PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Har någon fler MediaMarkt-bokare fått sina PS5 än?

Permalänk
Skrivet av Lavaguden:

Fick ett tilldelat av Elgiganten beställde med expressfrakt i torsdags men de har inte ens skickat det ännu....

Jag som trodde helgen skulle vara räddad med sjuka barn.

Min skickades igår med standardfrakt och ser ut att komma fram till ombudet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kavetheman:

Min skickades igår med standardfrakt och ser ut att komma fram till ombudet idag.

Jag köpte också från Elgiganten förra veckan. Passade även på att köpa med en extra handkontroll. Missade att leverans på denna var i slutet av november. Bad Elgiganten ta bort kontrollen, men leveransdatum för konsollen står nu som 29/11.
Varit i kontakt med deras chatt och dom säger att dom inte kan ändra leveransdatumet..
Ringde till kundtjänst, där sa dom att dom skulle skicka ärendet vidare till personen som är ansvarig för leveransen av ps5. Han skulle återkoppla till mig, något han inte gjort ännu.

Bästa var ändå deras chatt,
-Så konsollen ska ligga och samla damm till 29/11 för att jag råkade beställa en kontroll som jag nu avbeställt?
- Ja, tyvärr. Vi kan inte göra något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johma:

Jag köpte också från Elgiganten förra veckan. Passade även på att köpa med en extra handkontroll. Missade att leverans på denna var i slutet av november. Bad Elgiganten ta bort kontrollen, men leveransdatum för konsollen står nu som 29/11.
Varit i kontakt med deras chatt och dom säger att dom inte kan ändra leveransdatumet..
Ringde till kundtjänst, där sa dom att dom skulle skicka ärendet vidare till personen som är ansvarig för leveransen av ps5. Han skulle återkoppla till mig, något han inte gjort ännu.

Bästa var ändå deras chatt,
-Så konsollen ska ligga och samla damm till 29/11 för att jag råkade beställa en kontroll som jag nu avbeställt?
- Ja, tyvärr. Vi kan inte göra något.

Den som väntar på nå gott

Permalänk

OCh där var paketet hos ombudet. En dags lev från Elgiganten med std frakt men ett par dagar tills de skickar

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Kavetheman:

OCh där var paketet hos ombudet. En dags lev från Elgiganten med std frakt men ett par dagar tills de skickar

Nice väntar på att min ska dyka upp med. Köpte från EG.

Permalänk
Medlem

Mitt har dykt upp från i torsdags

Permalänk

Kör Gran Turismo Sport på den nu. Fungerade bra att installera ps4 spel från skiva.

Permalänk
Medlem

Hämtade upp min konsol efter jobbet idag. Beställde den i lördags på Webhallen. Stort tack för tråden.

Permalänk
Skrivet av Garlicbread7:

Har någon fler MediaMarkt-bokare fått sina PS5 än?

Bokade 8:e oktober fortfarande inte fått min

Permalänk
Medlem

PS5 Elgiganten

Beställde mitt på Elgiganten direkt efter utlottningen den 28/10. Fick det idag enligt utsatt leveransdatum av Elgiganten. 10/10 till deras logistikavdelning (jag hade säkert tur).

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobritti:

Beställde mitt på Elgiganten direkt efter utlottningen den 28/10. Fick det idag enligt utsatt leveransdatum av Elgiganten. 10/10 till deras logistikavdelning (jag hade säkert tur).

Grattis, happy gaming

Kan tipsa om

Demon Souls

Ghost of Tshushima

Returnal

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har ni några tips hur man kan få tag på ett ps5, utan att köpa från någon scalper?

Jag vet att elgiganten har utlottning men vet inte riktigt hur man anmäler sig till det. När brukar de ha utlottning? Är det sällan eller typ en gång i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Har ni några tips hur man kan få tag på ett ps5, utan att köpa från någon scalper?

Jag vet att elgiganten har utlottning men vet inte riktigt hur man anmäler sig till det. När brukar de ha utlottning? Är det sällan eller typ en gång i månaden?

https://billigteknik.nu/shop/search?s=playstation+5

Båda versionerna finns i lager och dom har bra pris på handkontroller om man vill ha / behöver extra. Vet inte hur säkert det här stället är dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkooB_E:

https://billigteknik.nu/shop/search?s=playstation+5

Båda versionerna finns i lager och dom har bra pris på handkontroller om man vill ha / behöver extra. Vet inte hur säkert det här stället är dock.

Handla för allt i världen inte där!!!
Har endast förskottsbetalning som betalsätt.

Inga sätt med faktura eller liknande.
Scam!

Kollade infosidan med.
Inget som stämmer där.

Billigteknik.nu (En del av CDON AB)
Org. nr.: 931115-0131

E-postadress: daniel@rekobil.com

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkooB_E:

https://billigteknik.nu/shop/search?s=playstation+5

Båda versionerna finns i lager och dom har bra pris på handkontroller om man vill ha / behöver extra. Vet inte hur säkert det här stället är dock.

Skrivet av The_St1g:

Handla för allt i världen inte där!!!
Har endast förskottsbetalning som betalsätt.

Inga sätt med faktura eller liknande.
Scam!

Kollade infosidan med.
Inget som stämmer där.

Billigteknik.nu (En del av CDON AB)
Org. nr.: 931115-0131

E-postadress: daniel@rekobil.com

  • Adressen går visserligen till ett kontorshotell i Stockholm, men just detta företaget verkar -inte- vara en av hyresgästerna där.

  • Verkar inte vara ett riktigt organisationsnummer, https://foretagsfakta.bolagsverket.se/fpl-dft-ext-web/home.xh...

  • Det finns två företag med namnet "Billigteknik" det ena avregistrerat och det andra i Skåne.

  • Mejladressen tillhör ett AD för ett helt annat företag.

  • Adressen på kartan som de visar och i texten är inte ens samma.

Söker man däremot på den adressen som kartan visar får man upp lite information.
Där stämmer organisationsnumret som är angett.
https://www.ratsit.se/931115ZMSM-Nieminen,_Thomas

Låter inte som en bra grej.

Permalänk
Skrivet av Tjalle142:

Bokade 8:e oktober fortfarande inte fått min

Alright. Har en bekant som bokade den 7:e oktober men har inte hört något ännu. Får hoppas det dyker upp snart, stackaren har redan köpt några spel till konsolen ha.

Permalänk
Skrivet av Nevitar:
  • Adressen går visserligen till ett kontorshotell i Stockholm, men just detta företaget verkar -inte- vara en av hyresgästerna där.

  • Verkar inte vara ett riktigt organisationsnummer, https://foretagsfakta.bolagsverket.se/fpl-dft-ext-web/home.xh...

  • Det finns två företag med namnet "Billigteknik" det ena avregistrerat och det andra i Skåne.

  • Mejladressen tillhör ett AD för ett helt annat företag.

  • Adressen på kartan som de visar och i texten är inte ens samma.

Söker man däremot på den adressen som kartan visar får man upp lite information.
Där stämmer organisationsnumret som är angett.
https://www.ratsit.se/931115ZMSM-Nieminen,_Thomas

Låter inte som en bra grej.

Personen i Ratsit länken har dessutom en egen flashback tråd

Permalänk
Skrivet av Garlicbread7:

Alright. Har en bekant som bokade den 7:e oktober men har inte hört något ännu. Får hoppas det dyker upp snart, stackaren har redan köpt några spel till konsolen ha.

Vilken MM har han bokat på? För jag bokade den 9e i Nacka och blev då lovad en väntetid på högst 4 veckor. Nu är jag inne på fjärde veckan och de ser inte alls ljust ut då deras senaste leverans var på 5 konsoler. Dom verkar även prioritera folk som köpt bundle om jag förstår det rätt.

Permalänk
Medlem

Utlottning via Elgigaten

Skrivet av dwadw:

Har ni några tips hur man kan få tag på ett ps5, utan att köpa från någon scalper?

Jag vet att elgiganten har utlottning men vet inte riktigt hur man anmäler sig till det. När brukar de ha utlottning? Är det sällan eller typ en gång i månaden?

För att få notiser om när utlottning sker bör du följa @elgigantengaming på Instagram och ha ett konto på deras hemsida där du kan registerna dig för utlottning när dem har en aktiv tävling. Men som sagt all info om utlottning meddelas på @elgigantengamning på Instagram lycka till! Må RNG-guden vara med dig!

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Skrivet av marguqqen:

Vilken MM har han bokat på? För jag bokade den 9e i Nacka och blev då lovad en väntetid på högst 4 veckor. Nu är jag inne på fjärde veckan och de ser inte alls ljust ut då deras senaste leverans var på 5 konsoler. Dom verkar även prioritera folk som köpt bundle om jag förstår det rätt.

Sundsvall.

Det låter ju inte helt lovande. Tror min polare fick bara informationen att dom skulle sms:a honom när PS5:an hade kommit in, dock ingen väntetid eller dylikt.

Permalänk
Skrivet av Garlicbread7:

Alright. Har en bekant som bokade den 7:e oktober men har inte hört något ännu. Får hoppas det dyker upp snart, stackaren har redan köpt några spel till konsolen ha.

Har köpt 6 st spel själv men står utan konsol :,)

Permalänk
Skrivet av Tjalle142:

Har köpt 6 st spel själv men står utan konsol :,)

Vad har du fixat för spel hittils? Har ännu inte skaffat en PS5:a ännu, men är sugen på Demon's Souls, Ratchet & Clank and Returnal hittils.

Permalänk
Skrivet av Garlicbread7:

Vad har du fixat för spel hittils? Har ännu inte skaffat en PS5:a ännu, men är sugen på Demon's Souls, Ratchet & Clank and Returnal hittils.

Far cry 6, ghost of tsushima, demon souls, ratchet & clank, last of us 2, Miles morales
Nu är ju inte lou2 ett ps5 spel men den är köpt för att spelas på ps5
Funderar på Returnal också för de ser galet najs ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johma:

Jag köpte också från Elgiganten förra veckan. Passade även på att köpa med en extra handkontroll. Missade att leverans på denna var i slutet av november. Bad Elgiganten ta bort kontrollen, men leveransdatum för konsollen står nu som 29/11.
Varit i kontakt med deras chatt och dom säger att dom inte kan ändra leveransdatumet..
Ringde till kundtjänst, där sa dom att dom skulle skicka ärendet vidare till personen som är ansvarig för leveransen av ps5. Han skulle återkoppla till mig, något han inte gjort ännu.

Bästa var ändå deras chatt,
-Så konsollen ska ligga och samla damm till 29/11 för att jag råkade beställa en kontroll som jag nu avbeställt?
- Ja, tyvärr. Vi kan inte göra något.

Vilket bra sätt att utmärka sig och visa upp sig på den hårt konkurrens utsatta e-handeln 🙈🤡

Dom har väll redan skickat ditt Ps5 till någon annan och vill inte erkänna sitt misstag. Bara hoppas de får in fler snart, annars kan du gå vänta länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Vilket bra sätt att utmärka sig och visa upp sig på den hårt konkurrens utsatta e-handeln 🙈🤡

Dom har väll redan skickat ditt Ps5 till någon annan och vill inte erkänna sitt misstag. Bara hoppas de får in fler snart, annars kan du gå vänta länge.

Ringde runt, telefonköade, mailade, grät, skrattade osv osv. Och tillslut(!) fick jag indirekt kontakt med personen som var ansvarig för utskicket av PS5orna. Han slängde med min ps5 i nästa leverans och jag får leveransen idag.

Hade jag inte legat på så hade jag snällt fått vänta till 29/11. Och vid det laget hade dom troligen, som du säger, skickat min konsoll till någon annan istället.

Permalänk
Skrivet av marguqqen:

Vilken MM har han bokat på? För jag bokade den 9e i Nacka och blev då lovad en väntetid på högst 4 veckor. Nu är jag inne på fjärde veckan och de ser inte alls ljust ut då deras senaste leverans var på 5 konsoler. Dom verkar även prioritera folk som köpt bundle om jag förstår det rätt.

Jag beställde i början av förra veckan på MM i Lund.
Endast konsolen- ingen bundle.
Hade gärna köpt med bundle om jag fått den tidigare om de prioriteras men det sa de ingenting om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johma:

Ringde runt, telefonköade, mailade, grät, skrattade osv osv. Och tillslut(!) fick jag indirekt kontakt med personen som var ansvarig för utskicket av PS5orna. Han slängde med min ps5 i nästa leverans och jag får leveransen idag.

Hade jag inte legat på så hade jag snällt fått vänta till 29/11. Och vid det laget hade dom troligen, som du säger, skickat min konsoll till någon annan istället.

Grattis, vad kul att höra att det ändå finns lite serviceminded personal. Den anställde ska de var rädd om, behövs så lite för att man aldrig mer skall handla av en butik. Kul att de löste det åt dig!

Permalänk
Skrivet av Sailorboy2000:

Jag beställde i början av förra veckan på MM i Lund.
Endast konsolen- ingen bundle.
Hade gärna köpt med bundle om jag fått den tidigare om de prioriteras men det sa de ingenting om.

Ta mig inte på orden haha! Jag har dock mina aningar. När jag bokade mitt PS5 är jag väldigt säker på att jag varken såg eller hörde något om nån bundle. Vilket kan betyda att dom började med det efter att jag hade bokat. Mina misstankar kommer från att jag gick upp och frågade om status på min bokning och fick då svaret, '' Ja, vi har fått in en batch. Men den är till för de som bokat en bundle. ''. Och om det nu är så att dom börjat med bundles efter att jag bokat så verkar det ju j*vligt mysko att de ska skicka ut de först.

Sen är det ju inte konstigt att man får misstankar då man alltid får höra olika saker från alla man pratar med på MediaMarkt angående PS5.

Blev som jag sa lovad en väntetid på max 4 veckor och till min kompis sa de 2. Nu är vi snart inne på 5e veckan. Så de verkar vara rörigt för MediaMarkt att hålla sina tider på vissa varuhus tyvärr.

Permalänk

Är det någon som vet en sida som har Ps5 i lager