Permalänk
Medlem

Varning på Koolance fittings?!

Fick nyss hem dessa, men texten på förpackningen känns lagom ”betryggande” 😂
Har de tillverkats av gammalt kärnavfall tro?

Bild: https://imgur.com/a/TRhjQkS

Permalänk
Skrivet av DG77:

Fick nyss hem dessa, men texten på förpackningen känns lagom ”betryggande” 😂
Har de tillverkats av gammalt kärnavfall tro?

Bild: https://imgur.com/a/TRhjQkS

USA är inblandade såklart.
What is Proposition 65?

Proposition 65 requires businesses to provide warnings to Californians about significant exposures to chemicals that cause cancer, birth defects or other
reproductive harm.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jepp var där inne å läste, givetvis ingen produktspecific info, men tydligen måste informationen stå på alla produkter som innehåller eller har producerats i/av farliga ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Fick nyss hem dessa, men texten på förpackningen känns lagom ”betryggande” 😂
Har de tillverkats av gammalt kärnavfall tro?

Bild: https://imgur.com/a/TRhjQkS

Snabb läsning om proposition 65 tolkar jag som att det handlar om varning för kemikalier och i detta fall antagligen kemikalier för att få fram aktuell färg och patina på anslutningen som inte gör den lämpligt för dricksvatten?

Eller så är godset de facto uttjänt kärnbränsle från Korea

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Samsung Sverige

Är nog pulverlackeringen/anodiseringen som tvingar fram varningstexten

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Bör man hålla den med en handske?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Bör man hålla den med en handske?

det är inga problem, 95% av alla datorkomponenter har den varningen, bildelar har den, fiskesaker har den.
i fiske är det PGA. bly oftast

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag är inte direkt skrämd av det, tyckte mest det var en rolig detalj att dela med sig av 😂
Nog att vattenkylning kan vara farligt men sällan cancerframkallande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

det är inga problem, 95% av alla datorkomponenter har den varningen, bildelar har den, fiskesaker har den.
i fiske är det PGA. bly oftast

Till och med Disneyland har den varningen. Vad jag förstått så är lagen skriven på ett sådant sätt att i stort sett allting inbegrips av den, med resultatet att det är fullständigt intetsägande ändå när det kommer till att undvika farliga kemikalier.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Det gör att det inte går att stämma företag åt höger o vänster.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Stoppa inte den i munnen, så är det nog inga problem

Lycka till!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.