Problem med Prime video och "bankkort".

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Inget svar från amazon idag. Men de brukar inte vara supersnabba så det behöver inte betyda så mycket.
Påminner dem imorrn!

Jag kontaktade Amazon kundtjänst och fick det att fungera. De tog bort mitt Prime-medlemskap helt och hållet så jag fick lägga till mitt bankkort igen. Då drogs pengarna! jag har Ica Banken

Permalänk
Medlem

Jag tog bort mitt befintliga kort och lade sedan till exakt samma kort igen och då fungerade det, tror det hade något med att rutan för godkänna via bankid inte dyker upp när man ska verifiera det som redan ligger där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ldarax:

Jag tog bort mitt befintliga kort och lade sedan till exakt samma kort igen och då fungerade det, tror det hade något med att rutan för godkänna via bankid inte dyker upp när man ska verifiera det som redan ligger där.

Detta har jag och andra provat utan att lyckas. Har tom lagt in nya kort från andra banker utan resultat.
Inte ens deras faktura alternativ går igenom. Men det går bra att handla på de inlagda korten som vanligt på Amazon.
Tror du hade tur

Permalänk
Medlem

Samma här, efter två kontakter så kunde de nu "starta om" mig genom 30-dagar ny testperiod i väntan på att de ska fixa betalproblemen. Jag kom också från prime video men stängde ner det och hoppade på prime vid lansering och har swedbank. Sitter lugnt i båten tills testperioden är över sen får de väl ge mig en till om de fortfarande har problem tänker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Samma här, efter två kontakter så kunde de nu "starta om" mig genom 30-dagar ny testperiod i väntan på att de ska fixa betalproblemen. Jag kom också från prime video men stängde ner det och hoppade på prime vid lansering och har swedbank. Sitter lugnt i båten tills testperioden är över sen får de väl ge mig en till om de fortfarande har problem tänker jag

amazon supporten säger att det inte är möjligt att ge en ytterligare 30 dagar. Hur lyckades du med det?

Permalänk
Medlem

Har gjort samma sak som er nu också. kontaktat amazon som sade upp mitt prime konto. tog bort alla betalmetoder från amazon. signade upp till prime igen och lade in kortet på nytt. verkar fungera nu.
supporten ändrade till den årliga planen. Först drogs det för en månad men de pengarna ska återbetalas samt ytterligare 59 kr för en gratis månad.

Skulle kontrollera status om ett par timmar igen att det verkligen gått igenom.

Vet inte om man kan lösa detta själv utan support, men jag rekommenderar att ni gör det via supporten. Enkelt via chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Har gjort samma sak som er nu också. kontaktat amazon som sade upp mitt prime konto. tog bort alla betalmetoder från amazon. signade upp till prime igen och lade in kortet på nytt. verkar fungera nu.
supporten ändrade till den årliga planen. Först drogs det för en månad men de pengarna ska återbetalas samt ytterligare 59 kr för en gratis månad.

Skulle kontrollera status om ett par timmar igen att det verkligen gått igenom.

Vet inte om man kan lösa detta själv utan support, men jag rekommenderar att ni gör det via supporten. Enkelt via chat.

Har gjort likadant som er andra här. Loggade först ut från alla appar jag hade Prime på, tog sen bort kortet på amazon.se och kontaktade därefter amazons kundtjänst som tog bort mitt Prime medlemsskap. Lade in kortet igen och anslöt till Prime medlemsskapet igen, valde årsabonnemang och loggade in i Prime i min Apple TV och nu fungerar det igen. Dessutom är de användare jag hade innan kvar och alla inställningar är kvar också

Permalänk
Medlem

Tänkt testa det själv, men misstänker att samma problem kommer tillbaka nästa månad igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Tänkt testa det själv, men misstänker att samma problem kommer tillbaka nästa månad igen

Därför jag valde års-abonnemang 549:- då bör det vara lugnt
Kollade nu med banken och pengarna är dragna från kontot

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Därför jag valde års-abonnemang 549:- då bör det vara lugnt
Kollade nu med banken och pengarna är dragna från kontot

Gjorde nytt konto på samma sätt som jag gjorde för att få 50% rabatt på hbomax. La bara till +Prime före @gmail och tog bort telefonnumret på original kontot så jag kunde lägga till det på nya. Fick iallafall upp bankid den här gången, något jag misslyckades med alla tidigare försök. 30 dagar gratis test först så hoppas de kan dra pengar nästa månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Därför jag valde års-abonnemang 549:- då bör det vara lugnt
Kollade nu med banken och pengarna är dragna från kontot

gjorde precis detta och det fungerade bra

Permalänk
Medlem

Mitt slutade att fungera också, ska kika på det ngn dag. Jävligt irriterande.

Permalänk
Medlem

Efter ha läst tråden så gjorde jag så här.
Chattade med Amazon's kundtjänst, skickade länken till den här tråden och problemet var fixat på en gång.
-Bank Swebank
-Ta bort konto kortet
-Kontakta amazon och be dom ta bort ditt prime medlemskap
-Lägg tillbaka konto kortet
-Ansök om prime
-Se till att Mobil Bank ID rutan dyker upp (körde med adblocker och pi-hole)

Tack

Permalänk
Medlem

Hade samma problem att det inte gick att betala med kort så jag valde faktura istället. Blir lite krånligare att betala varje månad men får nöja sig med det tills de fixar deras betalsystem. Tycker det är konstigt att man inte kan betala med Paypal.

Permalänk
Skrivet av Ldarax:

Jag tog bort mitt befintliga kort och lade sedan till exakt samma kort igen och då fungerade det, tror det hade något med att rutan för godkänna via bankid inte dyker upp när man ska verifiera det som redan ligger där.

Exakt detta fungerade toppen för mig. Tackar!

Permalänk
Medlem

Jag har haft en lång dialog med kundtjänst eftersom dom inte lyckades avbryta min fallerande Prime-prenumeration. Idag vid tredje försöket löste det sig och nu fungerade 2-faktorsautenticering det faktiska prenumerationsbeloppet.

Tack iallafall för problemen, nu har jag även HBO Max som jag hoppade på för halva priset när det strulade med Prime.