Aktivitetsfältet på rätt skärm

Permalänk

Aktivitetsfältet på rätt skärm

Hejsan. Jag har en skärmsetup på flera skärmar. Den mellersta skärmen är såklart den primära. för någon dag sedan när jag startade datorn så flyttade aktivitetsfältet med Nvidia kontrollpanel, volym och nätverksikonerna över till min högra skärm. Har ingen aning om varför och har för mig att dom alltid ska vara på den primära skärmen. vilket jag också vill ha.

när jag söker om dessa problem hittar jag bara hur man ändrar så att aktivitetsfältet är på vänster mitt eller höger sida på skärmen. Alltså inte det jag letar efter. Någon som kan något om mitt problem och vill berätta hur jag skall gå till väga?

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Öppna skärminställningarna genom att högerklicka på skrivbordet. Kolla vilken skärm som är primär skärm

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Öppna skärminställningarna genom att högerklicka på skrivbordet. Kolla vilken skärm som är primär skärm

kanske skrev lite oklart. Men min mellersta skärm är alltså den primära. fast utan aktivitetsfält..

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk

Okej det löste sig precis. Min mellersta skärm stod som primär fast utan aktivitetsfält. tog och byte skärm som primär och sedan bytte tillbaka till mellersta då hamnade aktivitetsfältet rätt. Bugg.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2