PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-console-825gb-ext...

7299 kr med extra svart handkontroll.
Finns i lager men inget om antal?
Lite dyrare såklart än vanligtvis men värdet i att få en och slippa jaga kan ju såklart värderas olika det med.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Tror inte det är något lurt alls. Retrospelbutiken har alltid haft såna här bundles där de tar överpris med 500-600 kronor ungefär.
Så är frågan om man är villig att betala 500-600 kronor extra för att få sin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Heads up, något är lurt (jag kan ha fel dock)
"Säljs och skickas av Retrospelbutiken.se"
Surfar du in på Retrospelbutiken.se och kikar under fliken "Playstation 5" så har dom inga i lager.

Ja känns helt klart lurt tyvärr. Har ingen större tilltro till CDON och lagersaldo men det går väl alltid chansa.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Nu när Gran Turismo 7 har fått ett datum så undrar jag vart kan jag boka ps5? har inga problem att vänta 5-6 månader. Är min enda val att kolla på lagerstatus i olika butiker varje dag?

Prova med Ginza, NetonNet eller Kjell & Company?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Någon som vet om alla enheter från samma batch som säljs har coil whine eller handlar det om vissa får det när dem köper ?

Jag har haft två olika ps5 konsoler från olika batch och båda har haft lika lite coil whine som man knappt kan höra det om man inte sätter örat mot ps5:an, båda hade nidec fan och båda presterade precis lika grymt som man kan förvänta sig. Jag har min spelhörna i köket och om jag inte har datorn igång så låter min kyl och frys mer än ps5an.
Sen när jag sätter på mig mina steelseries hörlurar hör jag inte ett skit utanför spel ljudet.

Personligen tycker jag att det är lite överdrivet det här med fläktar och cool whine. Visst om det är något helt onaturligt högt ljud där man tydligt hört att något inte stämmer. Men genom alla videos och inlägg jag jämfört så har jag endast hittat en där man kunde tycka att sådär ska det verkligen inte låta. Resten blir förstorat om någon filmar med en mic 2 centimer från konsolen och påstår att deras konsol är trasig. Är man så jävla grinig för att konsolen inte är knäpp tyst och den låter när man sätter in en CD skiva eller har ytterst liten coil whine. Då tycker jag man kan spela på sin telefon istället för det är enda sättet att få en knäpp tyst upplevelse.

Ps5 gör det den ska göra och det är att ge en next gen upplevelse med minst 60 fps på majoriteten av spelen. Om man spelar med ljudet på skärmen och inte kan införskaffa ett par schyssta hörlurar eller ett Hi-Fi ljud system, ja då försvinner halva upplevelsen.

Ps. Minskningen av kylsystemet med byte av koppar mot aluminium i den "nya" versionen är långt mycket värre än den lilla coilwhine man nu kan höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterx98:

Dom la upp upp på PS5 sidan "Fylls på i lager den 20 September" det var dock endast digital versionen. Jag kollade upp det dagen efter, texten togs bort.

Så det kan vara 50/50 och kan vara värt att checka, men jag tror att Elgiganten kommer börja fylla hyllorna till höst.

Jag såg att elgiganten danmark fick in 1000 på lager igår. Står på deras instagram sida. Så jo det är nog stor chans att de släpper flera snart här också

Permalänk
Medlem

Om någon ser att de fyllt på någonstans kan de gärna mejla mig prodveriuz@gmail.com
Får inga notiser av någon anledning och lagren brukar vara slut inom någon timme

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Om någon ser att de fyllt på någonstans kan de gärna mejla mig prodveriuz@gmail.com
Får inga notiser av någon anledning och lagren brukar vara slut inom någon timme

Rekommenderar att använda en web monitor, hade den på flertal sidor som säljer och får en notis på datorn som plingar till högt om något på nån hemsida uppdateras. Efter att ha ladda ner det lyckades jag köpa en på NoN här om dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bravebomb:

Rekommenderar att använda en web monitor, hade den på flertal sidor som säljer och får en notis på datorn som plingar till högt om något på nån hemsida uppdateras. Efter att ha ladda ner det lyckades jag köpa en på NoN här om dagen

Vilken använde du?

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Vilken använde du?

Använde mig av distill och en rss feeder som någon hade länkat några sidor tillbaka

Permalänk

Någon som beställde från NoN förra veckan som fått information?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ps5idagtack:

Någon som beställde från NoN förra veckan som fått information?

Nää, ingen info än..

Permalänk
Skrivet av Flurchen:

Nää, ingen info än..

Skrev precis med deras kundtjänst och frågade om leveransen. Jag beställde i fredags runt 16 och han på kundtjänst sa att han kunde se en leverans den 15/9 till mig. Och detta är förutsatt att man inte köpt ett ps5 tidigare från dom.

Permalänk
Skrivet av Ps5idagtack:

Skrev precis med deras kundtjänst och frågade om leveransen. Jag beställde i fredags runt 16 och han på kundtjänst sa att han kunde se en leverans den 15/9 till mig. Och detta är förutsatt att man inte köpt ett ps5 tidigare från dom.

Beställde samma tid som du och min blir skickad imorgon

Permalänk
Medlem

Alla som beställde ps5 från netonnet i fredags har fått sina reserverade, och ni kommer få era skickade inom någon dag. Bara sitta lugnt i båten tills dess.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Alla som beställde ps5 från netonnet i fredags har fått sina reserverade, och ni kommer få era skickade inom någon dag. Bara sitta lugnt i båten tills dess.

Blir nog skickade för alla inom 3 dagar om man beställde förra veckan

Permalänk
Medlem

Beställde i torsdags och nu är den skickad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bravebomb:

Använde mig av distill och en rss feeder som någon hade länkat några sidor tillbaka

Det står att distill uppdaterar mig varje 6 h eller gör de det direkt när sidan uppdateras?

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Det står att distill uppdaterar mig varje 6 h eller gör de det direkt när sidan uppdateras?

Jag ändrade min till en gång i minuten men osäker om de spelar roll då jag tror den bara plingar om någon uppdatering sker på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Det står att distill uppdaterar mig varje 6 h eller gör de det direkt när sidan uppdateras?

Det uppdaterar dig om jag förstått rätt, du kan dock prova premium varianten i en vecka gratis som uppdaterar var 10e minut.

Har satt igång det själv idag och hoppas lyckas köpa en under denna prövotid.

Permalänk

Hämtade ut min nu som skickades ifrån Kjell&co, modell CFI-1116A

Permalänk
Medlem

Beställde i torsdags på NoN och har fått mejl att min är skickad idag

Permalänk

Jag beställde min DE på Power i torsdags vid det där lilla släppet klockan 15:00. Fick den levererad av Budbee dagen efter (i fredags) klockan 17:00. Modell CFI-1116B.

Permalänk
Medlem

Fanns i lager tror jag troligen någon som avbeställde

https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-console-825gb-ext...

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Alla som beställde ps5 från netonnet i fredags har fått sina reserverade, och ni kommer få era skickade inom någon dag. Bara sitta lugnt i båten tills dess.

Jag beställde från Netonnet 210910 1715. Som många andra fick jag endast orderbekräftelse med -Tyvärr är en eller flera av produkterna som du har beställt slut...

Jag talade med kundtjänst idag och de meddelade att de inte kunde se när nästa leverans från Sony kommer och att jag får en uppdatering när en detta kan tänkas ske.

Permalänk
Skrivet av Slootbossen:

Jag beställde från Netonnet 210910 1715. Som många andra fick jag endast orderbekräftelse med -Tyvärr är en eller flera av produkterna som du har beställt slut...

Jag talade med kundtjänst idag och de meddelade att de inte kunde se när nästa leverans från Sony kommer och att jag får en uppdatering när en detta kan tänkas ske.

Kan vara så du ligger långt ner i kön. Jag beställde klockan 16.15 och min skickas imorgon enligt kundtjänst. Din borde ändå komma snart.

Permalänk
Skrivet av Slootbossen:

Jag beställde från Netonnet 210910 1715. Som många andra fick jag endast orderbekräftelse med -Tyvärr är en eller flera av produkterna som du har beställt slut...

Jag talade med kundtjänst idag och de meddelade att de inte kunde se när nästa leverans från Sony kommer och att jag får en uppdatering när en detta kan tänkas ske.

Beställde typ samma tid. Tror vi får vänta längre 😔 Men är glad att ha det bokad iallafall.

Permalänk
Medlem

Hur fungerade elgigantens utlottningsgrej? Vad var det för steg man skulle ta? Ifall de gör igen så måste ja vara redo liksom. Någon som kommer ihåg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Hur fungerade elgigantens utlottningsgrej? Vad var det för steg man skulle ta? Ifall de gör igen så måste ja vara redo liksom. Någon som kommer ihåg?

Gå in på Elgigantengaming på instagam va redo när dem lägger upp ny status eller ny bild all information kommer finnas där

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Gå in på Elgigantengaming på instagam va redo när dem lägger upp ny status eller ny bild all information kommer finnas där

Kan bekräfta att elgigantengaming på instagram för en timme sedan la upp i deras story att de kommer släppa mer information om en PS5 imorgon kl 10:00!

Länk: https://www.instagram.com/stories/elgigantengaming/2661873338...

fick fel på tiden