Hej!
Min son har en iPhone 7 som har fungerat klockrent fram tills vi installerade iOS 14.
Då slutade mic och högtalare att fungera i samtal, även i Whatsapp, messenger eller facetime.
Kameran slutade också fungera, det löstes dock när 14.01 pachen kom.
Ljudet fungerar när man kör spotify och mic fungerar om man spelar in röst-memo... så endast i samtal som det inte vill.
Jag har nollställt den och även kört om den helt via DFU-läget... märkligt nog så kan ett samtal fungera om man kör en "hard reset" på den, alltså om man håller in startknappen och volym ner i några sekunder. Telefonen startar om och efter omstart så KAN ett samtal fungera, inte givet att det alltid gör det.
Detta är ju mycket störande. Jag vill ju kunna ringa min son, känns som den primära funktionen för just en telefon.
Är det någon av er som råkat ut för samma sak? Vad ska man nu hitta på, telefonen är ju för gammal för att få apple att hjälpa till gratis. Men det är ju ganska(?) uppenbart att det ställdes till iom ny mjukvara...
kan tilläggas att det går att ringa via BT-lurar, men ej hörlurar via Lightning-kabeln.
Mvh Andreas