Vettig enhet till min projektor + 5.1 ljud

Permalänk
Medlem

Vettig enhet till min projektor + 5.1 ljud

Hej. Har en 1080p projector och en Logitech z5xxx (har den inte här men en 5.1).

Har ibland använt ps4 + optisk för att se Bluray.

Har testat att köra Chromecast direkt in i projektor men den har inbyte optisk ut så blivit någon dålig variant med 3.5mm till Logitech

Tänker att det bästa är att köra en htpc med lagom prestanda för att spela upp 1080p och att den här optisk ut.

Finns det något annat sätt att spela upp filmer/serier på för jag kan få 5.1 att funka bra? Annars är det mycket jag kan koppla med 3.5mm som laptops osv

Vetifan om jag var tydlig var jag egentligen vill men börjar så

För att förtydliga:

- Använt ps4 till att köra Bluray, går ju köra Netflix med
- Använt ComHem digitalbox som jag släpat ner i källaren för att köra film via stremio appen. Kanske skaffa en till box för den här optisk ut.... Kanske svarade på min egen fråga just.

Men inget slår ju en PC genom att den kan ha allt, Bluray, stremio, Netflix, hemsidor och sansat gött

Mer info
Permalänk
Rekordmedlem

Att spela BD skivor i en pc är inte helt lätt pga all DRM och licenser.
Det vettigaste är att börja bygga på ett seriösare hembiosystem och skaffa en hembioreceiver som först driver logitechsystemet och så byter du ut högtalarna som nästa steg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.