Köpa present till min nyss fyllda 18åriga systerdotter

Permalänk
Medlem

Köpa present till min nyss fyllda 18åriga systerdotter

Som rubriken lyder jag behöver lite hjälp.

18 år är ju ändå 18. Det är stort. Jag vill ge något men vet fan inte vad man kan ge. Cäsh känns ju så jäkla rationellt men ändå "hej jag är lat, ta så mycket jag kan avara"

Hon är en snygg "inne" brud med bra klädsmak och är ute på krogen typ varje kväll, hon är ju nyss fyllda.

Bomba förslag!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, Arctic Freezer 280mm AIO
Fury 32GB 3600Mz cl16
X570S Aero G
ASUS TUF 3070 OC Gaming
Corsair RM850 850W

Permalänk
Medlem

https://www.bokus.com/bok/9789188953926/mer-pengar-for-pengar...

Vad sägs att ge henne en chans att tjäna några extra miljoner?

Permalänk
Medlem

Ett tusenpack kondomer. Halvt på skoj, halvt på allvar.

Annars vet jag inte, kanske gå ihop med andra släktingar ifall hon behöver en ny dator eller annat dyrt?

En middag på någon hipp restaurang eftersom hon gillar att gå ut?

Presentkort på någon klädesbutik. Men det är ju ungefär samma sak som att ge pengar samt en lapp där det står ”jag litar inte på att du super ner dig för pengarna så de här måste du köpa i just denna butik”.

En upplevelse är ju alltid roligt. Fallskärmshopp eller liknande tror jag är roligt.

Permalänk
Medlem

presentkort på en körskola.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ett tusenpack kondomer.

Jag hade i alla fall tyckt det var sjukt creepy om min faster/moster, för köra ombyta roller, hade köpt kondomer till mig.

stavfel
Permalänk
Medlem

Jag har en brorsdotter på 21 och smycken går alltid hem vid student/födelsedagar/jul osv.
Första gången jag köpte något, besökte jag en handlare och hade turen att det fanns en ung tjej som jobbade där, som verkade ha bra koll på märken som var "inne" då.
Numera köper jag lite vuxnare smycken, tanken är ju att hon ska behålla dom och kunna använda det framöver.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Typ betala en självförsvarskurs eller liknande. Eller ge bort en spa-weekend eller presentkort till det.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Svårt det där… har två döttrar varav den ena nyss 18 och andra 17.

Beror ju lite på vad som personen är intresserad av tänker jag. Dyra prylar är ju inte alla intresserade av. Sånt förser säkert föräldrarna med så du kanske slipper
Jag har under ganska många år gett bort upplevelser istället för prylar och det funkar bra till dom som har det mesta inom prylvärlden redan.
Middag ute (med eller utan sig själv), spa, resa, konserter, köra bil på bana/rallycross, prova enduro/cross, sportevenemang, snöskoterhyra, anmälning till lopp (valfri idrottsutmaning), laga middag tillsammans med proffs, bowling kombinerat med krogrunda, rida häst, fyll på med vad som kan passa personen i fråga! Tycker själv att det är kul med något oväntat.

Körkort kan vara intressant? Kanske ett startpaket till körkort? Om körkortet är tagit så kanske något kring bil om det är aktuellt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Jag hade i alla fall tyckt det var sjukt creepy om min faster/moster, för köra ombyta roller, hade köpt kondomer till mig.

Som sagt, jag skrev det inte helt seriöst. Men det beror lite på vad man har för relation med varandra, vissa skulle klara av det. Men det är nog bäst att låta bli

Permalänk
Medlem

Köpte presentkort till min Kusin när hon fyllde 18.

Presentkort på Systembolaget, sen skrev på kortet: Grattis, bara 2 år kvar

Hon vart väll inte så himla glad, men hennes mamma höll på att svimma av skratt

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Haha roliga och bra tips ni kom med. Blir nog ett smycke eller cash. Skulle själv inte vilja få presentkort eller nån upplevelse man "måste" gå på fast man inte vill.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, Arctic Freezer 280mm AIO
Fury 32GB 3600Mz cl16
X570S Aero G
ASUS TUF 3070 OC Gaming
Corsair RM850 850W

Permalänk
Medlem

10års medlemskap i någon vettig bostadskö.
Lite Bitcoin för framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjalls:

Haha roliga och bra tips ni kom med. Blir nog ett smycke eller cash. Skulle själv inte vilja få presentkort eller nån upplevelse man "måste" gå på fast man inte vill.

Smycken kan dock vara väldigt knepigt, speciellt om det är något finare (=dyrare). Då ens smyckespreferensen är otroligt personligt blir det svårt att träffa rätt så att säga så risken är att smycket endast kommer ligga i ett skrin och på sin höjd användas när ni träffas.

Men om man vet vad personen har för smak kan det förstås bli väldigt lyckat!

Permalänk
Medlem

Vid den ålder var det alltid bäst att få pengar!

Permalänk
Medlem

Ett par schyssta sällsynta sneakers, from tex. StockX.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Köpte presentkort till min Kusin när hon fyllde 18.

Presentkort på Systembolaget, sen skrev på kortet: Grattis, bara 2 år kvar

Hon vart väll inte så himla glad, men hennes mamma höll på att svimma av skratt

Haha, klockren!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

En del taxibolag har presentkort. Om hon är på krogen och ränner så är taxi hem sjukt lyxigt för en 18-åring, samtidigt som du visar att du bryr dig om henne och att hon ska ta sig hem säkert.