Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att det inte går att ringa Telenors uppsägningsavdelning (för att fråga efter prismatchning) mer än vardagar mellan kl 8 till 18.... Dvs omöjligt ifall man jobbar heltid och utan möjlighet att gå från sitt arbete :/

Permalänk
Medlem

Då jag flyttar i Januari så blev detta ett perfekt läge att skaffa bredband till den nya bostaden.
Blev 1000/1000 för 249kr i 12 månader (telenor)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Då jag flyttar i Januari så blev detta ett perfekt läge att skaffa bredband till den nya bostaden.
Blev 1000/1000 för 249kr i 12 månader (telenor)

hoppas rabatten är kvar imorgon för jag vill också ha 1000 för 249! är redan kund där men hotar man med att lämna, så brukar uppsägningsavdelningen genast vara sammarbetsvilliga

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

hoppas rabatten är kvar imorgon för jag vill också ha 1000 för 249! är redan kund där men hotar man med att lämna, så brukar uppsägningsavdelningen genast vara sammarbetsvilliga

Som jag precis skrev ovan verkar man inte kunna komma i kontakt med deras uppsägningsavdelning förrän tidigast måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Som jag precis skrev ovan verkar man inte kunna komma i kontakt med deras uppsägningsavdelning förrän tidigast måndag

hmmm.. :/

tele2 för mig har 1000 för 299 https://gyazo.com/2f8b5c9873e9a9ad893d559f851db779
dock läste jag omdömmen på trustpilot där de blev helt slaktade när de kommer till sitt fiber.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Upptäckte precis att det inte går att ringa Telenors uppsägningsavdelning (för att fråga efter prismatchning) mer än vardagar mellan kl 8 till 18.... Dvs omöjligt ifall man jobbar heltid och utan möjlighet att gå från sitt arbete :/

Inte många som har 10 timmars arbetsdag utan rast.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Dessa trådar är ju ändå lustiga, varje år har alla samma varierade upplevelser av att säga upp/Teckna abonnemang hos telia/Telenor och Bahnhos (som aldrig verkar vilja ha nya kunder).

Många klagar på att telia/Telenor inte vill ha kvar sina kunder då någon inte fått en deal pga olika avtalsvillkor i näten men ni byter ju bara plats med varandra när ni säger upp abonnemangen i protest så egentligen så har de väl inte tappat några kunder?

Själv släppte jag dock Telenor som operatör, sjukt driftsäkert nät där jag bor men jag orkade inte med deras administration, jag fick aldrig autogiro att fungera och när man då även fick felaktiga fakturor hemskickade och aldrig kunde ta ärendet via chat eller mail utan bara per telefon och vissa tider så blev det uppsägning av abonnemanget. Bytet till Bredband2 gick inte det heller helt smärtfritt då man låst kopplingen och inte låtit bredband2 få ta över på det datumet som var avtalat. Så återigen en massa mer tid i telefon för att lösa deras fel. Vet inte om dom är för stora eller om det är för många kockar i soppan men det blir lite man får vad man betalar för feeling hos Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte många som har 10 timmars arbetsdag utan rast.

Jag har inga raster på mitt arbete. Oftast hinner jag klämma in en lunch någon gång mellan kl elva och två, men den är mycket kort och inte tillräckligt för att sitta i telefonkö. Har försökt gå ifrån för att starta samtalet något gång på förmiddagen, men eftersom jag varken vet när jag får lunch eller när kön blir färdig är det väldigt svårt att tajma!

Permalänk

Ringde uppsägningsavdelningen på Telenor och skulle säga upp mitt 500/500 som hår upp till 499 runt jul.
De undrade varför och jag sa att jag ville få ner kostnaden och såg att Bredband2 hade ett avtal för 286kr för 250mbit. Det han kunde erbjuda var 500/500 för 349 i 12 månaders tid utan bindningstid.
Slog till på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag har inga raster på mitt arbete. Oftast hinner jag klämma in en lunch någon gång mellan kl elva och två, men den är mycket kort och inte tillräckligt för att sitta i telefonkö. Har försökt gå ifrån för att starta samtalet något gång på förmiddagen, men eftersom jag varken vet när jag får lunch eller när kön blir färdig är det väldigt svårt att tajma!

Då ska du klaga din arbetsgivare och inte öppettiderna.
Ta en titt på arbetstidslagen också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Då ska du klaga din arbetsgivare och inte öppettiderna.
Ta en titt på arbetstidslagen också.

Tycker bara det är konstigt att Telenor inte har kvällsöppet. Jag kan inte vara den enda som inte får gå ifrån mitt arbete en halvtimme mitt på dagen för att sitta i telefonkö.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red Onion:

Tycker bara det är konstigt att Telenor inte har kvällsöppet. Jag kan inte vara den enda som inte får gå ifrån mitt arbete en halvtimme mitt på dagen för att sitta i telefonkö.

Men du jobbar väl fortfarande inte 10 timmar om dagen varje dag? 8-18 är rätt rimliga öppettider..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Men du jobbar väl fortfarande inte 10 timmar om dagen varje dag? 8-18 är rätt rimliga öppettider..

Kommer jag komma fram om jag ringer kvart över fem då? Sist jag stod i kö hos dem var kön över en timme lång.

Jag får testa på måndag. De flesta erbjudanden verkar inkludera även 29:e.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Red Onion:

Kommer jag komma fram om jag ringer kvart över fem då? Sist jag stod i kö hos dem var kön över en timme lång.

Jag får testa på måndag. De flesta erbjudanden verkar inkludera även 29:e.

Ja jag kan tänka mig att de har lång kö nu under black week, min erfarenhet från kundtjänst är att om det är kö när man stänger får man jobba övertid tills den är avbetad.

Dock finns det ju ingen garanti att Telenor jobbar så, men skadar ju inte att prova tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Kommer jag komma fram om jag ringer kvart över fem då? Sist jag stod i kö hos dem var kön över en timme lång.

Jag får testa på måndag. De flesta erbjudanden verkar inkludera även 29:e.

De har dock så man blir uppringd. Gjorde jag senast igår då jag inte kände för sitta 47 minuter i kö
Så man kan ringa typ 30-60 min innan man slutar då och be om bli uppringd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

De har dock så man blir uppringd. Gjorde jag senast igår då jag inte kände för sitta 47 minuter i kö
Så man kan ringa typ 30-60 min innan man slutar då och be om bli uppringd.

Ahh vad bra, då känns det bättre

Permalänk
Medlem

Gjorde ett försök till med telenor men de ville inte ens erbjuda 250/250 för fortsatt 299:- efter min uppsägning.
Ownit har bindningstid 12 månader om man tar "kampanjen" med 99kr månaden 3 mån (dock 199kr startavgift lol).
Bahnhof har inga kampanjer.
Bredband2 12% är meh.

Så antar det är Telia kvar, förhoppningsvis om man flyttar så har det statsnätet Telia
Bara hoppas Telia fungerar bra nu, har inte haft en enda downtime med Telenor på 1 år och inga problem med hastigheter.

Fuck it, tecknade Telia, så mycket billigare speciellt för 500/500 än alla andra. Se om man ångrar det lr inte med binda upp sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Gjorde ett försök till med telenor men de ville inte ens erbjuda 250/250 för fortsatt 299:- efter min uppsägning.
Ownit har bindningstid 12 månader om man tar "kampanjen" med 99kr månaden 3 mån (dock 199kr startavgift lol).
Bahnhof har inga kampanjer.
Bredband2 12% är meh.

Så antar det är Telia kvar, förhoppningsvis om man flyttar så har det statsnätet Telia
Bara hoppas Telia fungerar bra nu, har inte haft en enda downtime med Telenor på 1 år och inga problem med hastigheter.

Fuck it, tecknade Telia, så mycket billigare speciellt för 500/500 än alla andra. Se om man ångrar det lr inte med binda upp sig

inte tele2 då? https://gyazo.com/41699c7b3521506f6a8a31928fd2b1ef 1000 mbit för 299kr i 24 månader med 1 månads uppsägningstid för mig i alla fall.

har öppen fiber och fattar dock inte varför de ska komma hit och byta medieomvandlare osv? läser man på trustpilot om tele2s internet blir man dock mörkrädd.

kluven

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

inte tele2 då? https://gyazo.com/41699c7b3521506f6a8a31928fd2b1ef 1000 mbit för 299kr i 24 månader med 1 månads uppsägningstid för mig i alla fall.

har öppen fiber och fattar dock inte varför de ska komma hit och byta medieomvandlare osv? läser man på trustpilot om tele2s internet blir man dock mörkrädd.

kluven

Har ej sådant för min adress, itux statsnät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

inte tele2 då? https://gyazo.com/41699c7b3521506f6a8a31928fd2b1ef 1000 mbit för 299kr i 24 månader med 1 månads uppsägningstid för mig i alla fall.

har öppen fiber och fattar dock inte varför de ska komma hit och byta medieomvandlare osv? läser man på trustpilot om tele2s internet blir man dock mörkrädd.

kluven

Tele2 använder sin egen mediaomvandlare om du vill ha dem som ISP.
Givetvis bekostar de bytet så att de kan binda upp dig men den dagen du vill byta till vilken annan ISP som helst förutom Tele2 så får du själv bekosta mediaomvandlarbytet.
Nu killgissar jag men skulle tro att det inte kostar peanuts…..

Permalänk
Medlem

Stannade kvar hos Bahnhof tillslut, sänkte min månadskostnad med några kronor men slipper Telia och Telenor.

Bahnhofs kundtjänst har ju dock lite att jobba på, framför allt chatten. Dem i telefonen jag hade kontakt med var bättre dock.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Underligt upplägg av Telia att ändra priserna mitt under kampanjveckan! Någon som fått 500/500 för 299:- efter att de höjde till 379:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnav:

Underligt upplägg av Telia att ändra priserna mitt under kampanjveckan! Någon som fått 500/500 för 299:- efter att de höjde till 379:-?

Har du klickat in dig rätt väg då? Black Friday - Alla erbjudanden på förstasidan.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Zmt:

Stannade kvar hos Bahnhof tillslut, sänkte min månadskostnad med några kronor men slipper Telia och Telenor.

Bahnhofs kundtjänst har ju dock lite att jobba på, framför allt chatten. Dem i telefonen jag hade kontakt med var bättre dock.

Hur mycket fick du ner priset och vilken hastighet?

Är det någon som lyckats få Bahnhof att sänka priset eller erbjuda för 299kr? Helt blankt nej när jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Hur mycket fick du ner priset och vilken hastighet?

Är det någon som lyckats få Bahnhof att sänka priset eller erbjuda för 299kr? Helt blankt nej när jag testat.

Samma här. De vägrar. Det bästa jag har fått är 239, ner från 269, för 100/100.

Jag byter till Telia 500/500 för 299.

Permalänk
Medlem

Banhof lär göra om sin prissättning för o matcha annars kommer folk inte vara lojala. Hastighet är viktigt. Men jag stannar ändå för jag respekterar att de försöker hålla Internet fritt från klåpare.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Hur mycket fick du ner priset och vilken hastighet?

Är det någon som lyckats få Bahnhof att sänka priset eller erbjuda för 299kr? Helt blankt nej när jag testat.

40:- 😂
I vårat nät betalade jag 439:- för 250/100 men de hade kampanj nu med 399:- för samma hastighet så tog det i 12 månader. Något annat än det var det blankt nej på från deras sida.

Blir utvärdering sta år igen om jag tänker lika då som nu, ifall Telia och Telenor fortsätter med liknande kampanjer.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Det har ju kanske med adresser att göra men får ni verkligen 500/500 eller 500? Den senare är:
Nedladdning: 250-500 Mbit/s
Uppladdning: 50-100 Mbit/s
om man läser ordentligt

Så för mig fanns det bara val att köra "500" för 299:- vilket ändå är bättre än vad Telenor kunde erbjuda efter ha dubblat min månadsavgift och sedan gett en dålig rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det har ju kanske med adresser att göra men får ni verkligen 500/500 eller 500? Den senare är:
Nedladdning: 250-500 Mbit/s
Uppladdning: 50-100 Mbit/s
om man läser ordentligt

Så för mig fanns det bara val att köra "500" för 299:- vilket ändå är bättre än vad Telenor kunde erbjuda efter ha dubblat min månadsavgift och sedan gett en dålig rabatt.

Jag vet inte hur det är för andra så klart men min 500/500 levererar 500+ på båda upp- och nedladdning, åtminstone enligt både bredbandskollen och speedtest. Sedan är det ju aldrig snabbare än långsammaste kopplingen på vägen s.a.s.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag vet inte hur det är för andra så klart men min 500/500 levererar 500+ på båda upp- och nedladdning, åtminstone enligt både bredbandskollen och speedtest. Sedan är det ju aldrig snabbare än långsammaste kopplingen på vägen s.a.s.

Du missförstår mig nog, de har två produkter.
En 500 och en 500/500. Du har ju så klart 500/500 men de som hoppar på denna deal får nog 500/100 som jag fick nu