call of duty vanguard grafikfel.

Permalänk
Avstängd

call of duty vanguard grafikfel.

Hej! har grafikfel som kommer upp i spelet när mycket airstrikes används från andra spelare eller rättare sagt blir mycket action i spelet på samma gång. Någon mer som har sett detta? kommer upp grafik fel som kommer upp som fyrkantiga rutor i spelet
har AMD radeon rx 6800 med nyaste drivrutinen för spelet och detta problem kommer även om jag kör grafikkortet på stock klocks för gpun. Vill höra med er som spelar spelet om ni har märkt av detta??

PS: har inte detta problem i andra spel jag spelar utan detta händer bara i call of duty vanguard!

Mvh.

Permalänk
Medlem

Provat med en annan drivrutin? Hur ligger temperaturerna när du spelar?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Provat med en annan drivrutin? Hur ligger temperaturerna när du spelar?

Hej! nej har ej provat tidigare drivrutin då jag alltid rekommenderar senaste drivrutinen. temperaturer är låga då jag kör alltid med manuel fläktkurva.

jag får testa lägga in drivrutin som jag hade innan och testa och se isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakrits35:

Hej! nej har ej provat tidigare drivrutin då jag alltid rekommenderar senaste drivrutinen. temperaturer är låga då jag kör alltid med manuel fläktkurva.

jag får testa lägga in drivrutin som jag hade innan och testa och se isf.

Generellt ska man väl köra på senaste men det händer ibland att en ny drivrutin introducerar fel som inte funnits tidigare. Då kan det vara läge att gå tillbaka till föregående tills det kommer en ny som fixar det.

Det kan även hända att det blir fel i installationen så en ominstallation av drivrutinen löser problemet. Om jag upptäcker fel efter en uppdaterad drivrutin så är det det första jag gör, installerar om den. Om inte det hjälper provar jag föregående.

Försvinner inte problemet så blir det en annan felsökning som följer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Generellt ska man väl köra på senaste men det händer ibland att en ny drivrutin introducerar fel som inte funnits tidigare. Då kan det vara läge att gå tillbaka till föregående tills det kommer en ny som fixar det.

Det kan även hända att det blir fel i installationen så en ominstallation av drivrutinen löser problemet. Om jag upptäcker fel efter en uppdaterad drivrutin så är det det första jag gör, installerar om den. Om inte det hjälper provar jag föregående.

Försvinner inte problemet så blir det en annan felsökning som följer.

Tack det var väldigt hjälpsamt av dig! tänkte på om jag ska testa stänga av AMD resizable bar se om det hjälper först? tänkte på om det har med Resizable bar.

Permalänk
Medlem

Omöjligt är det väl inte men. Har detta precis börjat hända eller har det varit så länge?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Omöjligt är det väl inte men. Har detta precis börjat hända eller har det varit så länge?

köpte precis spelet och detta händer bara i detta spelet. far cry 6 har jag inte detta problem eller andra spel jag brukar spela. Har stängt av amd resizable bar nu ska testa å se om det dyker upp grafik fel eller inte.

Har kollat upp det nu och det händer fortfarande dock så är det bara i en bana händer inte i andra flesta banor i spelet.

Permalänk
Medlem

Tjena, tror det står i senaste drivrutinerna att man kan få grafiska buggar i just CoD. Dubbelkolla gärna, i så fall är det säkert löst snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evirob:

Tjena, tror det står i senaste drivrutinerna att man kan få grafiska buggar i just CoD. Dubbelkolla gärna, i så fall är det säkert löst snart.

oj gjorde det trodde mer att den nyaste drivrutinen var optimerad för just call of duty vanguard men tack så mycket för din info!
då backar jag ett steg med drivrutinen isf.

Står att den nyaste amd drivrutinen har support för call of duty vanguard men ser inget där det står att man kan få grafiska buggar? vart står det isf?

Permalänk
Medlem

Står såhär i anteckningarna för senaste drivrutinen.

"Visual artifacts may be observed while playing Call of Duty®: Black Ops Cold War on some AMD Graphics products"

Inte samma spel men jag antar att de använder samma grafikmotor så det kan säkert stämma för båda spel.

Stödet för spelet i senaste drivrutinen betyder bara att det finns optimeringar för spelet i den. Det kan mycket väl finnas ett fel som inte rapporterats vid släpp av drivrutinen. Prova med föregående drivrutin och se om det fungerar bättre. Det värsta som kan hända är att du får lite sämre prestanda i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

"Visual artifacts may be observed while playing Call of Duty®: Black Ops Cold War on some AMD Graphics products"

Inte samma spel men jag antar att de använder samma grafikmotor så det kan säkert stämma för båda spel.

Stödet för spelet i senaste drivrutinen betyder bara att det finns optimeringar för spelet i den. Det kan mycket väl finnas ett fel som inte rapporterats vid släpp av drivrutinen. Prova med föregående drivrutin och se om det fungerar bättre. Det värsta som kan hända är att du får lite sämre prestanda i spelet.

Tack för hjälp ska testas med föregående drivrutin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Hej igen problemet finns kvar med föregående drivrutin också det kommer grafik bugs på två olika multiplayer banor för mig. Det har släppts en ny patch för spelet men när jag läste patch notes så har dom inte rättat till detta felet vilket känns sådär kul

Permalänk
Medlem

Läst ifall andra har upplevt samma sak?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Läst ifall andra har upplevt samma sak?

Japp det också! Finns många fler som har problem med detta, läste att även spelare på konsol har problem med stora grafik buggar. Har inte testat å spelat det sedan senaste patch för spelet kom ska kolla detta också 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakrits35:

Japp det också! Finns många fler som har problem med detta, läste att även spelare på konsol har problem med stora grafik buggar. Har inte testat å spelat det sedan senaste patch för spelet kom ska kolla detta också 👍

Låter ju som det är spelet det är fel på då så spelar nog ingen roll vad du gör.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Låter ju som det är spelet det är fel på då så spelar nog ingen roll vad du gör.

Tror så med! Dom patchar väl spelet för den saken med snart 👍👍