Helgsnack: Vad har du för hobby utöver datorer och teknik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Jag tar 100 kr styck flr mina 500 grams burkar. Lite synd med prisdumpning av honung.

Är det något jag inte tänker på priset när jag köper så är det Honung. Köper inte så ofta så kan inte så mycket, men beroende på vart jag är så läser jag alltid på burkarna och tar det som verkar vara närproducerat eller så jäkla ekologiskt av mindre producenter som möjligt.

Lämna gärna tips på vad man ska titta efter när man står i dom större affärerna.

Och nu när jag har en biodlare på tråden, ska man förvara honung i skafferi eller kyl?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Musik! Producerar och säljer beats. Mest via instagram.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Mestadels rollspel och mtg (dock blivit dåligt med det under pandemitider.)

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Styrketräning, dock drog jag av bröstmuskeln när jag körde 230 kg i bänkpress och opererades så blir inge tung träning förens nästa år, har varit sjukskriven i 4 veckor nu och blivit mycket gaming kan man säga
Twitch kollar man ju mycket på också (gaming)
Annars samlar jag på sprit, speciellt rom och whiskey.

Tv serier och film är ett stort intresse också.

Sedan fotboll och DIF, hoppas vi kan ta ett Sm guld i år.

Mycket mountainbike på sommaren.

Och gå med min hund och aktivera honom är kul.

Mat är ett stort intresse också, gillar att experimentera med mat. Kollar mycket på mat på youtube.

Har börjat med löpning nu igen när jag inte kan styrketräna.

Sedan kampsport, tränat mycket militärt-självförsvar innan coronan bröt och satte stop för det.

Du kan ju träna annat än bänkpress!!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Jag bygger och flyger quadrocoptrar och andra drönare

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Håller på med hästar och det som är runt omkring. För en liten stund sedan skyfflade jag gödsel med traktor, klappade stallkatterna och hälsade på våra nya shetlandsponnyer. En underbar idrott för alla som gillar djur.

För er som inte vill rida själva kan jag ändå varmt rekommendera att åka ut till er närmsta (föreningsdrivna) ridskola och bara klappa på hästarna. Det är verkligen fantastiska djur.

Fan va gay! Hästar är ju bara för tjejer!

.. är väl det många tänker. Jag (som snubbe) o en av mina bästa kompisar red nåt år när vi var runt 10-årsåldern, men det var inget jag nånsin vågade säga till nån av mina andra kompisar då jag var rädd att dom skulle reta mig. Lite tragiskt må jag säga, o jävligt synd, för det var kul o rida o jag tror dom flesta skulle gilla det bara dom gav det en chans

Själv gillar jag konst av olika slag, gör väl dock det mesta på datorn nuförtiden så kanske inte riktigt räknas som "utöver datorer och teknik". Men jag ritar o målar ibland, o har skulpterat lite lite grann också. Gillar annars heminredning, dock mer åt hippieish-hållet än standard vitt-cleant-o-metall som är lite för modernt nuförtiden. Cykla är gött också, gärna i skogen.

Permalänk
Medlem

Bilen och framförallt bilvård.
Polerade bilen själv för 2 år sen. Behöver lägga på ett nytt vaxskydd nu. Men jag fick ändå höra av en kollega häromdagen:
"Man får ju skämmas för sin egna bil när man ser din".
Han menade då att vattnet pärlar sig fint och rinner av.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Flugfiske och frisbeegolf!

Visa signatur

AMD R7 3700X Asus RX 6600

Permalänk
Medlem

* Tar hand om sambons hästar (hjälpligt, så lite av en anti-hobby, lyssnar mycket poddar när jag mockar).
* Läser massa Fantasy och lite Sci-Fi i omgångar, snart kommer 2 böcker som ska slukas under alla tomma stunder.
* Hittade discgolf/frisbeegolf i början av sommaren och ska snart ta mig till en bana för att testa på riktigt när jag kastat lite discar i ovan nämnda djurs hage.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk

DMX 512!

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Håller på med hästar och det som är runt omkring. För en liten stund sedan skyfflade jag gödsel med traktor, klappade stallkatterna och hälsade på våra nya shetlandsponnyer. En underbar idrott för alla som gillar djur.

För er som inte vill rida själva kan jag ändå varmt rekommendera att åka ut till er närmsta (föreningsdrivna) ridskola och bara klappa på hästarna. Det är verkligen fantastiska djur.

Att barn som vuxna håller på med djur är extremt bra, läste i en undersökning om just barn och hästar.
Barn som håller på med hästridning " ridskola " från en låg ålder växer upp med mer empati och sympati för djur och människor.
Båda min töser håller på med just hästar, den minsta rider på shetlansponnys och håller på att lära sig. Den äldsta är skötare åt en större häst, synd bara att det är så dyrt för hade fler barn fått börja på ridskola och ta ansvar så tror jag att fler barn hade växt upp med andra värderingar. Plus att dom får så många kamrater med samma intresse.
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Är helt insönad på att röka kött just nu. Är helt nybörjare så om vi har nån veteran här så uppskattas tips ^^

Permalänk
Medlem

Betonggjutning av olika saker som bordsskivor, sängbord osv, svetsning av små figurer innan svetsen gick åt fanders, högtalare. Alternerar lite mellan de olika sakerna.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Med risk för att göra någon generad: Sex. Varit inom BDSM världen i snart 15 år och det jag gillar skarpt är hur stark toleransen är för andra, deras läggningar, utseende osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Är det något jag inte tänker på priset när jag köper så är det Honung. Köper inte så ofta så kan inte så mycket, men beroende på vart jag är så läser jag alltid på burkarna och tar det som verkar vara närproducerat eller så jäkla ekologiskt av mindre producenter som möjligt.

Lämna gärna tips på vad man ska titta efter när man står i dom större affärerna.

Och nu när jag har en biodlare på tråden, ska man förvara honung i skafferi eller kyl?

Honungen håller livet ut och därtill oavsett om du förvarar honungen i kyl eller skafferi. Men den blir onödigt hård i kylen. Skafferi är mer lämpligt, gärna kallskafferi om du har det.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Fiske och körsång framförallt. Även lite Warhammer.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

RC-bilar. Rolig hobby, kör på bana med klubben och en massa trevliga människor i 15-70 års åldern.

Skönt och bryta av med då man sitter mycket vid dator på både jobb och fritid.

Permalänk
Medlem

BRÄDSPEL DÖÖÖÖÖÖÖHHHHHHHHHHHHHHH
Vad annars?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Cykling! Nyfunnen passion, tyvärr kan jag inte hävda att det är nämnvärt bättre ekonomisk bild på det som med datorpryttlar...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fallskärmshoppning 🪂
Vände uppochned på mitt liv till det bättre.
Har aldrig känt mig så levande och lycklig som när jag får falla fritt bland molnen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Kaffe, egentligen det som vanligen kallas specialkaffe. Köper enbart kaffebönor och maler själv och handbrygger med olika metoder. Älskar det lite meditativa att hälla vatten över ett nymalet kvalitetskaffe. Kalita-tratt, en av de bryggmetoder jag använder:

Klicka för mer information
Visa mer

Ideellt arbete som bildproducent och kameraman vid livesända event i kyrkan där jag är medlem får nog anses som en hobby.

Klicka för mer information
Visa mer

Matlagning och bakning är också en hobby. Jag är ingen superkock med egen YouTube-kanal eller liknande men jag gillar att laga mat och baka (främst kakor men även en del bröd). Det ger skön avkoppling i vardagen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Samlar på My Little Pony saker. allt som jag äger om MLP är närmare 60.000 kr. från leksaker och andra saker om MLP är intressant för mig

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk

Just nu halvt insnöad på ficklampor. Har 3 st + ca 7 incoming pp posten... Jaja, det är ju inte knark jag köper i alla fall! 😁

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Styrketräning och snowboard. Precis skaffat ny utrustning och väntar på klimatkatastrofsnön nu!

Förut var det amfetamin.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem

Surdegspizza, chiliodling och discgolf är det som gäller just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag är Turfare och allt som tillkommer runt det som cykling och till viss del camping. Hemma så är det musik och teknik/elektronik runt det men det kanske inte räknas fastän det inte är datorteknik. Och att klappa katten är trevligt

Jag också. Är Turf God så jag har hållit på ett tag. Skönt att ta en runda till fots eller med cykel. Ibland till musik. Eller bara göra en stig dit man ska för andra ärenden.

Och lite klimataktivist. Har varit med på några aktioner. Har sett mig själv på Aktuellt (regionsnyheterna) då SVT filmade en gång och intervjuade en person (inte mig).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Hedersmedlem

"Varför nöja sig med en hobby, när man kan ha flera?"

Låter som att det borde vara mitt motto eller nåt.

Saker jag pysslat med de senaste åren:
Musik -- spela gitarr, piano, bas, trummor (i den ordningen; mycket gitarr, väldigt lite trummor). Mycket inspelning och mixning också, både för egna projekt och för två projekt tillsammans med andra.
Elektronik -- från idéstadiet till att göra kretsscheman och beställa kretskort, löda dit, felsöka osv. Sen programmering på det till de flesta projekten.
Bland de mindre grejerna nyligen så har det blivit en del trädbeskärning (tillsammans med en bekant som har eget företag), lite svampplockning och lite bakning.

Sen förstås en massa saker som är rent på datorn, framför allt programmering och spel. Främst flygsimulator just nu, men även lite blandade co-op/multiplayer-spel. Började med Astroneer igår, innan dess en hel del Valheim och Minecraft.

Har förstås inte ens i närheten av tid (eller ork) för allt samtidigt, men variation blir det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Fotar. Just nu mest events/konserter. Här en eldshow.

Dold text
Permalänk
Medlem

Har inget aktivt hobby utanför datorn men jag spenderar en del tid på, i brist på andra termer, "kreativ" problemlösning. Leker med tankar som huruvida man kunde återinföra en ångbil (tänk Doble) med moderna lösningar (Systematisk 1000varv/minut, CVT för hastighetsökning, energieffektiva induktionsrör för uppvärmning, effektiv ångkondenser i tandem med AC), leker med andra tankar om hur ge delta-feedback med hjälp av magnetisk vinkelsensor för var led i en elektromekanisk protes (ben, armar, fingrar), har även idéer om hjärnimplantat för bättre respons.

Inget jag kan genomföra som permanent sjukskriven, men det är kul att leka med tankarna om tekniska problem. Pretty much it.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Mina barn, mat, whisky och aktie- och fondhandel ligger nog på topplistan.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.