3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag frågade komplett ifall detta var ett LHR kort och det var det inte enligt deras kundsupport, så jag köpte 1st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Njae, såväl NoN som Amazon levererade TUF OC och non OC-kort i juli som inte var LHR

Källa på det?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Jag frågade komplett ifall detta var ett LHR kort och det var det inte enligt deras kundsupport, så jag köpte 1st

Du syftar på MSI kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Källa på det?

Jag själv då jag mottog nämnda kort under juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Datum du beställde TUF ej OC från NoN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Datum du beställde TUF ej OC från NoN?

Non OC var från Amazon dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Njae, såväl NoN som Amazon levererade TUF OC och non OC-kort i juli som inte var LHR

NoN levererade även 3080 EAGLE som inte var LHR under juli månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Du syftar på MSI kortet?

Ja det var den jag menade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ja men du nämnde NetonNet också, dom jag såg som kom in i Juli stod som LHR.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ja men du nämnde NetonNet också, dom jag såg som kom in i Juli stod som LHR.

Yup, detta mottog jag som inte var LHR:

BUTIK: Netonnet
MODELL: TUF OC
DATUM ordern gjordes: 2021-01-11
TID ordern gjordes: Oklart
MOTTAGEN: 2021-07-07

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Yup, detta mottog jag som inte var LHR:

BUTIK: Netonnet
MODELL: TUF OC
DATUM ordern gjordes: 2021-01-11
MOTTAGEN: 2021-07-07

Tack för dina uppdateringar!

Beställde ett ej OC från NoN 26 september 2020, firar snart ett år!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunderil:

Tack för dina uppdateringar!

Beställde ett ej OC från NoN 26 september 2020, firar snart ett år!

drygt så in i bomben. Hoppas att du inte ligger ute med några pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Non OC var från Amazon dessvärre.

Vilken dag och tid beställde du?.. sitter själv och väntar men trodde inte de levererat på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Vilken dag och tid beställde du?.. sitter själv och väntar men trodde inte de levererat på länge

BUTIK: Amazon.se
MODELL: TUF non OC (icke LHR)
DATUM ordern gjordes: 2021-01-02
MOTTAGEN: 2021-07-10

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som väntar på ett Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC från Elgiganten än? Har talat med dom någon gång/varannan vecka och dom fortsätter påstå att det ska komma, men inget datum. Vet inte om man ska vänta eller ej. Men det var ett ganska bra pris (8990:-) så vore trist att avboka, men börjar tröttna

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Är det så att återförsäljare själva väljer bort att ta in kort som 3080 tuf som dom måste skicka iväg för MSRP och istället enbart väljer att ta in betydligt dyrare modeller?

Proshop har inte fått in ett enda 3080 tuf på 3-4 månader enligt deras lista, för webhallen ser det snarlikt ut. Verkar som att dom inte tänker ta in några sådana kort förrän det gått så lång tid att det blir lönsamt att skicka ut till MSRP (det blir väl om något år eller så....). Det hade varit önskvärt om dom körde med öppna kort, ty då hade man gett upp och gått vidare för länge sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Är det så att återförsäljare själva väljer bort att ta in kort som 3080 tuf som dom måste skicka iväg för MSRP och istället enbart väljer att ta in betydligt dyrare modeller?

Proshop har inte fått in ett enda 3080 tuf på 3-4 månader enligt deras lista, för webhallen ser det snarlikt ut. Verkar som att dom inte tänker ta in några sådana kort förrän det gått så lång tid att det blir lönsamt att skicka ut till MSRP (det blir väl om något år eller så....). Det hade varit önskvärt om dom körde med öppna kort, ty då hade man gett upp och gått vidare för länge sen.

Var det inte så att Webhallen ellet inet tog alla tuf 3080ti till sina egna byggen och vi kunder blev utan kort till msrp pris? Minns ej hur historien spelade ut sig, tror tråden låstes.

Ändrings i texten
Permalänk
Inaktiv

Var nån som skrev att han fick 2 st 3080 ickelhr från Kompletts släpp igår. Lyckost, men 14K för ett 3080 :/ är minst 2-3 tusen för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Var nån som skrev att han fick 2 st 3080 ickelhr från Kompletts släpp igår. Lyckost, men 14K för ett 3080 :/ är minst 2-3 tusen för mycket.

Den ena modellen som släpptes igår (av totalt 4 olika modeller) var en icke LHR.

MSI Gaming Z trio 3080 var det. Fanns 36st från början och tog slut efter någon timme.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baily:

Den ena modellen som släpptes igår (av totalt 4 olika modeller) var en icke LHR.

MSI Gaming Z trio 3080 var det. Fanns 36st från början och tog slut efter någon timme.

Köpte ett PNY 3090 för 19K. Är det näst dyraste komponenten jag någonsin har köpt. 25K för 3090 Asus Rog Strix oC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Någon mer än jag som väntar på ett Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC från Elgiganten än? Har talat med dom någon gång/varannan vecka och dom fortsätter påstå att det ska komma, men inget datum. Vet inte om man ska vänta eller ej. Men det var ett ganska bra pris (8990:-) så vore trist att avboka, men börjar tröttna

Ptja, den dagen det kommer kan du väl ta beslut på om du behåller det eller ej. Fram tills dess är allting VÄLDIGT ovisst. Lol

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Det är nog mer komplicerat än så. Eftersom korten fortfarande flyger av hyllorna så tillverkar asus de kort där de tjänar mest pengar. Sen kan det ju säkert vara så att om det kommer in "några" 3080 TUF till butikerna så kan det ju vara så att de heller inte vill sälja dem till de som sitter i kö, utan hellre slänger in i en full dator som de säljer för 30.000kr istället för ett löst kort för 10.000kr. Vad jag vet så är det väl bara Elgiganten och NetOnNet som mer eller mindre skitit i sina köer. Webbis, Komplett, Inet och andra verkar ju ändå beta av sina köer sakta men säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Var det inte så att Webhallen ellet inet tog alla tuf 3080ti till sina egna byggen och vi kunder blev utan kort till msrp pris? Minns ej hur historien spelade ut sig, tror tråden låstes.

Webhallen släppte 3080Ti TUF till försäljning för MSRP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Webhallen släppte 3080Ti TUF till försäljning för MSRP.

Jättebra, som jag sa jag mindes inte riktigt minns bara att det var ett jäkla liv i den tråden

Permalänk

https://webshop.asus.com/de/detail/index/sArticle/3937

Bundle, but still a decent price for 3080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Går det att beställa till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Tror folk har gjort det med mailbox de eller ngt sånt

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Yes, I have heard people getting it using mailboxde

Permalänk
Medlem

Om man använder mailbox som mellanhand, hur blir det vid eventuellt garantiärende om något skulle hända?

Permalänk
Medlem

Någon som hört om Inet börjat erbjuda ersättningskort? Har för mig att jag läste att de kanske skulle göra det för ett tag sen.