Twitch: "Inga lösenord på vift efter hackerattack"

Permalänk
Melding Plague

Twitch: "Inga lösenord på vift efter hackerattack"

I början av månaden hackades strömningsplattformen. Nu följer bolaget upp med tydliga och lugnande besked om användaruppgifter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lustigt att när man använder tjänsten haveibeenpwned så är det inte Twitch utan Sweclockers-läckan man råkat ut för.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Lustigt att när man använder tjänsten haveibeenpwned så är det inte Twitch utan Sweclockers-läckan man råkat ut för.

😂😂🤣🤣

Permalänk
Skrivet av Errek:

Lustigt att när man använder tjänsten haveibeenpwned så är det inte Twitch utan Sweclockers-läckan man råkat ut för.

Sweclockers kom ut med det för sju år sedan men användaruppgifter läckte tidigare än så. Jag tror SweC redaktionen är betydligt mer säkerhetsmedvetna idag än då.

Sweclockers är knappast ensamma om att läckt uppgifter så förstår inte var du vill komma.

Permalänk
Medlem

Jag valde att byta lösenordet ändå

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Yes, jag behöver inta byta lösenord!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Yes, jag behöver inta byta lösenord!

Password12345! fortsätter att vara säkert!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Sweclockers kom ut med det för sju år sedan men användaruppgifter läckte tidigare än så. Jag tror SweC redaktionen är betydligt mer säkerhetsmedvetna idag än då.

Sweclockers är knappast ensamma om att läckt uppgifter så förstår inte var du vill komma.

Jag vill inte komma någonstans. Menar bara att det var lustigt att när man kikar på den tjänsten så var jag inte påverkad av Twitch-läckan men att just sidan jag läste om det på dök upp istället. Sammanträffandet. Ska jag snitsla banan eller?

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Jag vill inte komma någonstans. Menar bara att det var lustigt att när man kikar på den tjänsten så var jag inte påverkad av Twitch-läckan men att just sidan jag läste om det på dök upp istället. Sammanträffandet. Ska jag snitsla banan eller?

Lägg av och berätta för alla var du vill komma!!!!1!1

Permalänk
Medlem

Kul när man skulle byta lösenord på twitch nån dag efter så säger den att ändringen misslyckades men slutade med att man fick använda lösernordsåterställning för att kunna logga in igen 🤔

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Lägg av och berätta för alla var du vill komma!!!!1!1

SweC har rätt hårda regler gällande forumet. Tror inte jag ska yttra mig om vart här.

Skrivet av nick-li:

Kul när man skulle byta lösenord på twitch nån dag efter så säger den att ändringen misslyckades men slutade med att man fick använda lösernordsåterställning för att kunna logga in igen 🤔

Är det deras failsafe kanske? Jag har inte råkat ut för det. Du kanske hade otur och hamnade i läckan då?

Edit: Svarade på en till.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Är det deras failsafe kanske? Jag har inte råkat ut för det. Du kanske hade otur och hamnade i läckan då?

Tror inte det för att jag först loggade in med lösenordet för att ändra den,
hände dessutom två gånger på raken.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

123456Seven

Klassiker

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Tror inte det för att jag först loggade in med lösenordet för att ändra den,
hände dessutom två gånger på raken.

Okej, skumt. Nästan något du borde skicka till deras support eller se över din internetsäkerhet. Låter nästan som en MITM-attack.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)