Lenovo Legion 5 Pro eller Legion 7 (nya från 2021) eller invänta nyheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Oj, där ser man. För samma peng och samma specs tänker jag mig att en Legion 7 är snäppet vassare, men egentligen inte minsta intresserad av RGB m.m.

Om någon med koll har input hade det varit mycket uppskattat gällande dessa tre alternativ.
Specs: R7 5700H, 3070, 16gb RAM, 1TB på samtliga.

Legion 5 (13990)
Legion 5 Pro (17990)
Legion 7 (17990)

//Tim

Proshop säljer samma 5 Pro som Elgiganten, fast utan Premium Care, för 16190 också.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Oj, där ser man. För samma peng och samma specs tänker jag mig att en Legion 7 är snäppet vassare, men egentligen inte minsta intresserad av RGB m.m.

Om någon med koll har input hade det varit mycket uppskattat gällande dessa tre alternativ.
Specs: R7 5700H, 3070, 16gb RAM, 1TB på samtliga.

Legion 5 (13990)
Legion 5 Pro (17990)
Legion 7 (17990)

//Tim

Lenovo säljer L5Pro för 17,382 kr inkl. 2års Premium Care men jag undrar om man kanske kan köpa till det i efterhand hos Lenovo om man köper en utan (t.ex. Proshop) men jag kan fortfarande se för mig att den kommer finnas billigare än detta närmre/på Black Friday.
Den gick för ca 15 tusen i Norge för ett par veckor sedan (20% rabatt på Norska Elgiganten).
L5P har "premium"-plast runt tangentbordet och bakre fläkthål men resterande chassi i metall.

Legion 5 har hela chassit i plast och 10W mindre (alltså 130W) TGP på GPU:n, så den presterar kanske 5% färre FPS (vid samma upplösning) men å andra sidan har den ju lägre upplöst skärm så i praktiken så levererar den säkert 10% fler FPS i spel om man spelar med Native upplösning jämfört med L5P.

Legion 7 har aningen bättre kylning, per-tangent RGB-tangentbord (och massa RGB runt, som går att stänga av) och lite mer premium byggkvalité med musplatta i glas och hela chassit i metall. Man får alltså inte fler FPS men man får lite svalare CPU/GPU.

Om L5P inte blir billigare än 17 tusen så kanske L5 kan vara intressant för det priset men personligen tycker jag RTX3070 är perfekt för 1440p (eller 1600p i detta fallet) och för 1080p är det aningen overkill, dock kanske lite mer "framtidssäkert" prestandamässigt.
Men om L7 med RTX3080 (och 5800H) går ner till runt 19-20 tusen på Black Friday så hade det varit ett svårt val mellan den och 15-16 tusen för L5P.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Vilken hadde ni valt? Och tror du man ska/vågar vänta till fredag när de andra butikerna också har Black Friday? 🤔

Jämför produkter - Elgiganten
https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

Det lutar väll åt den med 3080 bara för att "det är lika bra att ta den bättre än att dummsnåla". Så frågan är väll mer om man vågar vänta på de andra butikerna.

Mvh

Edit. Det blev den med 3080. Totalt overkill för mig troligen. Men får se om man tycker det är kul med dator spel igen efter 11år då jag köpte min förra och den jag har nu.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vilken hadde ni valt? Och tror du man ska/vågar vänta till fredag när de andra butikerna också har Black Friday? 🤔

Jämför produkter - Elgiganten
https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

Det lutar väll åt den med 3080 bara för att "det är lika bra att ta den bättre än att dummsnåla". Så frågan är väll mer om man vågar vänta på de andra butikerna.

Mvh

Edit. Det blev den med 3080. Totalt overkill för mig troligen. Men får se om man tycker det är kul med dator spel igen efter 11år då jag köpte min förra och den jag har nu.

Ett gott val. Du lär inte bli missnöjd!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Det är nu 15-20% på L5P på Lenovos hemsida!

Permalänk

Har någon köpt en USB-hub till sin Lenovo som man kan rekommendera?
Då datorn inte stödjer docka tänker jag en en hub är bästa lösningen för kontorsplatsen. Så man slipper i- och urkoppling varje gång man tar med sig datorn därifrån. #ilandsproblem
3-4 st USB-A
1 st RJ45

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankobollo:

Har någon köpt en USB-hub till sin Lenovo som man kan rekommendera?
Då datorn inte stödjer docka tänker jag en en hub är bästa lösningen för kontorsplatsen. Så man slipper i- och urkoppling varje gång man tar med sig datorn därifrån. #ilandsproblem
3-4 st USB-A
1 st RJ45

Samma fråga som ovan! Som även stödjer 240hz vore trevligt!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk

Hallå. Jag har nyss beställt en Legion 5 Pro (Ryzen 5 5600H + RTX 3060) från Lenovos egen hemsida.
Jag undrar om ni vet hur det funkar med garantin om man byter (utökar) RAM - är det OK att göra det eller "voidar" det garantin?
Jag har ingen lust att göra det om det gör det, nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiggyStardust82:

Hallå. Jag har nyss beställt en Legion 5 Pro (Ryzen 5 5600H + RTX 3060) från Lenovos egen hemsida.
Jag undrar om ni vet hur det funkar med garantin om man byter (utökar) RAM - är det OK att göra det eller "voidar" det garantin?
Jag har ingen lust att göra det om det gör det, nämligen.

Bra val!
Det är inga problem att byta RAM själv, det gör inte garantin ogiltig, men du bör spara de gamla minnena (så undvik att sälja dem) för eventuella garantiärenden (alltså om du nån gång behöver service på laptopen).
Det är tydligen ett krav från Lenovo, sägs det, att original-RAM finns (men det kan eventuellt hända att teknikern som kommer inte kräver det dock).
Bäst att vara på säkra sidan.

Det du bör tänka på är att det kan vara bra att koppla ur batteriet för säkerhets skull men inget måste om man är försiktig (gör det inte med något metalliskt/ledande bara) och när det är urkopplat så kan man trycka ett par gånger på "On"-knappen för att säkerställa att det inte är nån laddning i systemet.
Man bör även vara försiktig när man bänder loss bakstycket efter man skruvat loss alla skruvar. Där finns ett gäng plastflärpar som håller det på plats och som kan gå av om man är lite för hårdhänt.
Här är en Legion 7 som blir öppnad men tillvägagångssättet är identiskt med Legion 5 Pro.
När jag öppnade min så började jag med sidorna så du kan ju välja var du har lust att börja bända. Tänk på att det är metall och repar lätt om du råkar skrapa den mot något hårt så använd helst något plastverktyg, t.ex. gitarrplektrum eller gammalt kreditkort.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för något märkligt, efter omstart så har anslutningen till min externa skärm slutat fungera och jag fårfelmeddelandet: Bildskärmsanslutningen kan vara begränsad, kontrollera att din dator stödjer Displayportenheten.
Fattar nada, det fungerade klockrent fram tills nu. Den anslutna skärmen är en Acer 34" Nitro XV340CKP.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Bios WW49 ute för de som bryr sig om sånt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Har råkat ut för något märkligt, efter omstart så har anslutningen till min externa skärm slutat fungera och jag fårfelmeddelandet: Bildskärmsanslutningen kan vara begränsad, kontrollera att din dator stödjer Displayportenheten.
Fattar nada, det fungerade klockrent fram tills nu. Den anslutna skärmen är en Acer 34" Nitro XV340CKP.

Hur kopplar du till din externa? Jag har exakt samma problem med min Xiaomi Mi Monitor kopplad via DP till usb-c docka. Dyker upp slumpmässigt och försöker jag ett par gånger så brukar det till slut funka, trots att det är samma kablar pch maskinvara... som sagt väldigt slumpmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Hur kopplar du till din externa? Jag har exakt samma problem med min Xiaomi Mi Monitor kopplad via DP till usb-c docka. Dyker upp slumpmässigt och försöker jag ett par gånger så brukar det till slut funka, trots att det är samma kablar pch maskinvara... som sagt väldigt slumpmässigt.

Jag kör direkt från datorn in i skärmen.
Verkar faktiskt vara något så enkelt som att sladden av av någon anledning bestämde sig för att ge upp, provade med sambons dator + min ipad pro och ingen av de funkade.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Hej, undrar vad ni tycker om backlight bleed på legion 5 pros. Jag fick min andra laptop av samma modell. Den första hade mängd av döda pixlar överallt men ingen backlight vad jag kan komma ihåg. (kanske inte märkt då jag skickade tillbaka den omgående) men nu fick jag den andra legion 5 pro och märkte direkt ut kartongen att det finns ganska mycket med blb. Inga döda pixlar. Hur ser det ut hos er? Vad tycker experterna här om detta https://ibb.co/LCSrktP

Permalänk

Har återigen problem med ett spel som crashar vid startup, Halo infinite. Fast denna gången kommer jag in i spelet, väljer kampanjen och new Game och kraschar när det ska starta nån introvideo eller nått. Jag har inte haft problem med nått spel sen i somras, då CP2077 bla som krachade direkt vid startup. Men efter nägra drivrutiner mm och nu fresh win 11 har det funkat kanon.
Frågan är om det kan va nån knas med Halo då det är nytt.. Multiplayer funkar fint för mig.

Nån annan som har problem med detta?

Börjat misstänka att min andra disk, WD850 som jag installerar alla spelen på inte riktigt gillar värmen i datorn. Ibland nu när jag startat upp har inte Xboxappen hittat spelen jag installerat på den disken och andra småstrul som kan ha med disken att göra.
Håller på att installera på Cdisken nu innan sova och prova.. får bli sista testet.

Edit: FYI, Installera om på C-disken löste det för min del. Vet inte om det va just windowsdisken som gjorde det eller en ominstallation eller att min D-disk faktiskt inte fungerar bra men känns ändå skönt att det funkade. Ser riktigt cleant ut på en 4k tv genom Hdmi och bra jäkla flyt! Bara kört första missionet men där helt utan problem.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har återigen problem med ett spel som crashar vid startup, Halo infinite. Fast denna gången kommer jag in i spelet, väljer kampanjen och new Game och kraschar när det ska starta nån introvideo eller nått. Jag har inte haft problem med nått spel sen i somras, då CP2077 bla som krachade direkt vid startup. Men efter nägra drivrutiner mm och nu fresh win 11 har det funkat kanon.
Frågan är om det kan va nån knas med Halo då det är nytt.. Multiplayer funkar fint för mig.

Nån annan som har problem med detta?

Börjat misstänka att min andra disk, WD850 som jag installerar alla spelen på inte riktigt gillar värmen i datorn. Ibland nu när jag startat upp har inte Xboxappen hittat spelen jag installerat på den disken och andra småstrul som kan ha med disken att göra.
Håller på att installera på Cdisken nu innan sova och prova.. får bli sista testet.

Edit: FYI, Installera om på C-disken löste det för min del. Vet inte om det va just windowsdisken som gjorde det eller en ominstallation eller att min D-disk faktiskt inte fungerar bra men känns ändå skönt att det funkade. Ser riktigt cleant ut på en 4k tv genom Hdmi och bra jäkla flyt! Bara kört första missionet men där helt utan problem.

Skönt att det löste sig. Kan man få ut 4K/120Hz via HDMI?

Permalänk
Skrivet av pålis:

Skönt att det löste sig. Kan man få ut 4K/120Hz via HDMI?

Jag vet att jag letade efter den infon i somras om hdmi va 2.1 eller inte men fick inte reda på nått då. Jag kopplade in mig på vår andra tv och den har inte 4k/120 support tyvärr.

Nån annan som provat och vet?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av Vladz8:

Hej, undrar vad ni tycker om backlight bleed på legion 5 pros. Jag fick min andra laptop av samma modell. Den första hade mängd av döda pixlar överallt men ingen backlight vad jag kan komma ihåg. (kanske inte märkt då jag skickade tillbaka den omgående) men nu fick jag den andra legion 5 pro och märkte direkt ut kartongen att det finns ganska mycket med blb. Inga döda pixlar. Hur ser det ut hos er? Vad tycker experterna här om detta https://ibb.co/LCSrktP

Jag är absolut ingen expert men har också blb i alla 4 hörnen, mest i det nedre högra. Jag vet inte vad som är en accepterad mängd. Har inte köpt alls många laptops/skärmar genom åren och min gamla Dellskärm hade jag tur med då det begav sig.

Hur är det, brukar backlight bleed ge med sig med tiden? Vissa menar det blir bättre över tid då datorn värms upp.

Har också en fråga angående Windows 11. Vid installationen nämdes möjligheten att uppgradera till Windows 11, och att en 4 gb fil skulle laddas ner och en popup skulle komma men jag har inte sett till något. Är det tänkt att komma senare eller skall det finnas tillgängligt redan nu?

Tack P1er för svar om RAM och garanti.

Permalänk
Medlem

Vill höja ett varningens finger för lenovos egen butik. Beställde en L5P 5800H + 3070 under black friday.

Den skickades måndagen den 29e och tog sig, på mindre än 24 timmar, från Nederländerna till järfälla och jag ser på tisdagen den 30e att paketet är lastat på bil kl 09:00 och ska levereras mellan 14-18. Klockan blir 18 och det ändras till "innan dagens slut".
Onsdag den 1e är det samma historia.
På torsdagen den 2e mailar jag UPS och frågar om dem kan skicka det till deras egen utlämningspunkt på det lokala torget 15 min bort. Får som svar att de enda dem kan erbjuda är hemkörning, upphämtning i Järfälla (vilket är på andra sidan Stockholm) eller skicka tillbaka paketet till avsändaren. Mailar tillbaka att dem kan köra på hemkörning och får då som svar att det ska komma på fredagen den 3e "under arbetstid" men klockan blir 18 och inget leveransförsök har gjorts.

Mailar då och frågar vad dem håller på med. Får svar på måndagen den 6e att dem behöver starta en undersökning och avsändaren måste anmäla det till dem för att dem ska starta den.
Jag mailar då omgående till digitalriver supporten, som sköter lenovobutiken i Europa och har fortfarande inte fått något svar från dem trots upprepning av samma mail under veckan.
Det får bli ett samtal under morgondagen istället och kan dem inte erbjuda en lösning där jag har en laptop i mina händer under nästa vecka så får det bli en dispyt via paypal istället. Tyvärr så var inte klarna valbart som alternativ när jag beställde.

Frågan är bara vad UPS har lyckats med. Om dem har sabbat paketet efter att det skannades som lastat på bil eller om chauffören "tappade bort" det hela vägen hem till sig.

Och allt detta för att jag ville ha 2 års premium garanti jämfört med att beställa samma modell för samma pris från proshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vladz8:

Hej, undrar vad ni tycker om backlight bleed på legion 5 pros. Jag fick min andra laptop av samma modell. Den första hade mängd av döda pixlar överallt men ingen backlight vad jag kan komma ihåg. (kanske inte märkt då jag skickade tillbaka den omgående) men nu fick jag den andra legion 5 pro och märkte direkt ut kartongen att det finns ganska mycket med blb. Inga döda pixlar. Hur ser det ut hos er? Vad tycker experterna här om detta https://ibb.co/LCSrktP

Testa igen i ett så mörkt rum som möjligt och slå av all RGB (kanske till och med slå på Performance Mode så att På-knappen blir röd). Kommer det bara från hörnen eller får du vissa skarpa ljuspunkter längs sidorna? Är det något du ser tydligt med egna ögon och är det något du störs av vid vanligt användande?

Jag tog en snabb bild på min och ett klipp på YouTube men detta syns inte lika tydligt som det gör på bild: https://imgur.com/a/i35bs4h (glömde dock P.Mode och stänga av Fn-/NumLock)
Fyrkanterna som kan anas uppe och den nede till höger finns i klippet och röda pricken är nog IR från mobilkameran.
1:a bilden är tagen rakt på, 2:a är från sidan i ett nästan kolsvart rum. Båda klassifiseras nog som IPS-glow och är alltså glöd som kommer från hörnen och är något som jag tror finns mer eller mindre på alla IPS-paneler.

Skrivet av megaman01:

Jag vet att jag letade efter den infon i somras om hdmi va 2.1 eller inte men fick inte reda på nått då. Jag kopplade in mig på vår andra tv och den har inte 4k/120 support tyvärr.

Nån annan som provat och vet?

Lenovo specificerar HDMI 2.1 och jag kan välja 4K 120hz i Windows med passande kabel och TV. Dock specificerar dem inte vilka funktioner inom HDMI 2.1 som stöds. Det är det som är så irriterande med denna "standard", det räcker att klara 4K120hz men resterande funktioner är inte ett krav för att ändå kunna kalla den HDMI 2.1...

Jag undrar dock om min kabel kanske inte är helt 100% kompatibel med det jag behöver då jag ibland får hack i bild/ljud vid spelande i 4K120hz, G-sync, HDR, Dolby Atmos. Så det verkar som att laptopen har bra stöd och klarar att skicka allt detta men jag vet alltså inte om jag helt litar på HDMI"2.1"-kabeln jag har nu, misstänker det är bandbredden på den som är flaskhalsen.
Får se om jag kan hitta en annan kabel som är kompatibel med 100% av det HDMI 2.1 erbjuder.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiggyStardust82:

Jag är absolut ingen expert men har också blb i alla 4 hörnen, mest i det nedre högra. Jag vet inte vad som är en accepterad mängd. Har inte köpt alls många laptops/skärmar genom åren och min gamla Dellskärm hade jag tur med då det begav sig.

Hur är det, brukar backlight bleed ge med sig med tiden? Vissa menar det blir bättre över tid då datorn värms upp.

Har också en fråga angående Windows 11. Vid installationen nämdes möjligheten att uppgradera till Windows 11, och att en 4 gb fil skulle laddas ner och en popup skulle komma men jag har inte sett till något. Är det tänkt att komma senare eller skall det finnas tillgängligt redan nu?

Tack P1er för svar om RAM och garanti.

Jag fick min windows 11 genom Windows updates. Den laddes ned automatiskt som en vanlig update fast hette Windows 11 någonting. Sedan behövde jag bara starta om dator och instalationen påbörjades automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att blb har blivit lite värre idag än det var för några dagar sedan eller så såg jag inte bra det i rummet med tända ljus.

Bilden nedan är tagen i helt mörkt rum. Det som var jämt IPS glow i det nedre högra hörnet blev någon slags grön fläck. :/ Det kanske försvinner på sådant sätt.

Det är också backlight bleed på nedre delen av skärmen som liksom vit glöd på fyra ställen. Man kan se dem tydligt på fyra ställen speciellt den i mitten.

https://ibb.co/WnFW1f4

Permalänk

Proshop har helgerbjudande på L5P, 16 190:-. Hade ju varit najs om priset föll lite till men frågan är om så sker det här året.

Permalänk
Skrivet av Vladz8:

Hej, undrar vad ni tycker om backlight bleed på legion 5 pros. Jag fick min andra laptop av samma modell. Den första hade mängd av döda pixlar överallt men ingen backlight vad jag kan komma ihåg. (kanske inte märkt då jag skickade tillbaka den omgående) men nu fick jag den andra legion 5 pro och märkte direkt ut kartongen att det finns ganska mycket med blb. Inga döda pixlar. Hur ser det ut hos er? Vad tycker experterna här om detta https://ibb.co/LCSrktP

Ja, blb verkar vara standard på senare batcharna, min första hade varken pixelfel eller blb, men nu på den senare så är det blb och läser man runt lite på nätet är det många som har det i olika utsträckning

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickyNavels:

Proshop har helgerbjudande på L5P, 16 190:-. Hade ju varit najs om priset föll lite till men frågan är om så sker det här året.

Som sagt hade både Power och Elgiganten kundklubberbjudande tidigare i år (före Black Friday) här i Norge, där båda körde 20% rabatt på PC/laptops, så det kan hända att de eventuellt kan gå ner i mellandagarna eller januari med liknande erbjudanden i Sverige. Verkar ju finnas lite marginaler iallafall...
Det är ju inte säkert dock så frågan är ju som vanligt om man klarar att avvakta.

Det sägs komma en ny version av Legion 7 (kanske 5 Pro också?) med miniLED-skärm på 1000nits, kanske även kommer nya versioner av RTX-korten(?). Men ju längre man väntar desto fler nyheter får man höra om...
Snart borde vi ju också höra om det kommer Advantage Edition med RX6700 eller RX6800 till Legion-modellerna.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Ändrade precis min taskbar till auto-hide och nu gömmer den sig bakom öppnade fönster så den är omöjlig att se när man hovrar över... Windows 11. Är det här en känd bugg? Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Skrivet av p1er:

Som sagt hade både Power och Elgiganten kundklubberbjudande tidigare i år (före Black Friday) här i Norge, där båda körde 20% rabatt på PC/laptops, så det kan hända att de eventuellt kan gå ner i mellandagarna eller januari med liknande erbjudanden i Sverige. Verkar ju finnas lite marginaler iallafall...
Det är ju inte säkert dock så frågan är ju som vanligt om man klarar att avvakta.

Jag köpte den på Proshop "så länge" eftersom deras returrätt förlängts. Om inget bättre erbjudande dykt upp till julafton så blir det min julklapp. Ska bara hålla mig från att öppna paketet som jag redan hämtat ut och jävligt halvhjärtat gömt i garderoben.

Permalänk
Medlem

råkade sätta i en extern ssd usb-c i högra sidan i usb-a jacket...

kommer upp "denna enhet kräver mer ström än uttaget ger", tänkte va fan snackar du om.. det är en ssd

insåg mitt misstag & startade snabbt om för att bli av med meddelandet, ingen skada skedd

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

Jag ställer min fråga igen, jag äger en L7 och söker en TB3/USB-C HUB, någon som rekommenderas?
Är det någon som köpt en extra strömkabel?

Är ute efter att släpa så lite saker mellan jobb och hem.

Permalänk

First try here: https://accessorysmartfind.lenovo.com/ just in search put your part number!
For example: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H
Part Number: 82JQ0079MX
Result: https://accessorysmartfind.lenovo.com/#/search?keyword=&pageI...

Same for Recommended services:
For example: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H
Part Number: 82JQ0079MX
Result: https://lsc.lenovo.com/#/smartFindService?keyword=82JQ0079MX

All configuration info can be found on Product Specifications REFerence site: https://psref.lenovo.com
For example Lenovo Legion 5 PRO:
16ACH6H: https://psref.lenovo.com/Product/Legion/Lenovo_Legion_5_Pro_1...
16ITH6H: https://psref.lenovo.com/Product/Legion/Lenovo_Legion_5_Pro_1...
16ITH6: https://psref.lenovo.com/Product/Legion/Lenovo_Legion_5_Pro_1...
16ACH6: https://psref.lenovo.com/Product/Legion/Lenovo_Legion_5_Pro_1...