Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att det inte går att ringa Telenors uppsägningsavdelning (för att fråga efter prismatchning) mer än vardagar mellan kl 8 till 18.... Dvs omöjligt ifall man jobbar heltid och utan möjlighet att gå från sitt arbete :/

Permalänk
Medlem

Då jag flyttar i Januari så blev detta ett perfekt läge att skaffa bredband till den nya bostaden.
Blev 1000/1000 för 249kr i 12 månader (telenor)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukieee:

Då jag flyttar i Januari så blev detta ett perfekt läge att skaffa bredband till den nya bostaden.
Blev 1000/1000 för 249kr i 12 månader (telenor)

hoppas rabatten är kvar imorgon för jag vill också ha 1000 för 249! är redan kund där men hotar man med att lämna, så brukar uppsägningsavdelningen genast vara sammarbetsvilliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

hoppas rabatten är kvar imorgon för jag vill också ha 1000 för 249! är redan kund där men hotar man med att lämna, så brukar uppsägningsavdelningen genast vara sammarbetsvilliga

Som jag precis skrev ovan verkar man inte kunna komma i kontakt med deras uppsägningsavdelning förrän tidigast måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Som jag precis skrev ovan verkar man inte kunna komma i kontakt med deras uppsägningsavdelning förrän tidigast måndag

hmmm.. :/

tele2 för mig har 1000 för 299 https://gyazo.com/2f8b5c9873e9a9ad893d559f851db779
dock läste jag omdömmen på trustpilot där de blev helt slaktade när de kommer till sitt fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Upptäckte precis att det inte går att ringa Telenors uppsägningsavdelning (för att fråga efter prismatchning) mer än vardagar mellan kl 8 till 18.... Dvs omöjligt ifall man jobbar heltid och utan möjlighet att gå från sitt arbete :/

Inte många som har 10 timmars arbetsdag utan rast.

Permalänk
Medlem

Dessa trådar är ju ändå lustiga, varje år har alla samma varierade upplevelser av att säga upp/Teckna abonnemang hos telia/Telenor och Bahnhos (som aldrig verkar vilja ha nya kunder).

Många klagar på att telia/Telenor inte vill ha kvar sina kunder då någon inte fått en deal pga olika avtalsvillkor i näten men ni byter ju bara plats med varandra när ni säger upp abonnemangen i protest så egentligen så har de väl inte tappat några kunder?

Själv släppte jag dock Telenor som operatör, sjukt driftsäkert nät där jag bor men jag orkade inte med deras administration, jag fick aldrig autogiro att fungera och när man då även fick felaktiga fakturor hemskickade och aldrig kunde ta ärendet via chat eller mail utan bara per telefon och vissa tider så blev det uppsägning av abonnemanget. Bytet till Bredband2 gick inte det heller helt smärtfritt då man låst kopplingen och inte låtit bredband2 få ta över på det datumet som var avtalat. Så återigen en massa mer tid i telefon för att lösa deras fel. Vet inte om dom är för stora eller om det är för många kockar i soppan men det blir lite man får vad man betalar för feeling hos Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte många som har 10 timmars arbetsdag utan rast.

Jag har inga raster på mitt arbete. Oftast hinner jag klämma in en lunch någon gång mellan kl elva och två, men den är mycket kort och inte tillräckligt för att sitta i telefonkö. Har försökt gå ifrån för att starta samtalet något gång på förmiddagen, men eftersom jag varken vet när jag får lunch eller när kön blir färdig är det väldigt svårt att tajma!

Permalänk
Medlem

Ringde uppsägningsavdelningen på Telenor och skulle säga upp mitt 500/500 som hår upp till 499 runt jul.
De undrade varför och jag sa att jag ville få ner kostnaden och såg att Bredband2 hade ett avtal för 286kr för 250mbit. Det han kunde erbjuda var 500/500 för 349 i 12 månaders tid utan bindningstid.
Slog till på det.