Sonos Five ger ifrån sig ett brusljud
Hej,
Köpte en Sonos Five i april tidigare i år. Fungerat klockrent fram till 2 veckor sedan. Stod då när högtalaren och spelade på väldigt låg volym och hör då ett låg shhhh-ljud (ett brus kanske är en bättre beskrivning). Stänger av musiken och ljudet fortsätter några sekunder. Sen kommer ett låg pop och bruset försvinner. Slår på musiken och samma beteende upprepar sig. Ett låg brus under uppspelning, pausar musiken, bruset fortsätter några sekunder, pop och bruset är borta.
Kontaktar Sonos som ber att jag ska skicka in diagnostik några ggr, ber om ljudinspelning som jag skickar till dom. Efter några omstarter, återställningar osv. kommer man fram till att enheten ska bytas ut. Jag får skicka den till Polen för utbyte. Fick den nya idag (helt ny enhet) kopplar in, samma brusljud…
Jag spelar upp allt över Airplay från min iPhone och iPad, Spotify och YouTube osv.
Kan ju vara att jag tidigare inte har lagt märke till det låga bruset, men jag tycker att jag borde märkt det.
Försökte koppla in en gammal iPad med 3,5 mm-kabel (för att se om det blev någon skillnad när det inte spelades över nätverket), men sladden vill inte tryckas in helt i Sonosen (vill inte trycka för hårt heller).
Som sagt, bruset försvinner några sekunder efter att man har pausat musiken, så det verkar inte vara något med strömmen. Även testat i olika eluttag i hemmet.
Har någon haft liknande upplevelse? Ska kontakta Sonos igen oxå.
Tack!