Trådlöst tangentbord+mus för flera datorer

Permalänk
Medlem

Trådlöst tangentbord+mus för flera datorer

Jag är på jakt efter ett trådlöst tangentbord och mus som kan anslutas till flera datorer. Full ISO layout är ett krav
Logitechs mk850 är ett exempel på vad jag är ute efter
Just MK850 funkar dock inte för mig då handledstödet är för kort (eller långt). Bakkanten på mina händer hamnar fel helt enkelt.

Ett 850 utan handledsstöd hade varit idealiskt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Logitechs MX Keys är helt gudomligt, finns även med ett handsledstöd. Funkar till tre olika enheter (skiftar med en knapp) där det antingen ansluts via blåtand eller den medföljande unifying receivern.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

Kört det själv ett tag innan jag uppgraderade mitt egna tangentbord till trådlöst

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Logitechs MX Keys är helt gudomligt, finns även med ett handsledstöd. Funkar till tre olika enheter (skiftar med en knapp) där det antingen ansluts via blåtand eller den medföljande unifying receivern.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

Kört det själv ett tag innan jag uppgraderade mitt egna tangentbord till trådlöst

Tack för tipset. Det ser klart intressant ut. Vet du om det kräver programvara eller funkar som ett vanligt tangentbord utan mjukvara?

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Tack för tipset. Det ser klart intressant ut. Vet du om det kräver programvara eller funkar som ett vanligt tangentbord utan mjukvara?

Du ska inte behöva någon mjukvara för att kunna använda till flera datorer, däremot behöver du installera Logitech Flow för att kunna kopiera & klistra mellan datorer (CTRL+C, CTRL+V osv). Det är också väldigt smidigt om du har en tillhörande mus från Logitech som stödjer Flow. Då kan du sömlöst flytta musen från dator till dator - samtidigt som tangentbordet skiftar automatiskt till rätt Ganska coolt!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du ska inte behöva någon mjukvara för att kunna använda till flera datorer, däremot behöver du installera Logitech Flow för att kunna kopiera & klistra mellan datorer (CTRL+C, CTRL+V osv). Det är också väldigt smidigt om du har en tillhörande mus från Logitech som stödjer Flow. Då kan du sömlöst flytta musen från dator till dator - samtidigt som tangentbordet skiftar automatiskt till rätt Ganska coolt!

Tack igen.
Sitter ibland med maskiner där det är lite opraktiskt att installera mjukvara så det låter jättebra.
Har ca 4 mil till närmaste ställe där jag kan känna på ett (i bästa fall) så därav alla frågor

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

hmm, Verkar som om programeringstecknen (hakparantser osv) inte är utskrivna eller så hittar jag bara dåliga bilder

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Hakparantes finns. Se tecknet som är inringat på 7/8.

Permalänk
Medlem

Missade att elgiganten inte hade bilder som speglade verkligheten. Se nedan istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Missade att elgiganten inte hade bilder som speglade verkligheten. Se nedan istället.

TACK !!!!!!!!
Varken Logitech eller nån Åf jag hittade hade en verklig bild på en Nordisk Layout

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Anne Pro 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Anne Pro 2

Nix. saknar så vitt jag kan se numeriska delen. Kravet är full ISO layout

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Jag köpte nyligen ett Logitech ERGO K860 som jag älskar! Det ska kunna användas till 3 datorer och man byter dator med ett knapptryck, men jag använder det bara till en dator så kan inte uttala mig om hur bra det funkar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Ska ta hem ett MX keys och känna på.
ev kan MK375 vara ett alternativ men jag är rädd att det är för smallt mellan tangenterna.

Under tiden har det blivit en M720 mus dock.
Den stormtrivs jag med. Så skönt att bara växla dator med några klick

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

En uppdatering så här några månader senare.

Det vart ett MX Keys.
Saknar några knappar typ print screen osv (de går att få fram med kombinationer av tangenter dock)
Förutom det så fungerar det bra.

Jag har nu jobbdatorn på en knapp, min egen arbetsstation på en annan och vid behov kan jag lägga en testburk på trean

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415