Alla dessa olika modeller (3060 Ti i detta fall)

Permalänk

Alla dessa olika modeller (3060 Ti i detta fall)

Goddag.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5810880

Är detta ett OK 1440 kort? Matchas med 5600X är tanken.

Gigabyte 3060 Ti OC Pro är ju ett kort som annat fått bra recensioner. Men ja...vad är skillnaden egentligen?

6990 kr är väl inget höjdarpris eller. Antar att det borde ligga på 3.500-4000 kr eller så? (i en normal gpu-värld)

Ändå ett Ok köp? =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Moderator
Forumledare

@spacedebree:

Det är lite beroende på vilka egenskaper du prioriterar

För mig som vill ha bra prestanda kombinerat med ett svalt och tyst kort så är det ett bra köp (asuskortet)

Prismässigt…ja där är vi ju där vi är och det är upp till var och en 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@spacedebree:

Det är lite beroende på vilka egenskaper du prioriterar

För mig som vill ha bra prestanda kombinerat med ett svalt och tyst kort så är det ett bra köp

Prismässigt…ja där är vi ju där vi är och det är upp till var och en 🤷‍♂️

Hej! Ja, precis....kollade runt och såg att detta kort var svalt och tyst. Det gillar vi. Såg att det hade två switchar att ställa bios med, en på "perormance" och en för låg ljudnivå. Antar att man tar denna på performance, då kortet ändå är rätt tyst (eller?).

Kollade lite klocknings-videos, och ja...det går ju att klocka...men tror någon hamnade på +70mhz. Känns ju inte värt eller? Minnena går väl att skrämma upp +800 enligt annat test. Men jag vet inte...behövs detta? =P

Mest himla orolig är jag för att kortet inte ens går in i mitt Define C - chassi... Hm...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Mest himla orolig är jag för att kortet inte ens går in i mitt Define C - chassi... Hm...

Asus TUF får plats i ett Define C. Verkar ju vara ca 300mm och Define C har stöd upp till 315mm.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Asus 3060 Ti Dual förut, och har nu ett MSI Gaming Z Trio. Det är stor skillnad i ljudnivå under load mellan 2 fläktar och 3 fläktar. Så om det är något som du prioriterar så välj inte ett kort med 2 fläktar om du har möjlighet.

Permalänk
Medlem

3060ti må vara i den lägre ligan för 1440p gaming men jag skulle absolut säga att det är ett kapabelt 1440p-kort om du siktar på 60-100fps i moderna titlar med höga grafikinställningar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Asus TUF får plats i ett Define C. Verkar ju vara ca 300mm och Define C har stöd upp till 315mm.

Även på höjden? Ska visst ta upp 2.75 slots! Har en BeQuiet! Pure Rock kylare...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Goddag.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5810880

Är detta ett OK 1440 kort? Matchas med 5600X är tanken.

Gigabyte 3060 Ti OC Pro är ju ett kort som annat fått bra recensioner. Men ja...vad är skillnaden egentligen?

6990 kr är väl inget höjdarpris eller. Antar att det borde ligga på 3.500-4000 kr eller så? (i en normal gpu-värld)

Ändå ett Ok köp? =P

Sett till prestandan så är 7000 rena fyndet. Jag gav 10500 för mitt 2080 som presterar sämre. 3060Ti är grymt mycket kort för pengarna. Jag tycker verkligen att gnället på dyra kort är dragen till sin spets. Man måste ju se vad man får för pengarna. Hela 30-serien kommer sätta avtryck på flera sätt än att det inte gick att köpa. Priset var bra att från början.

Jag gav 13500 för mitt MSI 3080 och med tanke på vad jag betalde för 2080 så gnäller jag inte alls. Ja hade dock hellre köpt ett billigare för jag betalde extra för den massiva kylaren som inte används. Hade hellre köpt ett EVGA för runt 9500 och förmodligen fått samma prestanda.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Såg att jag för dessa pengar egentligen skulle kunnat få ett 3080. Klart att det inte känns bra. Finns en bitterhet i att jag lämnade tillbaka ett 2070 Super köpt för 4995 innan allting blev tokigt... MEN...2000 kr till är kanske inte så mycket mer för ett 3060 ti (speciellt den här välkylda modellen)? Läste tyvärr någonstans att 2070 Super och 3060 Ti skulle ha samma prestanda men det kan väl inte stämma?

Tack för din input som ändå får mig att känna lite lycka trots allt. Ibland behöver man Input från ett annat håll.

😀

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Läste tyvärr någonstans att 2070 Super och 3060 Ti skulle ha samma prestanda men det kan väl inte stämma?

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Såg att jag för dessa pengar egentligen skulle kunnat få ett 3080. Klart att det inte känns bra. Finns en bitterhet i att jag lämnade tillbaka ett 2070 Super köpt för 4995 innan allting blev tokigt... MEN...2000 kr till är kanske inte så mycket mer för ett 3060 ti (speciellt den här välkylda modellen)? Läste tyvärr någonstans att 2070 Super och 3060 Ti skulle ha samma prestanda men det kan väl inte stämma?

Tack för din input som ändå får mig att känna lite lycka trots allt. Ibland behöver man Input från ett annat håll.

😀

3060 Ti spöar som du ser i ovanstående inlägg 2080 S på flera punkter och då kan åter falla tillbaka på prisbilden. Ett 3060 Ti för under 7000 är ett mycket vettig kort på alla fronter.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

slog till förförra veckan på webhallens jippo 4990 för asuskortet. ångrar dock att jag inte tog 3070 för 5690:- och väntade 2 veckor på det istället

Permalänk

Ni som äger ett 3060 Ti - vilket märke och modell valde ni och varför? Hur nöjda är ni i 1440 och vilka spel kör ni?

.... såg jag inte ett 3090 för 29.95 på Dollarstore också... för det där sista var väl ett skämt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Jag kör på Gigabyte 3060Ti på 1440 och ligger på cirka 120 fps i FC5 ND. Mycket nöjd. Blev Gigabyte för det var det enda som fanns.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ni som äger ett 3060 Ti - vilket märke och modell valde ni och varför? Hur nöjda är ni i 1440 och vilka spel kör ni?

.... såg jag inte ett 3090 för 29.95 på Dollarstore också... för det där sista var väl ett skämt?

Jag skaffade ett Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC på netonnet för 6990kr tidigare i veckan. Meckade in det och massa andra grejer i ny låda igår så har inte hunnit med och testa så mycket. Drog igång Deus Ex Mankind Divided en stund och det flöt på otroligt bra på min skärm som är 3440*1440. Noctua-fläktarna i lådan lät mer än grafikkortets fläktar så verkar vara tyst. Har ett vitt bygge nu och hade först tänkt ha ett vitt 3070 men det var svårt att hitta till vettigt pris så letade efter vitt 3060 Ti men hittade bara 2-fläktars och de låter, enligt alla reviews jag sett, mycket mer än bättre 3-fläktars, så det är största anledningen att jag köpte detta. Dyker det upp ett snyggt och tyst vitt kort framöver kanske jag köper det och säljer detta. Om inte färgen var viktig så skulle jag gärna ha kvar detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ni som äger ett 3060 Ti - vilket märke och modell valde ni och varför? Hur nöjda är ni i 1440 och vilka spel kör ni?

Har kört Asus 3060Ti Dual och har nu MSI 3060 Ti Gaming Z Trio (LHR). Båda korten fungerade bra i spel, dock var ASUS (2 fläktar) betydligt mer högljudd än MSI (3 fläktar). Spelar 1440 i Chivalry 2, Division 2 med bra flyt.

Permalänk

@knotvillage @Fetskaft @buse_id10t

Tack! Alltid kul med lite bakgrund till köp osv...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@spacedebree:

Det är lite beroende på vilka egenskaper du prioriterar

För mig som vill ha bra prestanda kombinerat med ett svalt och tyst kort så är det ett bra köp (asuskortet)

Prismässigt…ja där är vi ju där vi är och det är upp till var och en 🤷‍♂️

Har testat igenom ett tiotal och Asus har genomgående haft höga tempteraturer trots gott luftflöde.

Förstår inte varför ni pushar Asus, 2010 gjorde dom bra prylar.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pdsa1982:

Har testat igenom ett tiotal och Asus har genomgående haft höga tempteraturer trots gott luftflöde.

Förstår inte varför ni pushar Asus, 2010 gjorde dom bra prylar.

Pushar? Jag länkade till en recension med siffror som underlag.
Menar du att SweClockers recension är fel? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Pushar? Jag länkade till en recension med siffror som underlag.
Menar du att SweClockers recension är fel? 🤔

Absolut inte!
Jag har dock testat Asuskort under längre testsessioner än ni gjort, 100% load 20 till 30 timmar per kort. Och Asuskorten blir alltid väldigt varma trots sina 3 fläktar. Jag lämnade tillbaka ett Asuskort senast igår.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pdsa1982:

Absolut inte!
Jag har dock testat Asuskort under längre testsessioner än ni gjort, 100% load 20 till 30 timmar per kort. Och Asuskorten blir alltid väldigt varma trots sina 3 fläktar. Jag lämnade tillbaka ett Asuskort senast igår.

Vem är det då som pushar för asuskortet? Om siffrorna stämmer så är det ett tyst och svalt kort?

Med ”ni” så antar jag att du menar sweclockers?
Jag är inte en del av sweclockers, är inte anställd eller betald av sweclockers utan är en medlem som modererar på sin fritid.

Har du andra upplevelser så är det såklart bra att du delar dom med oss men undvik då att påstå att andra ”pushar” för kortet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har ett ventus 2x (med 2 fläktar som namnet antyder) och är nöjd på alla fronter. Tillhör den mindre skaran som hade tur och fick tag i ett 3060 ti (icke LHR) för lanseringspris. Ljudnivå och temperatur är riktigt bra för ett sånt kompakt kort. Prestandan räcker gott och väl för 1440p och DLSS gör den ännu mer prisvärd. Stod mellan detta kort och ett 3070, men tyckte att 2000 kr extra för 10-15% mer prestanda inte riktigt var värt det, dessutom med samma mängd vram.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vem är det då som pushar för asuskortet? Om siffrorna stämmer så är det ett tyst och svalt kort?

Med ”ni” så antar jag att du menar sweclockers?
Jag är inte en del av sweclockers, är inte anställd eller betald av sweclockers utan är en medlem som modererar på sin fritid.

Har du andra upplevelser så är det såklart bra att du delar dom med oss men undvik då att påstå att andra ”pushar” för kortet

Pushar var väl inte rätt ord riktigt, ber om ursäkt ville bara dela med mig av mina erfarenheter.

För gamers är era tester representativa men för miners är de ganska felvisade, en gamer kanske spelar 6 timmar per dygn. En miner kör 24/7 365, då beter sig hårdvaran annorlunda. Tro det eller ej, men evgas kort går absolut svalast och hashar bäst bland lhr-korten. Och är billigast. Det är vad jag och mina vänner i miningvärlden erfarit.

Det senast kortet jag hade i min ägo testkörde jag med nbminer en vecka och fick ut höga värden konstant och det gick aldrig över 56 grader. Asuskortet med tre fläktar var uppe och nosade på 80 grader så jag fick köra powerlimit -55% och det gav 70% mindre än det billiga kortet från evga.

Bara lite kuriosa. Testade även kortet genom att loopa spel 6 timmar per kort och även då var Asuskortet 10 grader varmare, samma chassi, samma rumstemperatur.

Samma mönster har visat sig i många fall, då vi i discordgruppen diskuterar sådant här i stor utsträckning.

Har även svårt att förstå hur en kyllösning kan rendera i ett 1400 kr högre pris.

Jag är inte ensam om detta då vi är ett bra gäng som testar hårdvara på hobbybasis. När ni gör ett temperaturtest hur länge provkör ni kortet? Vad mäter ni med? Luftfuktighet i rummet? Testar ni i öppen bänk? Slutet chassi?

Jag misstänker att ni inte testkör ett kort i en vecka, med olika drivrutiner, mäter energiförbrukning vid vägguttaget osv

När Edin hade forumet var ni att lita på, men idag vet jag inte vad man ska tro eller inte tro.

Permalänk
Skrivet av magma86:

Jag har ett ventus 2x (med 2 fläktar som namnet antyder) och är nöjd på alla fronter. Tillhör den mindre skaran som hade tur och fick tag i ett 3060 ti (icke LHR) för lanseringspris. Ljudnivå och temperatur är riktigt bra för ett sånt kompakt kort. Prestandan räcker gott och väl för 1440p och DLSS gör den ännu mer prisvärd. Stod mellan detta kort och ett 3070, men tyckte att 2000 kr extra för 10-15% mer prestanda inte riktigt var värt det, dessutom med samma mängd vram.

Tack. Konkret och informativt.

Blev lite brydd när jag nu läste att någon upplevde ASUS-korten som varma? Hm...har ju kollat recensionen (iofs skummat, ska ge mer tid framöver) + att jag även kollat recensioner som jag HOPPAS inte är sponsrade (men vet ju fasen inte längre), och där har det just poängterats att kortet är svalt.

Vi pratar om 3060 Ti TUF nu, inget annat kort va?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av pdsa1982:

Pushar var väl inte rätt ord riktigt, ber om ursäkt ville bara dela med mig av mina erfarenheter.

För gamers är era tester representativa men för miners är de ganska felvisade, en gamer kanske spelar 6 timmar per dygn. En miner kör 24/7 365, då beter sig hårdvaran annorlunda. Tro det eller ej, men evgas kort går absolut svalast och hashar bäst bland lhr-korten. Och är billigast. Det är vad jag och mina vänner i miningvärlden erfarit.

Det senast kortet jag hade i min ägo testkörde jag med nbminer en vecka och fick ut höga värden konstant och det gick aldrig över 56 grader. Asuskortet med tre fläktar var uppe och nosade på 80 grader så jag fick köra powerlimit -55% och det gav 70% mindre än det billiga kortet från evga.

Bara lite kuriosa. Testade även kortet genom att loopa spel 6 timmar per kort och även då var Asuskortet 10 grader varmare, samma chassi, samma rumstemperatur.

Samma mönster har visat sig i många fall, då vi i discordgruppen diskuterar sådant här i stor utsträckning.

Har även svårt att förstå hur en kyllösning kan rendera i ett 1400 kr högre pris.

Jag är inte ensam om detta då vi är ett bra gäng som testar hårdvara på hobbybasis. När ni gör ett temperaturtest hur länge provkör ni kortet? Vad mäter ni med? Luftfuktighet i rummet? Testar ni i öppen bänk? Slutet chassi?

Jag misstänker att ni inte testkör ett kort i en vecka, med olika drivrutiner, mäter energiförbrukning vid vägguttaget osv

När Edin hade forumet var ni att lita på, men idag vet jag inte vad man ska tro eller inte tro.

Även om jag tycker det låter lite märkligt, baserat på vad jag skrev i tidigare inlägg - så finner jag ändå detta intressant. Frågan är om det för gemene-spel-man har något betydelse, detta är ju ett LHR kort i vilket fall och ska användas för spelande Tror i vart fall att jag blir nöjd även om jag tycker att närmare 7 papp för ett 3060 ti är rätt mkt pengar (jämfört med den normala kostnaden).

Hade väl egentligen velat ha ett 3070, men det verkar inte göra så mkt på prestandan har jag hört - åter igen / per krona!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av pdsa1982:

Pushar var väl inte rätt ord riktigt, ber om ursäkt ville bara dela med mig av mina erfarenheter.

För gamers är era tester representativa men för miners är de ganska felvisade, en gamer kanske spelar 6 timmar per dygn. En miner kör 24/7 365, då beter sig hårdvaran annorlunda. Tro det eller ej, men evgas kort går absolut svalast och hashar bäst bland lhr-korten. Och är billigast. Det är vad jag och mina vänner i miningvärlden erfarit.

Men hur kan testerna vara missvisande om det är ju gaming som testas? 🤔

Skrivet av pdsa1982:

Jag är inte ensam om detta då vi är ett bra gäng som testar hårdvara på hobbybasis. När ni gör ett temperaturtest hur länge provkör ni kortet? Vad mäter ni med? Luftfuktighet i rummet? Testar ni i öppen bänk? Slutet chassi?

Jag misstänker att ni inte testkör ett kort i en vecka, med olika drivrutiner, mäter energiförbrukning vid vägguttaget osv

När Edin hade forumet var ni att lita på, men idag vet jag inte vad man ska tro eller inte tro.

Som sagt så får du fråga redaktionen om det, vi är vanliga dödliga forummedlemmar som dig men mer lite andra befogenheter

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Tillåt mig att gå över på de fysiska siffrorna gällande måtten på denna gigant till kylare på TUF 3060 Ti. Eftersom jag inte vill öppna kartongen med risk för avdrag vid retur, Så frågar jag istället här om det är någon som kan säga om detta kort går in i ett define C chassi med ett Asus B450F mobo och pure rock (1) kylare . Jag är jävligt skeptisk. Tänker mest på höjden för längden borde väl vara veta det samma som kortet nedan ? Var ett tag sen när jag tittade in i Kajutan på datorn men har för mig att det redan var tajt med mitt 2080 Super EX

Edit. Hittade en tråd...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1621643-define-c-alter...

Borde väl knappast vara mindre än TUFen?

Länk
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Hur känner kortet skillnad på spel och mining?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS