Skönt tangentbord. Anslutning USB. Kort slaglängd och kortplats?

Permalänk

Hej!
Jag tänkte köpa ett tangentbord med följande:
Har ett ålderdomligt på jobbet med så lång slaglängd på tangenterna att man får ont i njurarna.
Gammalt segt elände.

Några tips.
Bra och billigt är bättre än bra och dyrt.

Tacksam!

Tråd flyttad till subforum "Tangentbord, möss och övrig kringutrustning" /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Om du med kortplats menar att det ska ha inbyggd läsare för smartkort så har HP och Dell tangentbord med låg profil:
HP Business Slim Smartcard-tangentbord
Dell KB813 Smartcard

Annars kan du ju skaffa en separat smartkortläsare så kan du sen välja tangentbord fritt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Köpa var?

Skrivet av ToJa92:

Om du med kortplats menar att det ska ha inbyggd läsare för smartkort så har HP och Dell tangentbord med låg profil:
HP Business Slim Smartcard-tangentbord
Dell KB813 Smartcard

Annars kan du ju skaffa en separat smartkortläsare så kan du sen välja tangentbord fritt.

Tack
Var kan jag köpa en separat smartkortläsare?
Finns det olika standarder eller är det lla samma? Jag menar den behöver ju kunna läsa mitt kort som jag använder inom regionsjukvården.

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att höra med IT-avdelningen? Rimligen har de redan avtal med någon som tillhandahåller korten, och kan då köpa rätt utrustning direkt från dem. Förmodligen har de redan kortläsare "på lager". Om inte så borde de kunna hjälpa dig att köpa in en.

Annars gissar jag att ni kör någon version av Net iD, som är skapat av SecMaker. De har en lång lista med olika kortläsare de testat: https://service.secmaker.com/unprotected/cardreaders.aspx

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Enklast är väl att höra med IT-avdelningen? Rimligen har de redan avtal med någon som tillhandahåller korten, och kan då köpa rätt utrustning direkt från dem. Förmodligen har de redan kortläsare "på lager". Om inte så borde de kunna hjälpa dig att köpa in en.

Annars gissar jag att ni kör någon version av Net iD, som är skapat av SecMaker. De har en lång lista med olika kortläsare de testat: https://service.secmaker.com/unprotected/cardreaders.aspx

Det hade varit ett alternativ om jag inte arbetat på den snålaste arbetsplatsen tänkbar.