eller provat.

Permalänk
Avstängd

Lite över budget men borde fungera väldigt bra
https://www.scandinavianphoto.se/akg/k371-1047488

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Först och främst, är det ett headset (hörlurar med mikrofon) eller ett par hörlurar du efterfrågar?

Hörlurar som inte läcker ljud existerar inte. Ditt befintliga headset är slutet och har fått 7.5 i betyg i rtings läcksegment medan de hörlurar @Kaleid rekommenderar fått 8.0. Marginell skillnad med andra ord.

Du har egentligen två alternativ: dra ner volymen (vilket låter rätt rimligt om din familj klagar på att det hörs nattetid) alternativt kör med in-earlurar, som inte kommer läcka tillnärmelsevis lika mycket.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Lite över budget men borde fungera väldigt bra
https://www.scandinavianphoto.se/akg/k371-1047488

Tack skall kolla lite recensioner på denna.

Skrivet av twit:

Först och främst, är det ett headset (hörlurar med mikrofon) eller ett par hörlurar du efterfrågar?

Hörlurar som inte läcker ljud existerar inte. Ditt befintliga headset är slutet och har fått 7.5 i betyg i rtings läcksegment medan de hörlurar @Kaleid rekommenderar fått 8.0. Marginell skillnad med andra ord.

Du har egentligen två alternativ: dra ner volymen (vilket låter rätt rimligt om din familj klagar på att det hörs nattetid) alternativt kör med in-earlurar, som inte kommer läcka tillnärmelsevis lika mycket.

Tack för info. Får gå och prova lite hörlurar i någon butik. Har in ear men får ont efter 1 timme så därav Over Ear.

Permalänk
Medlem

Alltså om dina Cloud II läcker så pass mycket ljud att du stör de du bor med är det något som är allvarligt fel. Jag kör likadana och på normal volym hör du dem inte 5 meter ifrån. Hur pass jädra hög volym har du? Kör du med tygkuddarna eller "skinn"?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Alltså om dina Cloud II läcker så pass mycket ljud att du stör de du bor med är det något som är allvarligt fel. Jag kör likadana och på normal volym hör du dem inte 5 meter ifrån. Hur pass jädra hög volym har du? Kör du med tygkuddarna eller "skinn"?

Jag hör inte dom alls. Men dom hör ljud ifrån mina hörlurar. Jag kör på 40-50 procent volym. Jag kör med skumgummi

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Jag hör inte dom alls. Men dom hör ljud ifrån mina hörlurar. Jag kör på 40-50 procent volym. Jag kör med skumgummi

Tråkigt att du inte hör via dina lurar, kanske dags att byta ut. Än mer skumt att dina bekanta gör det.

Men ärligt hör du dem inte 5 meter ifrån så är det ju kanske något hos dina bekanta? Kanske de försöker få dig att fokusera på annat? dra igång någon skrikig eller "tung" musik i din volym. Lägg ifrån dig lurarna cirka 5 meter bort. Låter det? Låter det så pass högt att du kan tyda texten? Dags att sänka volymen. Jag kör med "fakeskinnet" och de är bättre på att stänga ute ljud. Men det känns som att du har en abnormal vy på vad normal volym är. Eller så kan du verkligen inte läsa av dina bekanta.

Är du ung och det är föräldrar det gäller så är det tyvärr svårt. Jag fick ofta skäll för att jag gjorde ljud, även när jag inte var hemma (syster tells) Men jag var även den som gjorde ljud så jag förstår att mitt namn var det första som kom upp.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Tråkigt att du inte hör via dina lurar, kanske dags att byta ut. Än mer skumt att dina bekanta gör det.

Men ärligt hör du dem inte 5 meter ifrån så är det ju kanske något hos dina bekanta? Kanske de försöker få dig att fokusera på annat? dra igång någon skrikig eller "tung" musik i din volym. Lägg ifrån dig lurarna cirka 5 meter bort. Låter det? Låter det så pass högt att du kan tyda texten? Dags att sänka volymen. Jag kör med "fakeskinnet" och de är bättre på att stänga ute ljud. Men det känns som att du har en abnormal vy på vad normal volym är. Eller så kan du verkligen inte läsa av dina bekanta.

Är du ung och det är föräldrar det gäller så är det tyvärr svårt. Jag fick ofta skäll för att jag gjorde ljud, även när jag inte var hemma (syster tells) Men jag var även den som gjorde ljud så jag förstår att mitt namn var det första som kom upp.

Jag kör ganska högt ljud. Som sagt runt 40-50 på volym panelen i windows. Ja hör då det är CS ja spelar och man hör skott osv.
Vet inte om 33 är ung men familjen hör.

Några hörlurar du kan rekommendera då jag tänker köpa nya. Fattiglapp här så får inte kosta skjortan

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Jag kör ganska högt ljud. Som sagt runt 40-50 på volym panelen i windows. Ja hör då det är CS ja spelar och man hör skott osv.
Vet inte om 33 är ung men familjen hör.

Några hörlurar du kan rekommendera då jag tänker köpa nya. Fattiglapp här så får inte kosta skjortan

Njah alltså, jag tycker något inte stämmer här. Det finns inte på kartan att du stör medboende med den volymen. Kör du med eller utan USB-ljudkortet? Vet inte riktigt vart jag ska gå med det. Men det finns inte på världshimmelen att du stör medboende om du kör lägre volym. "Fakeskinnet" stänger dock ute ljud bättre än tygkuddarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Njah alltså, jag tycker något inte stämmer här. Det finns inte på kartan att du stör medboende med den volymen. Kör du med eller utan USB-ljudkortet?

Kör med 3.5mm kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Kör med 3.5mm kontakten.

Ah, ok så ljud men ej mic. Mjah som jag skrev ovan efter ditt svar. Du ska inte kunna störa medboende i normal volym med dessa lurar.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Får lämna in dom. Skulle du kunna rekommendera några andra kanske i samma prisklass?

Permalänk
Medlem

Byt hur du vill, jag tror knappast att det har med lurarna att göra..

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Byt hur du vill, jag tror knappast att det har med lurarna att göra..

Jag kan höra ljudet samt familjen. Du menar alltså att jag spelar med för högt ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Jag kan höra ljudet samt familjen. Du menar alltså att jag spelar med för högt ljud?

Jag vet inte riktigt vart jag har dig om jag ska vara ärlig. Du påstår att du inte hör ljudet från lurarna 5 meter bort. Vad är problemet bor ni i 10m2? Eller vill du bara ha en ursäkt att kasta pengar på saker du inte behöver?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag vet inte riktigt vart jag har dig om jag ska vara ärlig. Du påstår att du inte hör ljudet från lurarna 5 meter bort. Vad är problemet bor ni i 10m2? Eller vill du bara ha en ursäkt att kasta pengar på saker du inte behöver?

Jag hör ljudet och familjen gör det med när jag spelar. Som jag sagt tidigare kör ja på ganska högt ljud. Runt 50 procent av 100 på volym inställningarna. Har skrivit det ett flertal ggr. Jag vill/önskar ha en hörlur som inte läcker för mycket. Tunna väggar och det hörs. Bor i 90 kvadrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

Jag hör ljudet och familjen gör det med när jag spelar. Som jag sagt tidigare kör ja på ganska högt ljud. Runt 50 procent av 100 på volym inställningarna. Har skrivit det ett flertal ggr. Jag vill/önskar ha en hörlur som inte läcker för mycket. Tunna väggar och det hörs. Bor i 90 kvadrat.

Du skrev nyligen att du inte hörde lurarna 5 meter ifrån. Sen, 50% volym diffar för många. Med inbyggt ljudkort har du förmodligen inte särskilt hög förtärkning. Kör du DAC/Externt ljudkort? För mina Cloud II jag haft har haft riktigt dåligt ljud via medföljande USB-kort. Med ett separat ljudkort kan jag lätt pressa 3-4 gånger högre volym. INTE ENS när öronsnibbarna fladdrar och trummhinnorna gråter, skulle en enda person bry sig om vad jag gör vid datorn. Jag tror du är full av skit. Nu ska jag fiska pixelgädda på Fishing Planet. Ha det!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Du skrev nyligen att du inte hörde lurarna 5 meter ifrån. Sen, 50% volym diffar för många. Med inbyggt ljudkort har du förmodligen inte särskilt hög förtärkning. Kör du DAC/Externt ljudkort? För mina Cloud II jag haft har haft riktigt dåligt ljud via medföljande USB-kort. Med ett separat ljudkort kan jag lätt pressa 3-4 gånger högre volym. INTE ENS när öronsnibbarna fladdrar och trummhinnorna gråter, skulle en enda person bry sig om vad jag gör vid datorn. Jag tror du är full av skit. Nu ska jag fiska pixelgädda på Fishing Planet. Ha det!

haahaha du e fan inte klok

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet inte hur starkt lurarna läcker ljud men fundera på om du har så stark ljudnivå att den riskerar att ge dig hörselskador och väldigt starkt ljud behövs inte för spel, bra ljud är däremot trevligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag vet inte hur starkt lurarna läcker ljud men fundera på om du har så stark ljudnivå att den riskerar att ge dig hörselskador och väldigt starkt ljud behövs inte för spel, bra ljud är däremot trevligt.

Jag har bestämt mig o h lämna in min o h köpa någon annan runt 500. Bra ljud o h bars isolering. Vad Några tips på hörlurar för de priset. !!

Kollat lite på Corsair och Asus som ligger runt 500kr
Ska sänka volymen en aning om det är bra isolering på kuddarna

Permalänk
Medlem

Jag personligen hade stört mig mer av att höra "knatter knatter knatter knatter" ifrån tangentbordet på nätterna än ljud ifrån hörlurarna, men alla är känliga för olika sorters ljud.

Mina Logitech G633 läcker inte mycket ljud jämfört med mina AKG där man lätt hör lika mycket in i örat som ut ur örat.
Nu är dessa ersatta av G635 som finns för 809kr på tex webhallen och amazon.se

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av baggz143:

Jag har bestämt mig o h lämna in min o h köpa någon annan runt 500. Bra ljud o h bars isolering. Vad Några tips på hörlurar för de priset. !!

Kollat lite på Corsair och Asus som ligger runt 500kr
Ska sänka volymen en aning om det är bra isolering på kuddarna

500kr är lågt för nått som ska låta bra men är du ute efter nått som läcker väldigt lite ljud så är ett par hörselskydd med hörlursfunktion svårslagna, de är ljudtäta åt båda håll, du behöver nog i så fall inte heller de värsta modellerna utan tex https://www.proffsmagasinet.se/skydd/horselskydd/horselskydd/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av baggz143:

Spelar mycket på natten och det klagas i huset om att dom hör ljud

Frågan är om det inte rör sig om ett missförstånd.
Det kan ju vara så att familjen hör att du spelar men du har förstått det som att de hör spelet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505 skulle jag rekommendera men de är över budget. Tror det blir svårt att få bra isolerande hörlurar i under 1k budget.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggz143:

haahaha du e fan inte klok

Jag är inte klok? Tror du på allvar att det är dina hörlurar som stör dina medboende? Är dina medboende av annan ras än människa?

Du får för övrigt inte ett likvärdigt headset med mindre läckage för under 1000kr, förmodligen 1500.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Inaktiv

En rå lösning är in-ear lurar och sedan typ Peltor hörselskydd ovanpå det. Har en Peltor klassad för tung industri, flygplats etc, med de på hör jag absolut ingenting. Kan det inte komma in något så kan det rimligen inte heller komma ut något.

Permalänk
Medlem

Det är inte tangentbord och andra ljud som familjen stör sig på? Att ljudet från lurarna skulle läcka så oerhört har jag svårt att tro. Möjligen om dom var öppna men cloud II är ju slutna. Spelar du CS kommunicerar du väl en del med andra spelare? Och då har jag full förståelse att dina närstående reagerar.

Permalänk
Medlem

Ta k allihopa. Jag Lämnade in .in hyperx och slog till på en SteelSeries .