Anmäl dig till Roborock Challenge!

Tips om arkadracing likt Flatout?

Permalänk
Medlem

Tips om arkadracing likt Flatout?

Söker racingspel i stil med Flatout 1 & 2. Avskalade arkadräsers med (helst) en förkärlek till grus och äldre fordon. Folkrace-stuk kan man kanske säga. Andra favoriter var första Test Drive Unlimited (även om just själva fordonen var lite för exklusiva för min smak), eller äldre Gran Turismo där det gick att köpa någon billig 80-talare, hårdtrimma, och sedan leka runt i all oändlighet.

PC, PS eller Xbox spelar ingen roll.

Det jag avskyr hos alla moderna bilspel är annars främst fokuset på ett konstant bombardemang av intryck och "radness". Redan en kvart in i många spel har man begåvats med så många valmöjligheter och ihållande notifikationer att åtminstone jag tröttnar fullständigt. Forza Horizon 4 är ett bra exempel på ett egentligen otroligt bra spel som för mig förstörs helt av upplägget. Burnout Paradise hamnar också här.

Kan avsluta med att nämna att jag har testat Wreckfest men det var för mycket fokus på förstörelse snarare än racing för min smak.

Permalänk
Medlem

Var det länge sen du körde FlatOut 2? I sådana fall kan du prova FlatOut Ultimate Carnage.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Finns inte så mycket att välja på om du vill ha det arkadigt. Dirt 4 kanske.
Annars är det klart Wreckfest som gäller (tror att det är Bugbear som utvecklat detta också). Tycker själv inte att det är mer förstörelse än i Flat Out spelen mer än destruction bowl momenten som är saxade från Destruction Derby spelen.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.

Ja, det var länge sedan jag körde FlatOut 2 så Ultimate Carnage får hamna i wish list.

Gav kanske inte riktigt Wreckfest tillräcklig chans. Hämtade det via Game Pass, läste bara på lite kort om det, kollade runt i menyerna och röjde runt lite med gräsklippare. Fick intrycket av att hela spelet var just ett enda stort Destruction Derby. Ska definitivt ge det en till chans.

Dirt 4 fanns på Game Pass även det så ska prova det också.

Permalänk
Medlem

Jag gillade Hotshot Racing. Fanns förr på Game Pass, men har nu tagits bort tyvärr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valloniet:

Tack för tipsen.

Ja, det var länge sedan jag körde FlatOut 2 så Ultimate Carnage får hamna i wish list.

Gav kanske inte riktigt Wreckfest tillräcklig chans. Hämtade det via Game Pass, läste bara på lite kort om det, kollade runt i menyerna och röjde runt lite med gräsklippare. Fick intrycket av att hela spelet var just ett enda stort Destruction Derby. Ska definitivt ge det en till chans.

Dirt 4 fanns på Game Pass även det så ska prova det också.

Det är ingen hemlighet att Wreckfest är byggt för förstörelse men samma fysik som ger dig så pass detaljerad ihopknyckling av motståndarna ger också möjlighet till väldigt bra racing om det är det du vill ha. Det är ju dock inte arkad om det är det du är ute efter.

Rekommenderar dig att kolla in FailRace på Youtube när han och hans kompisgäng kör Wreckfest med massa olika upplägg. De fokuserar på clean racing och som han säger så ger spelmotorn möjligheter som du inte har i många andra spel.

Permalänk
Medlem

Två spel jag varmt rekommenderar är Horizon Chase Turbo och Art of Rally.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti