Call of Duty: Vanguard - Är jag blind

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Vanguard - Är jag blind

Så jag har suttit och letat efter en tråd om detta spel som släpptes idag, men hittar ingen.
Är jag blind, eller finns det ingen?

Är nyfiken om vad ni tycker.

Permalänk

Jag tycker det är riktigt kul. Samma motor som modern warfare, så det flyter på riktigt bra. Sen är det ju ett COD, samma lika med lite nya banor och nya vapen, så tycker man om det så tycker man om Vanguard.

Visa signatur

dator med skärm

Permalänk

Kul men mkt strul med servrar. Mkt vänta på att hitta matcher när vi kör flera.

Permalänk
Inaktiv

Har bara kolla Youtube videos och Twitch streams men det ser patetiskt dåligt ut. Grafiken är fruktansvärd och TTK är så gott som noll vilket helt eliminerar fördelen med att vara duktig imo. För ett spel släppt 2021 hade jag förväntat mig bra mycket mer men COD lyckas förvåna på ett dåligt sätt varje år verkar det som.

Permalänk

Jag tycker TTK är helt ok, samma som i MW. Det jag upplever som största problemet är att det tar väldigt lång tid att ladda om alla vapen, vilket gör att man dör ganska snabbt om/när man behöver ladda om.

Visa signatur

dator med skärm

Permalänk
Medlem

TTK styr bara vilken typ av skills som är avgörande, få som påstår att CS inte är skill.
Däremot verkar Vanguard inte jätte lockande, kollat lite reviews och game play, tyvärr inte jätte sugen men lär hoppa på och testa om det blir någon rea vid black Friday eller så.
Normalt brukar jag dock vänta ett tag, vid release är det alltid strul och inte super bra nästan oavsett.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lika värdelöst och skriptat som CoD WW2?

Permalänk
Medlem

Faktiskt det första COD jag skippar på jätte många år! Inget direkt sug om jag ska vara ärlig! Dels för att de går tillbaka i tiden som jag inte gillar men även att det är samma motor som MW som jag inte la mkt tid på! Blir att testa BF 2042 istället och se hur det står sig! Spel idag efter floppen Cyberpunk har gjort mig skeptisk till alla spel som släpps idag!:( Tråkig utveckling!:/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Spelade igenom det på tok för snabbt, men jag gillade det.

Permalänk
Medlem

finns det en solo kampanj ?

Permalänk

Någon som vet vad skillnaden är mellan Xbox One och Xbox Series X Edition? Den senare är dyrare men är den "snyggare" eller bättre optimerad när jag har Series X?
Båda spelen står att dom fungerar på One och Series X.