Grand Theft Auto-trilogin får lanseringsdatum, trailer och systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Något som kan tilläggas är att spelet verkar vara outsourceat till Grove Street Games, vilket syns här: https://grovestreetgames.com/games/

Studion hette tidigare War Drum Studios och gjorde bland annat Xbox 360/Mobil versionen av San Andreas som blivit väldigt omtalad på grund av buggar och andra problem. Så jag väntar med att lägga pre order och hoppas på att de gjort ett bättre jobb denna gång. Här finns en video om detta: https://youtu.be/jhVdb4K1M-M

Damn, vilken ögonöppnare... Tack för den infon!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja det är svårt att säga. En remake är för mig t.ex. Final Fantasy 7. Där har man gjort om ALLT från grunden upp. I detta har man importerat mappen och kantiga byggnaderna i allmänhet. Även röster är detsamma som orginalen. Det är nog inte så många som ser screenshotsen och tycker de håller samma klass som nya spelen som släpps.

Dock så är ju spelen i en helt annan spelmotor så det är väl också mer än en remaster. Väldigt svårt att definera men lite mellan remaster och remake.

Precis, det är mer en konversion till annan motor än att dom faktiskt gjort om spelet från grunden. Hade det varit en äkta remake skulle det behövt sett minst like bra ut som GTA5.

Permalänk
Medlem

OT, men, låtar som tagits bort från GTA IV... :

Citat:

Vladivostok FM

Kino – “Группа крови” [Gruppa Krovi / Blood Type] (1988)

Marakesh – “Ждать” [Zhdat / To Wait] (2006)

Zveri – “Квартира” [Kvartira / The Flat] (2006)

Seryoga – “King Ring” (2005)

Splean – “Линия жизни” [Liniya Zhizni / Lifeline] (2000)

Basta – “Мама” [Mama / Mother] (2006)

Leningrad – “Никого не жалко” [Nikogo ne Zhalko / A Pity for No One] (2002)

Ranetki Girls – “О тебе” [O Tebe / About You] (2006)

Dolphin – “РЭП” [Rap] (2008)

Glukoza – “Швайне” [Schweine / Pigs in German] (2005)

Ruslana – “Wild Dances” Ukranian FM Version (2004)

Oleg Kvasha – “Зеленоглазое такси” Club Remix [Zelenoglazoe * Taksi / Green Eyed Taxi] (2007)

Liberty Rock Radio

The Smashing Pumpkins – “1979” (1995)

Stevie Nicks – “Edge of Seventeen” (1981)

Electric Light Orchestra – “Evil Woman” (1975)

David Bowie – “Fascination” (1975)

The Journey

Terry Riley – “A Rainbow in Curved Air” (1969)

Michael Shrieve – “Communique: ‘Approach Spiral'” (1984)

San Juan Sounds

Angel y Khriz – “Ven Báilalo” (2004)

IF99 – International Funk

Gil Scott-Heron – “Home Is Where the Hatred Is” (1971)

Liberty City Hardcore

Cro-Mags – “It’s the Limit” (1985)

Leeway – “Enforcer” (1988)

K109 The Studio

Tamiko Jones – “Can’t Live Without Your Love” (1979)

The Vibe 98.8

Mtume – “C.O.D. (I’ll Deliver)” (1984)

Radio Broker

Ralph Myerz – “The Teacher” (2006)

The Beat 102.7

Fat Joe (feat. Lil Wayne) – Crackhouse (2008)

Papoose – Stylin’ (2008)

The Classics

Brand Nubian – All for One (1990)

Marley Marl (feat. Craig G) – Droppin’ Science (1988)

Episodes and EFLC

K109 – TBOGT

“Still In Love” by Rose Royce

L.C.H.C. – TLAD

“Call from the Grave” by Bathory

Liberty Rock Radio – TLAD

“Touch Too Much” by AC/DC

“Five To One” by The Doors

“Jane” by Jefferson Starship

“Run To The Hills” by Iron Maiden

Vladivostok FM – TBOGT

“Salvation” by Sucker DJs

“Music” by Jonathan Peters feat. Maya Azucena

“When Love Takes Over” by David Guetta feat. Kelly Rowland

Vice City FM

“C’est la Vie” by Robbie Nevil

“History” by Mai Tai

“Teardrops” by Womack & Womack

“Wood Beez (Pray like Aretha Franklin)” by Scritti Politti

“You’re the Voice” by John Farnham

Video Editor

“A City Under Siege” by Boy 8-Bit

“Boxer” by Crookers (feat. Nic Sarno)

“Stickin” by SonicC

“The Best Thing” by Hook N Sling

“You Never Know” by Marly

Additional Removals

Bahama Mammas Club Mix * “TBOGT Theme (Downtempo Mix)” by Aaron Johnston, Jesse Murphy & Avi Bortnick (Previously Unused)

New songs for Vladivostok FM

ALEKSEY BOLSHOY: YA Nenavizhu Karaoke

SERYOGA: Mon Ami (ft. Maks Lorens)

DELICE: Goryacheye Leto

SERYOGA: Dobav’ Skorost

RIFFMASTER: Begu (Rancho Song)

RIFFMASTER Riffmaster Tony

ZHENYA FOKIN: Noch’ju

AYVENGO: Underground

KIEVELEKTRO: Gulyaj, Slavyane!! (ft. Alyona Vinnitskaya)

AYVENGO: Reprezenty

SERYOGA: Chiki

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Entash:

Tycker det ser rätt bra ut för att "bara" vara en remaster och inte en hel remake (Vilket troligen skulle ta mängder av år som de förhoppningsvis lägger på GTA VI istället). Det viktigaste för mig är att spelen har riktiga controls istället för de kassa i de gamla versionerna. Detta återstår att se för de har ju ej visat gameplay.

Sedan är det ju som sagt inte Rockstar som gjort detta utan Grove Street Games. Förhoppningsvis lägger Rockstar tid på GTA VI, men tyvärr lär de ju lägga den tiden på GTA Online istället

https://pbs.twimg.com/media/FCYy9uRWEAQu52S?format=jpg&name=4096x4096

Som sagt, med deras resurser så är detta resultatet otroligt slappt.

Skrivet av Falcon:

De jobbar ju på GTA6 Ser ändå helt ok ut enligt mig.

Kan inte hålla med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nintendo har gång på gång bevisat att man kan sälja mer eller mindre samma titel om och om igen till samma gamers, så gör man rätt här kan det bli riktigt bra. Personligen avstår jag tills de bevisat att de faktiskt kan leverera något bra, man vill trots allt värna om de minnena man har från spelserien.

Ang grafiken så tror jag inte man vill gå allt för långt ifrån originalet, det är trotts allt en del nostalgi för en del.

Förövrigt finner jag det märkligt att man ens tar sig tid att kommenterar denna tråden om man inte gillat serien, men jag pekar inte finger.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Den ökade draw distance gör att spelet ser så sjukt mycket bättre ut. Himlen också otroligt fin.

Permalänk
Medlem

Blir nog köp för mig, beroende på hur det ser ut med buggar. Spelar igenom spelen ibland. Senast var San Andreas för 1-2år sen. Håller bra än för mig, så varför inte lite bättre grafik på det ☺️.
Men ja självklart ser jag fram emot ett Gta VI.
Tröttsamt på alla små grejer som nya bilar och tröjor som kommer till gtaV.

Visa signatur
Permalänk

Spelade dessa gamla titlar som en fullständig dåre vid release och då det fanns oändligt med tid tyckte man. Fullständigt såld var man, men då var då och nu är nu. Been there done that!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Är inte minimum kravet av intel cpu konstigt? - Intel Core i5-6600K

Presterar ju betydligt mycket bättre än AMD 6300, och bättre/likvärdigt med 2700K och Ryzen processorn.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att spelet får en bra version till Switch, eftersom att jag inte kan spela det på PC (jag har inte Win10) och förhoppningen att det kommer en fysisk utgåva.

Ska bli intressant att se hur Switch-versionen överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa, omöjligt att framhäva samma glädje i spelen som när man var 11/12 år.. Den tiden är förbi

Känns ju generellt sätt som att företagen mjölkar ur de sista pengarna från gamla gamers med alla remakes, smart move kanske innan man lägger datorspelen på hyllan

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

PC versionen av GTA Vice City har aldrig haft Lionel Richie - "Running with the night", den försvann innan, betyder det att ni inte kommer att köpa om den inte läggs till?

2012 så försvann följande:

Tror inte de kommer tillbaka, men vi får se.

Fullt medveten om det, senaste versionen jag spelade igenom var Vice City till Xbox där det är intakt rullar finfint på Xbox One

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

För dyrt för vad det är, men rent innehållsmässigt tycker jag det ser ut som att de är värt att spela om. Inte mycket som är lika nostalgiskt som Vice City för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@GuessWho Ja, vem i hela friden bestämde systemkraven?! Helt bisarrt. Finns det NÅGOT en 2700K är bättre på en 6600K? Har svårt att tro det.
Varför inte sätta minimikrav på GTX 970 och rekommenderat på 750 Ti när vi ändå håller på?

Jo... men vid en första anblick... 6000 generationen.... jaha då är 2000 - 5000 generationerna för gamla... men sen är rekommenderat något 4 år äldre.
Har man en Ivy Bridge eller Haswell och tittar på grundläggande kan man få intrycket att det man har är för gammalt...

Sen brukar systemkrav oftast inte vara absoluta.
Beroende på om man är kräsen eller om man väldigt gärna vill spela just det spelet så kan det gå med något som inte matchar systemkraven.

Hade varit lite kul att ta en i7-2600K och en i5-7600K och testa de mot varandra för att se hur stor skillnad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jo... men vid en första anblick... 6000 generationen.... jaha då är 2000 - 5000 generationerna för gamla... men sen är rekommenderat något 4 år äldre.
Har man en Ivy Bridge eller Haswell och tittar på grundläggande kan man få intrycket att det man har är för gammalt...

Sen brukar systemkrav oftast inte vara absoluta.
Beroende på om man är kräsen eller om man väldigt gärna vill spela just det spelet så kan det gå med något som inte matchar systemkraven.

Hade varit lite kul att ta en i7-2600K och en i5-7600K och testa de mot varandra för att se hur stor skillnad det är.

https://www.sweclockers.com/test/25900-intel-core-i7-2600k-oc...

inte riktigt den cpun du nämner men det har gjorts ett liknande test av sweclockers

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

2012 så försvann följande:
Michael Jackson -"Billie Jean"
...

Men det var då *beeep*

Tråkigt att de andra låtarna försvann också.
Men Billie Jean är en sån skön klassiker.

Skrivet av filbunke:

Låtar som tidigare har tagits bort från GTA San Andreas:

...

Skrivet av filbunke:

OT, men, låtar som tagits bort från GTA IV... :

...

Varför gör de på detta viset ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

https://www.sweclockers.com/test/25900-intel-core-i7-2600k-oc...

inte riktigt den cpun du nämner men det har gjorts ett liknande test av sweclockers

Du har rätt i att i5-7600K inte fanns med.
Däremot så fanns i3-8350K med som också är 4C/4T fast ytterligare en generation nyare.
Jag tyckte jag fick ett bra svar på det jag undrade. Hur står sig Sandy Bridge med 4C/8T om man jämför mot 4C/4T fast med nyare arkitektur istället.

I Battlefield 1 i 1280x720 Medium så fick i7-2600K bättre lägsta värde (99:e percentilen) än i3-8350K.
Annars var i3-8350K bättre i allt annat.
Ibland någorlunda nära, ibland var den nyare i3:an ordentligt mycket bättre än den äldre i7:an.

Dessutom var den nyare i3:an strömsnålare med 45W vid belastning mot den äldre i7.

Intressant att se.
Bra länkning. Tack för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

OT, men, låtar som tagits bort från GTA IV... :

Inte konstigt att radion blivit sämre när jag spelar det nu än för en massa år sedan när det kom ut.

Vad det inte i något av spelen man kunde få radion att spela låtar från en mapp på datorn? En workaround om de rört musiken för mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Varför gör de på detta viset ?

Rättigheter och licenser som går ut. Tråkigt, men precis som med all cross-licensing agreements så kommer man inte alltid överens. Det är en av anledningarna till att jag personligen inte är ett fan av bl a crossovers. Licensträsket är snårigt nog även utan det.

Men hoppas att det går att ha en custom radiokanal på PC, som förr.

Permalänk

Undrar i mitt stilla sinne hur många som kommer att försöka återskapa "Hot Coffee"-modden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad det inte i något av spelen man kunde få radion att spela låtar från en mapp på datorn? En workaround om de rört musiken för mycket?

GTA III till PC kunde man definitivt det. Man skapade en underkatalog i musikmappen i spelet och la in MP3-filer, så fick man tillgång till en ny radiostation med den musiken.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

GTA SA Definitive edition kommer till Game pass

GTA San Andreas Definitive edition kommer till Game pass (konsoller bara) vid release. Inte GTA III eller Vice city dock.
Men har man en Xbox Series S/X och Game pass så får man chans att testa hur det ser ut och känns.

Det är min plan. Känns det bra kanske jag köper det. Hur jag sen ska hitta tiden att spela igenom alla tre spelen igen är dock väldigt oklart...

Länk:
https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/qdgk01/gta_san_...

La till en länk.
Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför låtar tas bort alltså. Ingen vinner på det. Hyfsat grym reklam för artisten att spelas i GTA kan man tycka.

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk

Väldigt förvånad att så pass många verkar vara intresserade av den här samlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPTiL3:

Fattar inte varför låtar tas bort alltså. Ingen vinner på det. Hyfsat grym reklam för artisten att spelas i GTA kan man tycka.

Det är på grund av... pengar?
https://www.youtube.com/watch?v=-0kcet4aPpQ

Addendum:
Det är tur att färgerna eller annat material som användes i gamla konstverk inte låg under begränsad licens. Tänk om licensen för en viss färg i exempelvis Mona-Lisa gick ut och färgen var tvungen att tvättas bort. Så sjukt är licenssystemet för musik och inte bara i spel. Men speciellt i spel i dagens läge, då de allra flesta enbart säljs digitalt - den versionen du köper kan ändras långt i efterhand. Och det finns givetvis andra licenssystem att ta hänsyn till, inte bara musik.

Fick mer tankar i skallen gällande 'varför'.
Permalänk
Medlem

En riktig remaster av San Andreas hade varit något, detta ser bara fult ut, 3an och VC håller inte längre heller IMHO. Slösa inte tid på det här. Finns bättre saker att lägga tiden på.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPTiL3:

Fattar inte varför låtar tas bort alltså. Ingen vinner på det. Hyfsat grym reklam för artisten att spelas i GTA kan man tycka.

Absolut, onehit wonder bandet Modjo fick en rejäl uppsving när deras låt var med i GTA 5.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av REPTiL3:

Fattar inte varför låtar tas bort alltså. Ingen vinner på det. Hyfsat grym reklam för artisten att spelas i GTA kan man tycka.

Det är väl sällan artitsten själv bestämmer över sin musik. Av samma anledningar är det så mycket problem med musik på Twitch, och musiker kan inte ens spela sin egenskrivna musik när de stream:ar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det är ju musikbolagen som bestämmer var musiken dom äger får spelas, så skyll på dom att det försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är väl sällan artitsten själv bestämmer över sin musik. Av samma anledningar är det så mycket problem med musik på Twitch, och musiker kan inte ens spela sin egenskrivna musik när de stream:ar.

Ägaren bestämmer, extremt sällan artisten är ägare dock. De allra flesta skivbolagen äger musiken och artisten får ingen rättighet till musiken