HBO Max slår fast – ingen rabatt till befintliga kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Precis, de har väl 3-4 storfilmer som är värda att se, sedan är det bara att avbryta och hoppa på igen någon månad om det kommer något bra.

Det som jag tycker är värt att se är: Justice League - Znyder cut, The suicide squad, The conjuring 3 och en av mina personliga favoriter sedan Interstellar, DUNE!

Alla dom du räknar upp är bra rullar, men Interstellar gör sitt namn rättvisa. En av dom bästa på väääldigt länge

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Bolaget har inga planer på att ändra erbjudandet och eventuella klagomål på livstidsrabatten hänvisas till kundtjänst.

Läs hela artikeln här

När sådant händer så röstar jag med fötterna och går till en konkurrent! Tele2 är ett exempel. När man vill säga upp så kommer dock alltid ett bra tidsbegränsat erbjudande. Men till slut är det lika bra att ta någon som är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ärsh ingen big deal om man inte får erbjudandet, vem fan vill ha HBO Max livet ut ?? Finns inte nog med innehåll, räcker med att köra 1-2månader och köra maraton på det som finns sedan ta paus tills nytt intressant finns. Tjänar man mer på.

Jepp. Höga priser och innehållstorka har fått mig att bli tillfällig prenumerant hos strömningstjänster jag tidigare hade tickande prenumerationer på. HBO Nordic hade jag faktiskt glömt bort att den tickade på så det blev till att säga upp den. Satte en påminnelse i kalendern att kolla om de har något nytt bra innehåll innan erbjudandet löper ut så jag har en chans att hoppa på innan det löper ut.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Crystal Light|Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

På vilket sätt var det fientligt? Folk som förväntar sig att de ska rabattera hela sin kundbas måste ju vara smått dumma i huvudet.

Fast här segmenterar man in kunder i två fack, ett som betalar 100% mer för alltid. Man skapar ett incitament för att vara en trogen kund men förlänger inte detta erbjudande till de som redan varit trogna kunder.

Ett mer skärpt företag hade ju gett 50% till trogna kunder och 20% på nya som ett exempel.

Nu har man istället trogna som lämnar alternativt skapar sig nya konton och får 50% ändå. Summa summarum har man i praktiken rabatterat hela sin kundbas ändå, men med en jävla massa badwill på köpet. Starkt jobbat.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt HBO och blir inte mer sugen att skaffa det nu heller

Permalänk
Medlem

Gnället från ”lojala kunder”.
Streamingjättarna vet väl att de inte finns någon lojalitet bland kunderna och vet mycket väl om att man kan avbryta en tjänst för att skriva upp sig igen. Just därför är erbjudandet giltigt mer än 1 månad till. När man jobbade på comhem så fick man alltid klagomål om att nya kunder fick bättre priser än befintliga, men ringde vi befintliga kunder så fick vi hot om att vi skulle förlora en kund om vi ringde igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Har aldrig ägt HBO och blir inte mer sugen att skaffa det nu heller Inte konstigt piratkopieringen tar fart igen

Finns ingen anledning att gå till piratkopiering, ta en månad här o där på en strömningstjänst för någon hundring för en hel månad är mer värt än gå på bio som är både dyrare och bara är 1,5-2timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Finns ingen anledning att gå till piratkopiering, ta en månad här o där på en strömningstjänst för någon hundring för en hel månad är mer värt än gå på bio som är både dyrare och bara är 1,5-2timmar.

Jag håller med dig, men den trenden lär nog ha fått fart igen.

Just detta att varenda aktör ska ha sin egen abonnemangstjänst med exklusivt innehåll är ju inget som skapar en bra kundupplevelse.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Finns ingen anledning att gå till piratkopiering, ta en månad här o där på en strömningstjänst för någon hundring för en hel månad är mer värt än gå på bio som är både dyrare och bara är 1,5-2timmar.

Verkligen ingen anledning att piratkopiera alls? X to doubt. Och vad har bio och dess pris med piratkopering att göra? Kan tänka mig fattiga studenter med en bra internetuppkoppling lätt kan tänka sig att spara in några hundralappar på att piratkopiera.

Jag kör själv med Disney+ och Netflix för smidighetens skull om sambon vill glo på något och för Dolby Vision, 4K osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Verkligen ingen anledning att piratkopiera alls? X to doubt. Och vad har bio och dess pris med piratkopering att göra? Kan tänka mig fattiga studenter med en bra internetuppkoppling lätt kan tänka sig att spara in några hundralappar på att piratkopiera.

Det har att göra med att pirater inte vill betala för sig och biopriset va ett exempel på hur prisvärt en streamingtjänst är. Även fattiga studentar har råd med 1 streamingtjänst, behöver inte ha alla samtidigt. Man får prioritera men kanske viktigare med cigaretter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det här att göra med att pirater inte vill betala för sig och biopriset va ett exempel på hur prisvärt en streamingtjänst är. Även fattiga studentar har råd med 1 streamingtjänst, behöver inte ha alla samtidigt. Man får prioritera men kanske viktigare med cigaretter?

Vad göra med oss som har Netflix, hbo, cmore, prime, viaplay och som sett allt? dessa streamingtjänster erbjuder sällan något nytt utan kör om gamla filmer 20ggr innan 1 ny kommer. Enda sättet att se nya filmer är ju att ladda ner eller gå på bio. Finns inga aktuella biofilmer på dessa streamingtjänster längre. det slutar mer ofta att man sitter och scrollar igenom samtliga streamingtjänster för att slutligen välja en film man redan sett 10 gånger för att utbudet är så otroligt dåligt.

Just nu kollar jag om sagan om ringen trilogin för fjärde gången i år.

Permalänk
Medlem

Tips från coachen.

Lägg till +hbomax efter ditt namn och innan @gmail.com så skapas det en adress som kommer till din vanliga mailbox.

Tex:

Bacon@gmail.com -- > bacon+hbomax@gmail.com så slipper ni skapa ett nytt mailkonto.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Asså är väll ganska självklart, köper man en TV och 3 månader senare så är det rea på 3000kr förväntar sig folk att få tillbaka 3000kr då? eller dom som har någon form av abonnemang förväntar sig dom att få halva priset i 3 månader efter ett halvår bara för att dom kör den dealen just då ?

Man blir trött på giriga folk kan vara ibland..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

ibland får män billigare hårklippning. Där priset på hårklippning borde vara beroende på vad som ska göras, inte kön.

Det är olagligt

https://www.do.se/kunskap-stod-och-vagledning/fragor-och-svar...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/frisorer-tar-olika-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Vad göra med oss som har Netflix, hbo, cmore, prime, viaplay och som sett allt? dessa streamingtjänster erbjuder sällan något nytt utan kör om gamla filmer 20ggr innan 1 ny kommer. Enda sättet att se nya filmer är ju att ladda ner eller gå på bio. Finns inga aktuella biofilmer på dessa streamingtjänster längre. det slutar mer ofta att man sitter och scrollar igenom samtliga streamingtjänster för att slutligen välja en film man redan sett 10 gånger för att utbudet är så otroligt dåligt.

Just nu kollar jag om sagan om ringen trilogin för fjärde gången i år.

Kör om 20gånger vad snackar du om? Du kan ju se en film/serie hur mycket du vill eller inte alls upp till dig. Har du sett allt så tar du helt enkelt en paus och startar igen senare. Disney+ lägger till exempel upp sina nya biofilmer ca 4månanader efter de gått på bio så nytt kommer det ju.
Sitter du med 5st streamingtjänster samtidigt måste det väl finnas något du inte sett eller sitter du 24/7 i soffan o glor?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden. Men kan man inte säga upp abbet, begära borttag av alla sina uppgifter (gdpr = rätten att bli glömd) och sedan regga sig igen och förhoppningsvis med rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Nu har jag inte läst hela tråden. Men kan man inte säga upp abbet, begära borttag av alla sina uppgifter (gdpr = rätten att bli glömd) och sedan regga sig igen och förhoppningsvis med rabatt.

Det är inte ens så krångligt..
1. Gå in på inställningarna i HBO-Max. Ändra epost-adress på ditt befintliga abonnemang och avsluta abonnemanget. (Man kan skapa en ny mailadress på exempelvis Google)
2. Teckna abonnemanget med livstidsrabatt på den ursprungliga epost-adressen.
3. Klart!
Jag har gjort så och det funkade alldeles utmärkt.

Det är inte bara att nya kunder får det billigare som är retfullt. HBO vill tvinga befintliga kunder att betala ett helt år i förskott för att få det lite billigare än ordinariepriset, men inte fullt så billigt som nya kunder får det. Detta är RIKTIGT retfullt. Hade det inte funkat att på ett enkelt sätt få livstidsrabatten hade jag skippat HBO för alltid och tagit Amazon Prime eller något liknande alternativ istället.

Det går alltid att fultanka hem House of Dragons när den släpps :), men jag vill som de flesta andra helst göra rätt för mig.

Det är inte en hållbar strategi att öppet visa att man värderar befintliga kunder lägre än nya. Jag har själv haft HBO oavbrutet i flera år vilket de bevisat inte uppskattas nämnvärt. Inget tack i form av fria månader eller något, bara att man tvingas betala ett helt år i förväg för att få ett halvbra erbjudande. De får akta sig noga för att reta upp trogna kunder, det kan stå dem väldigt dyrt. Här i norden är vi mer känsliga för att bli felbehandlade och betydligt mer långsinta än i latinamerika. Det borde kanske HBO tagit med i beräkningen. Hade de varit smarta hade de gett nya kunder priset 69 kr i månaden och befintliga kunder 49 kronor i månaden vid försottsbetalning ett helt år.

Permalänk
Medlem

Många i förra tråden bekräftade ju att det gick att säga upp det gamla och registrera igen med samma email, vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Ha en konversation med kundtjänst? Vad ska de göra? Jag jobbar själv med kundtjänst på annat ställe och man har inget att säga till om. Känns som de säger jag orkar inte lyssna på dig klaga så klaga till stackars kundtjänst personalen som får sitta och säga jag beklagar men vi kan inget göra.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoboCop:

Alla dom du räknar upp är bra rullar, men Interstellar gör sitt namn rättvisa. En av dom bästa på väääldigt länge

What we do in the shadows (serien) är riktigt bra också, första säsongen bäst men fortfarande kul.

Vet inte om jag ska behålla HBO. Nu signade tjejen upp för att få halva priset men knappt värt det ändå i mina ögon. Utbudet är inte jättebra direkt och många av sakerna finns det bara begränsade avsnitt av och så. Exempelvis gjorde de reklam för 2½ män med Ashton på bilden, sen har de typ två säsonger mitt i med Charlie Sheen endast. Inte för att jag saknar den specifika serien så mycket direkt, men det känns lite konstigt att marknadsföra sig med bilder från saker de inte har liksom.

Permalänk

Inte så svårt att skapa ett nytt konto utan att behöva byta epost.
Använd er av ett + tecken innan @ på eposten och regga ett nytt konto.

Ex. a@b.com och a+hbo@b.com går båda till eposten a@b.com. (fungerar för de flesta epost leverantörerna) men för HBO är det två olika konton och två olika abonnemang.

Permalänk
Medlem

Skaffade på ny epost och sa upp första kontot.
Men det var ett hyfsat stelt och otrevligt svar chefen skrev…

Permalänk
Medlem

Vill man inte ha konton reggade på massa olika adresser så kan man byta adress på befintligt konto, säga upp det och sen skapa nytt med samma gamla mail.

Permalänk
Medlem

Jag har haft HBO Nordic i flera år men lyckades få HBO max rabatten var bara att skapa ett nytt account så var det problemet löst.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

What we do in the shadows (serien) är riktigt bra också, första säsongen bäst men fortfarande kul.

Vet inte om jag ska behålla HBO. Nu signade tjejen upp för att få halva priset men knappt värt det ändå i mina ögon. Utbudet är inte jättebra direkt och många av sakerna finns det bara begränsade avsnitt av och så. Exempelvis gjorde de reklam för 2½ män med Ashton på bilden, sen har de typ två säsonger mitt i med Charlie Sheen endast. Inte för att jag saknar den specifika serien så mycket direkt, men det känns lite konstigt att marknadsföra sig med bilder från saker de inte har liksom.

Det verkar komma mer material framöver, vissa saker hann de tydligen inte fixa till lanseringen.

Själv så saknar jag lite DC material bland annat och jag läste att vissa grejer på HBO Nordic inte kommit över än.
Ett sådant exempel är Harley Quinns animerade serie för vuxna, den verkar finnas i USA och förhoppningsvis så kommer den även till EU snart.
Tydligen så är det lite problem med licenser eftersom att HBO inte hade tänkt att expandera utanför USA 2019, men sen ändrades detta efter de vart uppköpta.
De hade då alltså avtal med andra tjänster i stället i EU regionen....

Men det bör inte gälla Harley, så serien inte finns tillgänglig på någon streaming tjänst, bara att köpa typ.
Eller i värsta fall så kanske till exempel Google har någon form av avtal sen innan där med....
Aja, hoppas de löper ut snart.

Konstigt att typ ingen nämner Rick and Morty här, typ världens bästa serie...

Permalänk
Medlem

Bingear The Big Bang Theory. Förstår inte de som klagar på dåligt utbud. Finns hur mycket som helst, plus att massor av filmer från Warner Brothers kommer ha premiär samma dag eller 45 dagar efter på HBO Max. En ny Matrix är ju på gång

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Dune finns på HBO! Bara det är värt det!

Permalänk
Medlem

Jag använde samma mail som jag använt på nordic. Fick "livstidsrabatten" ändå.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Intresset är väl rätt måttligt över lag kring streamingtjänster:
Aldrig haft någon sådan.

Enda undantaget är väl Spotify någon gång för länge sen när det ingick med något el man fick någon slags längre gratis provperiod.
Tittar knappt alls på film (har ett litet fåtal osedda filmer på Blu-ray kvar att se) och några få serier som endast verkar vara möjliga att få tag på via andra kanaler.
Kan i något fall råka se någon film på linjär-TV vid besök hos föräldrarna som tittar mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kör om 20gånger vad snackar du om? Du kan ju se en film/serie hur mycket du vill eller inte alls upp till dig. Har du sett allt så tar du helt enkelt en paus och startar igen senare. Disney+ lägger till exempel upp sina nya biofilmer ca 4månanader efter de gått på bio så nytt kommer det ju.
Sitter du med 5st streamingtjänster samtidigt måste det väl finnas något du inte sett eller sitter du 24/7 i soffan o glor?

Har inga tv kanaler streamar allt, och då startar man filmer på tvn som bakgrunds ljud, inte svårt att gå igenom alla filmer om du kollat film i en herrans massa år och det inte kommer ut något nytt förutom gamla filmer som man re releasar. Kollar på Tvn när man äter annars är det väldigt sällan jag faktiskt glor på tv, kommer det 4 nya filmer så kollar man oftast det på en helg utan några problem under måltider. för det är ju ungefär det som kommer var sjätte månad.

Du kanske ska gå igenom vilket årtal filmer släpptes på streamingtjänster. så kanske du inser att det är inte konstigt att man sett allt dom "erbjuder" om man är med i matchen så att säga.