Återställa usb hårddisk

Permalänk
Medlem

Återställa usb hårddisk

Hejsan, jag har en 1TB extern hårddisk som jag råkade installera windows 10 installationsprogrammet på, då försvann alla mina bilder osv.. vet någon hur jag kan återställa dem ?

Permalänk
Medlem

Valfritt återställningsprogram borde fungera, t.ex. Recuva. Men filerna som låg på delen av disken som installationsprogrammet skrevs till är förlorade om du inte har backup, det går inte att återställa överskriven data på en hårddisk.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har testat recuva men den hittar bara 32gb av allt, när jag testade disk drill hittade den över 100gb men då var jag tvungen att betala 99$

Permalänk
Sötast
Skrivet av QQNPK:

Hej, jag har testat recuva men den hittar bara 32gb av allt, när jag testade disk drill hittade den över 100gb men då var jag tvungen att betala 99$

Läropeng i guess

Har man filer man är rädd om så måste man ha backup på dem.

Att lägga filer på en ensam hårddisk är jätteriskabelt. Speciellt externa diskar, de verkar ha en tendens att gå sönder bara man nyser i samma rum.

Permalänk
Medlem

hahha fyfan vilket jävla skit xD hade bilder från 2017 osv där från semester osv men aja xD RIP

Permalänk
Medlem

Meckar man med installationer skall man vara väldigt säker att all media man använder och datorn som skall ha in installationer att det inte finns någon data att vara rädd om kvar på dessa media.

har man inte en tom disk/annan media eller att det inte går att flytta om så att man får tom media - så är det bara ut ock köpa nytt - lagring har tendens att vara nya eller fulla...