Razer lanserar fingertutor för gaming

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar fingertutor för gaming

Omvända torgvantar ökar prestationsförmåga i mobilspel och stoppar vinsten från att glida fingersvettiga spelare ur händerna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det en funktionströja till fingertopparna?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade det varit med RGB hade jag slagit till på en gång!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Ingenting förvånar längre när det är Razer som är tillverkaren.

Jag är inte en målgrupp för denna produkt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Razer, asså. Vilket meme till företag.

Permalänk
Avstängd

Så nu kommer alla få fingersvett istället för handsvett.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Dagens "WTF moment" levereras av Sweclockers, skapat av Razer

Permalänk
Medlem

Rätt dyrt men man förstår ju att geniet som kläckte den här idén inte gav bort den gratis.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vad kommer näst? Kommer gamers köpa mekaniska tangentbord och inte gått över till trådlös mus ännu?

Skämt åsido. Det är många som spelar på mobilen, både multiplayer och singelplayer. Och ett problem är såklart att ett är dålig pressionen på input. Om dessa fingertoppar förbättrar input så tror jag liknande kan sälja.
Det föresätter ju att folk testar dem.
Jag upplever själv dålig input på min Samsung A71 och vet att slö cpu&gpu är en av bovarna, men jag upplevde bättre input från min gamla mobil.

Permalänk
Medlem

Sicken skit dom hittar på.

Permalänk
Medlem

En sann gamer spelar väl inte mobilspel?

Permalänk
Medlem

Ännu en onödig produkt, och total brist på överraskning att den kommer från Razer.
Inte blyga med priset heller, redan 20kr hade varit för mycket.

Permalänk
Skrivet av Kvarnis:

En sann gamer spelar väl inte mobilspel?

En sann nörd spelar väl inga spel alls utan programmerar vid datorn?

Swelclockers känns som fel forum för att diskutera mobilspel, jag upplever jämnt att folk ser ner på dessa. Ser man i världen speciellt Asien, så är mobilspel väldigt populärt.
*edit*
Mobilspel = kunna spela överallt när man ha dötid. Datorspel, ja då tar man tid som man ofta kan göra något annat produktivt vid.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Kvarnis:

En sann gamer spelar väl inte mobilspel?

Inga kommentarer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Artikeln: ... stoppar vinsten från att glida fingersvettiga spelare ur händerna.

Razer: ...reducing friction ...

Hur går detta ihop?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvarnis:

En sann gamer spelar väl inte mobilspel?

Jodå. Däremot kanske inte en sann pc-gamer.

Permalänk
Medlem

Smartphonehandskar utan handskarna alltså.

Var inte svårt att hitta på eBay från Kina. Ser precis likadan ut förutom färgen och Razer-loggan.

Finns också i 500-pack på Aliexpress.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Hade det varit 1:a april hade jag sagt "haha, bra där Razer".

Nu är det bara pinsamt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas att de som vill ha slipper köa för att köpa dessa... Förespår en pro-variant i gore-tex tidigt Q2 2022. Samt selfies med andra fingrar än de av Razer avsedda. Men. Kommer inte att köpa dessa heller!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av griid:

Är det en funktionströja till fingertopparna?

Det där lät ju mycket coolare!

Skrivet av pv2b:

Artikeln: ... stoppar vinsten från att glida fingersvettiga spelare ur händerna.

Razer: ...reducing friction ...

Hur går detta ihop?

Jag tolkade det som både och Det vill säga dels svettabsorberande för att fingrarna inte ska glida iväg, dels även för att du inte ska få "stopp" i sveprörelser om du bara är lite fuktig.

Permalänk
Medlem

Jag upprepar mig själv men det är så här Razer marknadsför sina produkter gratis. De skapar något ovanligt och alla tech- och gamingsajter måste skriva om det. De har några grymma marknadsförare.

Permalänk
Medlem

dom försöker verkligen punga ut pengar på allt skit haha.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har dom inte inbyggd RGB så blir det nog inget köp.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Deras PR-avdelning är grym! Får så mycket gratis exponering med såna här annorlunda saker.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Jag älskar fan Razer. De är grymt djärva när de testar allt. De kommer ju undan snyggt också när man alla gånger inte vet om det är ett skämt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Hade jag spelat på min lur hade jag sett poängen med dessa. Sjukt irriterande när fingrarna fastnar på skärmen och det händer mig förvånansvärt ofta.

Permalänk
Medlem

Förstår att folk skrattar åt detta, men jag som igår sydde färdigt mina glid-handskar (sådana här som man också kan köpa) till användning med min Wacom förstår 100% syftet 😄

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Deras PR-avdelning är grym! Får så mycket gratis exponering med såna här annorlunda saker.

Håller med till viss del. Men framstår dom inte som ett oseriöst tramsföretag på samma gång?

Permalänk
Medlem

Jag vet att det fanns en tråd om folk som fick kalla händer när dom spelar. Jag är en av dessa. Nu e ju inte dessa fingertoppar direkt värmande, men jag tror det finns en målgrupp för tunna vantar för gaming. Man är ju inte särskilt aktiv när man sitter framför datorn i x antal timmar så att säga 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Håller med till viss del. Men framstår dom inte som ett oseriöst tramsföretag på samma gång?

Ja. Men de riktar sig ändå inte till de som anser att de är "oseriösa", det är min take på det hela.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC