Vill köpa Gamingdator, Undrar ang. Komponenter (Montering av inet.se)

Permalänk
Medlem

Vill köpa Gamingdator, Undrar ang. Komponenter (Montering av inet.se)

Tjabba ska köpa en dator från inet med egna komponenter och montering av inet.se.
Har ej haft en bra dator sen 2014 så är inte alls insatt på något längre.
Budget 14000 -15000, Hade gärna utgått från detta chassit: "zalman z9 iceberg vit" och 1tb ssd men resten av komponenter hade jag behövt hjälp med, så det passar med varann och det är bra luftflöde och bästa för pengarna för gaming osv. Tack!

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/8LPuAKL5q2T67mdHuVU2_P3X--I/namnlos

Söker du bra luftflöde så är det fel chassi. Du har valt chassi utifrån Looks, inte Performance.

Performance skulle va P400A.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Tack så Mycket, Processorn fanns ej i lager bara, är den tillräckligt bra att vänta på? Okej då bytar jag chassit x) Tack..

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Medlem

Den är bästa perf/krona, dvs budget. Vill du ha det bästa är det 5600X som gäller, men då är det nästan dubbla priset av 11400F. Lite synd den är beställningsvara. Personligen hade jag köpt 11400F för det kommer ändå sitta i grafikkortet i slutändan som flaskhalsar.

Edit: Du kan köra med Zalman Z9. En rekommendation är att alltid Framelimita ditt spel till vad skärmen klarar av så slipper du överflödig värme i chassit. Jobbar annars för kråkorna, om du nu inte vill använda det som element i rummet.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnmk:

Tack så Mycket, Processorn fanns ej i lager bara, är den tillräckligt bra att vänta på? Okej då bytar jag chassit x) Tack..

Skrivet av MeSaber:

Den är bästa perf/krona, dvs budget. Vill du ha det bästa är det 5600X som gäller, men då är det nästan dubbla priset av 11400F. Lite synd den är beställningsvara. Personligen hade jag köpt 11400F för det kommer ändå sitta i grafikkortet i slutändan som flaskhalsar.

Edit: Du kan köra med Zalman Z9. En rekommendation är att alltid Framelimita ditt spel till vad skärmen klarar av så slipper du överflödig värme i chassit. Jobbar annars för kråkorna, om du nu inte vill använda det som element i rummet.

Inet har 11400 i lager med. Jag valde själv den över 5600X.

Skillnaden är då +250 kr och dedikerad grafik mot 11400F.

Visa signatur

NZXT 2H | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3| Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Fractal Design Newton R2, 650W Modulär | 500GB Western Digital RE4 7200rpm | Windows 7 Pro