Cyberpunk... Kommer inte överens med spelet. Råd och tips önskas.

Permalänk

Cyberpunk... Kommer inte överens med spelet. Råd och tips önskas.

Efter 66 timmar enl Ubisoft's statistik så har jag kört slut på Farcry 6 och det känns nästan som om livet tog slut samtidigt.. Har en extrem abstinens och vete attan hur jag skall få det att gå över.

Funderade på att försöka att återuppta Cyberpunk. Har kört ett par timmar med en nystart. Så jag har kanske kommit in en timma i spelet. Och det har inte känts bra alls tyvärr. Ibland kan det ju vara så att man får harva på ett tag för att riktigt komma in i det och bli fast. Tänkte göra ett nytt försök. Då uppstår 2 irriterande saker:

1: Skall det se ut så här skevt, fiskögereffekt, på skärmen? Har provat alla inställningar som har med grafik att göra men det ser likadant ut. Kör ett GTX 1070.

2: Bilkörning. Det går knappt att styra fanskapet. Antingen duttar man för lite eller så överstyr det så att man inte åker den vägen man tänkt, snarare av vägen eller in i nått. Alla andra spel jag spelat, ett gäng vid detta laget, har man tämligen snabbt kommit överens med styrningen. Men inte denna. Har pillat en aning på styrinställningar men inte blir det bättre för det.

Råd tips ang detta och annat i spelet skulle uppskattas.

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av hakank222:

Efter 66 timmar enl Ubisoft's statistik så har jag kört slut på Farcry 6 och det känns nästan som om livet tog slut samtidigt.. Har en extrem abstinens och vete attan hur jag skall få det att gå över.

Funderade på att försöka att återuppta Cyberpunk. Har kört ett par timmar med en nystart. Så jag har kanske kommit in en timma i spelet. Och det har inte känts bra alls tyvärr. Ibland kan det ju vara så att man får harva på ett tag för att riktigt komma in i det och bli fast. Tänkte göra ett nytt försök. Då uppstår 2 irriterande saker:

1: Skall det se ut så här skevt, fiskögereffekt, på skärmen? Har provat alla inställningar som har med grafik att göra men det ser likadant ut. Kör ett GTX 1070.

https://i.imgur.com/GMvr5tT.png

2: Bilkörning. Det går knappt att styra fanskapet. Antingen duttar man för lite eller så överstyr det så att man inte åker den vägen man tänkt, snarare av vägen eller in i nått. Alla andra spel jag spelat, ett gäng vid detta laget, har man tämligen snabbt kommit överens med styrningen. Men inte denna. Har pillat en aning på styrinställningar men inte blir det bättre för det.

1) Pratar du här enbart om hur menyerna ser ut? I så fall så är svaret ja, vad jag minns.

2) Handkontroll skulle jag rekommendera för körningen, det var iaf bättre.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av hakank222:

https://i.imgur.com/GMvr5tT.png

ja, Farcry och Cyberpunk är inte att jämföra....
1) kan vara menuerna enbart. Eller så finns det ngn inställning ngnstans (i Nvidia drivrutinen kanske) eller uplåst från tidigare spel? Kan inte minnas.
2) jag lirade med tangentbord/mus men för bilkörningen bytte jag till kontroller...

Visa signatur

--------------------------

Permalänk

Kan vara så att det endast är menyer som beter sig så udda. Ang. bilkörningen, vad är det för kontroller man bör använda? Kör alltså också med mus och tb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakank222:

Kan vara så att det endast är menyer som beter sig så udda. Ang. bilkörningen, vad är det för kontroller man bör använda? Kör alltså också med mus och tb.

XB-kontroll av något slag är ju det enklaste då Windows stöder dem direkt (så länge du köper en med sladd eller mottagare, eller en nyare som har BT och kör den vägen), men det finns ju massvis av kontroller som borde funka bra.

Permalänk
Medlem

Har du senaste patch (1.31)? CDPR tweakade bilkörningen ganska mycket över de senaste patcherna, jag har alltid tyckt att det är en vanesak som är ganska okej när man väl kommer överens med det och det är dessutom väldigt olika från bil till bil. Finns annars mods som ändrar på det på nexusmods.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10