3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

Någon som hört om Inet börjat erbjuda ersättningskort? Har för mig att jag läste att de kanske skulle göra det för ett tag sen.

I Juni blev jag erbjuden att köpa ett MSI 3080 Suprim X istället för Asus TUF 3080 OC.
Dock ville dem ha 4k mer för kortet så jag tackade nej.

Vet inte om dem har gått ut med någon mer ersättare efteråt

Visa signatur

Gamers don´t age, we level UP

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

Någon som hört om Inet börjat erbjuda ersättningskort? Har för mig att jag läste att de kanske skulle göra det för ett tag sen.

Vet att de erbjöd de längst fram i kön med beställning av TUF OC/NON OC att byta till EVGA FTW3 till samma pris. Blev själv i samma veva erbjuden att byta till MSI Suprim X, dock ville de i sådant fall ha ytterligare 3 809kr av mig, så bestämde mig för att stanna kvar i kön på TUF. Detta var i slutet av juni.

Har dock inte hört något om ersättningskort sen dess.

Permalänk
Medlem

Beställde MSI Trio X 3080 från Dustin i december men har fortfarande inte hört något från dem...
Är det någon här som fått leverans från Dustin ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonky:

Beställde MSI Trio X 3080 från Dustin i december men har fortfarande inte hört något från dem...
Är det någon här som fått leverans från Dustin ännu?

Har en beställning liggandes sedan 1a januari i år på ett ASUS 3080 TUF non OC. Mailade dem förut, de ville inte uppge vad man har för köplats och de säger att de ska meddela när de har mer info. Det har varit helt dött. Tycker det är rätt dåligt att man inte ens kan få reda på sin köplats. Är första och sista gången jag beställer nåt från Dustin då deras konkurrenter verkar vara mera tillmötesgående och serviceinriktade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DV8:

Har en beställning liggandes sedan 1a januari i år på ett ASUS 3080 TUF non OC. Mailade dem förut, de ville inte uppge vad man har för köplats och de säger att de ska meddela när de har mer info. Det har varit helt dött. Tycker det är rätt dåligt att man inte ens kan få reda på sin köplats. Är första och sista gången jag beställer nåt från Dustin då deras konkurrenter verkar vara mera tillmötesgående och serviceinriktade.

Nja, Elgiganten och NetonNet delar inte heller med sig av köplats, så Dustin är långt ifrån ensamma.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nja, Elgiganten och NetonNet delar inte heller med sig av köplats, så Dustin är långt ifrån ensamma.

Inte webhallen heller, det är nog bara inet som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Inte webhallen heller, det är nog bara inet som gör det.

Fast Webhallen har varit aktiva här och delat med sig av när folk kan tänkas få sina kort, det går inte säga om dom andra nämnda företagen..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fast Webhallen har varit aktiva här och delat med sig av när folk kan tänkas få sina kort, det går inte säga om dom andra nämnda företagen..

Dom visar hur många som är i kön det är allt jag sett, vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Dom visar hur många som är i kön det är allt jag sett, vad har jag missat?

Väldigt mycket tydligen, Webhallen har varit väldigt hjälpsamma på forumet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Väldigt mycket tydligen, Webhallen har varit väldigt hjälpsamma på forumet.

Vi pratade om att ge ut köplats.. vilket webhallen inte gör eller har gjort men enligt dig har dom? Förstår inte riktigt,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Vi pratade om att ge ut köplats.. vilket webhallen inte gör eller har gjort men enligt dig har dom? Förstår inte riktigt,

De har väl gett ett intervall, inte exakt köplats.

Här i tråden har sedan Patrik lagt upp när de fått in kort, vilka intervall (datum för beställning) i kön som beräknas betas av.

Detta har skett löpande över tid, bra information i mitt tycke.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Vi pratade om att ge ut köplats.. vilket webhallen inte gör eller har gjort men enligt dig har dom? Förstår inte riktigt,

Det är exakt det dom har gjort flera gånger här på forumet, något som du verkar ha missat helt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK beställd 19 januari Inet.

köplats
8 februari 37.
26 februari 35.
8 mars 34
20 april 34
18 Maj 24
12 juli 11
25 augusti 9
Är det någon som vet om Inet börjat erbjuda LHR kort på gamla beställningar?
Är tveksam om jag vill ha ett LHR kort har drömmar om flygsim i 4k till vintern.

Permalänk
Medlem

Inet har nu ändrat sitt interface, så de inte längre skriver leveransdatum på 3080-korten.

Nu står det istället: "Okänt leveransdatum".

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeÖ:

EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK beställd 19 januari Inet.

köplats
8 februari 37.
26 februari 35.
8 mars 34
20 april 34
18 Maj 24
12 juli 11
25 augusti 9
Är det någon som vet om Inet börjat erbjuda LHR kort på gamla beställningar?
Är tveksam om jag vill ha ett LHR kort har drömmar om flygsim i 4k till vintern.

På vilket sätt skulle ett LHR kort påverka flygsim i 4k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

På vilket sätt skulle ett LHR kort påverka flygsim i 4k?

Tycker att en GPU för ca 10000kr är för mycket pengar men om jag kan skala av ett par tusen med mining kan det vara värt det. fick tag i ett 6700xt kort för 5040kr som fungerar väldigt bra i min x58 burk för 2k spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeÖ:

Är det någon som vet om Inet börjat erbjuda LHR kort på gamla beställningar?
Är tveksam om jag vill ha ett LHR kort har drömmar om flygsim i 4k till vintern.

Jag har frågat inet specifikt om detta och dom sa att folk som väntar på vanliga kort blir erbjudna lhr kort (dvs ingen separat kö för lhr)

Permalänk

SI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC

Beställningsdatum 17/1-21 Inet.

Köplats 18/2: 398

Köplats 12/4: 361

Köplats 19/8: 293

Börjar kännas hopplöst att vänta faktiskt och funderar på att bita i det sura äpplet och beställa någon TI variant istället som verkar enklare att få tag på. Tråkigt dock att behöva lägga 4-6 000:- mer bara för att de inte lyckas leverera som utlovat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pringles123:

SI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC

Beställningsdatum 17/1-21 Inet.

Köplats 18/2: 398

Köplats 12/4: 361

Köplats 19/8: 293

Börjar kännas hopplöst att vänta faktiskt och funderar på att bita i det sura äpplet och beställa någon TI variant istället som verkar enklare att få tag på. Tråkigt dock att behöva lägga 4-6 000:- mer bara för att de inte lyckas leverera som utlovat.

Papperprodukter lanserades, och butiker tog emot beställningar man visste att man egentligen inte kunde leverera till de priser som angavs.

Det finns folk som beställde på lanseringsdagen som fortfarande står utan kort.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Skrivet av pringles123:

SI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC

Beställningsdatum 17/1-21 Inet.

Köplats 18/2: 398

Köplats 12/4: 361

Köplats 19/8: 293

Börjar kännas hopplöst att vänta faktiskt och funderar på att bita i det sura äpplet och beställa någon TI variant istället som verkar enklare att få tag på. Tråkigt dock att behöva lägga 4-6 000:- mer bara för att de inte lyckas leverera som utlovat.

Alltså hade du bara köpt ett kort spela roll modell/pris tom. ett 3090 från scalpers i våras och minat på den när du inte använt datorn så har du haft det kortet helt GRATIS nu. Har aldrig varit brist på kort, alltid funnit gpus oavsett modell o köpa, bara fråga om hur mkt pengar. Det gäller o inse hur verkligheten ligger till och anpassa sig till den o göra det bästa av situationen istället för o vara passiv. Även om säg ett kort droppar ner hos posten idag som e beställd för nästan 1 år sen, du har kunnat haft nytta o nöje av det kortet i nästan 1 år, hur mkt är det värt? Tid är pengar? Ja/nej?

Att folk håller fast vid intropris som om det vore lag. Pandemin har förändrat hela världen som vi vet, förmodligen permanent! Hade jag tex. grillat korv o sett ett svampmoln vid horisonten hade jag inte stått kvar o tuggat på min korv bara för att det är bestämt jag ska grilla idag, jag hade slängt ifrån mig allt o sprungit åt andra hållet så fort jag kunde. Som sagt gäller o anpassa sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Alltså hade du bara köpt ett kort spela roll modell/pris tom. ett 3090 från scalpers i våras och minat på den när du inte använt datorn så har du haft det kortet helt GRATIS nu. Har aldrig varit brist på kort, alltid funnit gpus oavsett modell o köpa, bara fråga om hur mkt pengar. Det gäller o inse hur verkligheten ligger till och anpassa sig till den o göra det bästa av situationen istället för o vara passiv. Även om säg ett kort droppar ner hos posten idag som e beställd för nästan 1 år sen, du har kunnat haft nytta o nöje av det kortet i nästan 1 år, hur mkt är det värt? Tid är pengar? Ja/nej?

Att folk håller fast vid intropris som om det vore lag. Pandemin har förändrat hela världen som vi vet, förmodligen permanent! Hade jag tex. grillat korv o sett ett svampmoln vid horisonten hade jag inte stått kvar o tuggat på min korv bara för att det är bestämt jag ska grilla idag, jag hade slängt ifrån mig allt o sprungit åt andra hållet så fort jag kunde. Som sagt gäller o anpassa sig.

Håller med, vad spelar 3-4k extra när man har möjligheten att minea ihop mellanskillnaden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Håller med, vad spelar 3-4k extra när man har möjligheten att minea ihop mellanskillnaden.

Exakt, fick en polare till mig att köpa ett 3060ti från en scalper i mars, förklara hur mining funkar och han sålde sitt gamla 1070 på Tradera för 3500:- nu har han fått sitt 3060ti GRATIS och han ligger på vinst. Planen är o fortsätta mina när han inte använder burken och på så sätt kommer hans 4000-serie bli finansierad!

Det bästa med hela grejjen är? Jo han kunde spela sina spel på bättre grafik o mer FPS. Dom få timmar han hade efter jobbet framför datorn kunde han nu riktigt njuta av. Vad är det värt? Ingen av oss lever för evigt och tid är det mest värdefulla vi har, varenda stund av lycka o njutning är värt mkt mer än pengar i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

MSI GeForce RTX 3080 10GB SEA HAWK X LHR €1299
Finns andra 3080 för €1349

https://www.notebooksbilliger.de/pc+hardware/grafikkarten/msi...

Tror inte dom skickar till Sverige, tipsade om det innan och det va ett par användare som påpekade att det inte gick att slutföra beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Tror inte dom skickar till Sverige, tipsade om det innan och det va ett par användare som påpekade att det inte gick att slutföra beställningen.

Okej, jag bor inte i Sverige eller Tyskland men gick bra för mig.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Okej, jag bor inte i Sverige eller Tyskland men gick bra för mig.

Vilket land bor du i?

Permalänk

Någon som har koll på Elgigantens leveranser? Klickade hem ett 3070, 2021-08-27 och kortet ska komma in i lager 08/31. Dom har alltså en beräknad leverans redan 01/09? För bra för att vara sant? Kortet är dessutom borttaget från deras hemsida i nu läget och sedan 48h tillbaka ca.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiffelina:

Någon som har koll på Elgigantens leveranser? Klickade hem ett 3070, 2021-08-27 och kortet ska komma in i lager 08/31. Dom har alltså en beräknad leverans redan 01/09? För bra för att vara sant? Kortet är dessutom borttaget från deras hemsida i nu läget och sedan 48h tillbaka ca.

Absolut inte. Lite is i magen så kommer kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Vilket land bor du i?

Hade gissat på Andorra som de står i hans profil xD

Permalänk
Medlem

21 dagar kvar, sen firar man 1 årsdagen i kön. 🥂🍻
Kretskortbristen har inte blivit bättre och vad man läst så verkar det inte bli det heller..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

21 dagar kvar, sen firar man 1 årsdagen i kön. 🥂🍻
Kretskortbristen har inte blivit bättre och vad man läst så verkar det inte bli det heller..

Samma här. Känns dock som att det mer handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt per kort då det verkar ramla in mycket kort förutom de som var subventionerade eller hade bra priser innan kretsbristen.