Helgsnack: Utövar du någon sport?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Utövar du någon sport?

Bollsport, skidsport, ridsport eller varför inte e-sport? Dela med dig av sporten eller sporterna du gillar att utöva!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Höll på med cykling under många år, men drabbades av en skada som satte stopp för det. Förhoppningsvis kan jag en dag bli bra och återuppta det, men pandemiskiten satte käppar i hjulet för min rehab...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Ingen riktig sport men jag är regelbunden "gymmare"

Permalänk

Styrkelyft och e-sport, wow arena.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tävlar i sportfiske och har åkt snowboard sedan 1992.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
99:e percentilen

Beachvolleyboll ftw! Tog hem SM-guldet i somras till och med … i hejaklacksklassen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Konsolgrävare

Klättring, både ledklättring och topprep men den senaste tiden har det varit mest bouldering! Superkul! 🧗‍♂️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Rank2 i världen för 2021 i min klass i Path of Exile.

Cyklar MTB fast på hobby nivå, kanske provar lite Enduro om några år (behöver ny cykel och en hel del träning först)

Åker längdskidor (dock inte gjort på ett år pga flytt till Göteborg och skidorna är kvar i Norrbotten, men kanske blir lite under jul).

Gymmar 3-6 dagar i veckan.

Så blir en del sportande

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Brukar köra "dagens" crossfit pass och har även varit med i någon tävling på skoj (långt ifrån någon elite nivå här ). Cycklar mountainbike Downhill och Cross Country lite då och då.

//Anders

Permalänk
Medlem

Offpist och randonee på vintern och katamaran på sommaren. Har börjat springa lite småseriöst och siktar på 45min på milen, inte riktigt där än men det börjar ta sig senaste försöket landa på 48. Föräldraledig nu så lite knepigt att få till äventyren xD men desto lättare att få till löpningen.

/Philip

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Cyklar Mtb så mycket jag hinner/orkar

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Fotboll i seniorlag, division 6. Träning 2 dagar i veckan å under säsong matcher under helger, ibland vardagskvällar. Ofta A samt B-lagsmatcher så blir 3-4x i veckan. Fotboll inomhus med kollegor en gång i veckan under höst/vinter/tidig vår. Paddel när tillfällighet ges. Styrketräning 2-4x i veckan. Å så en del CSGO och SC2 men inte professionellt utan som en hobby.

Precis även köpt en spinningcykel att ha bredvid min TV som jag kan sitta å motionera på samtidigt.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Kör Crossfit ett par gånger i veckan året runt, sjukt skön träningsform som funkar kanon för mig! Bye bye ryggproblem som jag dragit med tidigare . På sommaren blir det mountainbike och lite löpning. På vintern är det Slalom och skoter som gäller

Permalänk
Medlem

Fotboll eg hela uppväxten, men operation på knät x2, fot x2 och handled fick räcka för att lägga skorna på hyllan.. Numera bara gym

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag tävlar en del i segling även om jag föredrar att inte tävla när jag seglar. Men det räknas nog som en sport, materialsport iaf. Men ställer upp i x antal regattor om året.

Jag håller också på med landsvägscykling och ibland längdskidor men bara för motion och naturen.

Åker även en del snowboard men jag föredrar afterski.

Permalänk
Medlem

Spelar badminton minst en gång i veckan. Men det är mer som en hobby och jag är inte vidare bra i det 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Simning (axlarna gav upp), badminton (svårt att hitta någon att spela med), padel(för det är lätt att hitta någon att spela med) och nu ger jag soffpotatis ett försök.

I sann Sweclockers-anda gäller det att man har top-notch utrustning oavsett vad man än gör och man ska självklart prisjämföra och köpa det som är mest bang for the buck. Sen slutar man direkt efter att man köpt in allt.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

När inte knät spökar spelar jag basket. I övrigt regelbunden gymråtta.

Permalänk
Medlem

Badminton med kollegerna två gånger i veckan, brukar bli oftast bra spel så det räcker med sport för min del

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk

Cyklar mycket MTB enhjuling.
Mycket längdskidor på vintern.
Gym 3-5 gånger i veckan.

En del annat också, beroende på väder och humör

Permalänk
Medlem

MTB sen många många år tillbaka, så långt tillbaka i tiden som t o m före elevated chainstay och bar ends. Thumbshifters rules!

Permalänk
Medlem

Måndag: innebandy
Tisdag: innebandy
Onsdag: gym
Torsdag: innebandy
Fredag: gym morgon, padel kväll.
Lördag: vila
Söndag gym.

Därutöver försöker jag klämma in aktiviteter då det finns tid som badmin, tennis och lite sporadisk hockey

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Bowlar men det har legat på is hela pandemin. E-sport är väl att ta i men jag kör en del onlineracing, vilket ibland kan vara rätt fysiskt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag cyklar till jobbet, i -7°C

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Discgolf. Riktigt medioker om inte nästan dålig på det! Men ett ace (eller hole in one, eller vad man kallar det nuförtiden) har det hunnit bli!

Åker skidor också vid tillfällen. Har en bmx i garaget som sällan kommer till användning!

Permalänk
Medlem

Bangolf samt dart på ren hobbynivå.

Bågskytte har hamnat på hyllan pga pandemin.

Började under sensommar/höst med flugfiske och blev helt hooked 🥰
Så nu spenderar man på tok för mycket pengar på roliga saker man troligen inte behöver 😊

Permalänk
Medlem

Alpinskidåkning i många former. Pist, offpist och toppturer har det blivit en del genom åren. Började även åka lite långfärdsskridskor förra vintern, så förhoppningsvis blir det mer av det i år.

Lite segling och vandring på somrarna.

Permalänk
Medlem

Gymråtta sedan många år men har gett upp bodybuilding när man inser att man faktiskt behöver "hjälp" för att bli stor.

Kör lite MMA,Thai och SW när lusten och orken finns.

Sommaren ägnas åt bankörning med motorcykeln.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Lego Master

Spelade Airsoft i många år, men slutade lite innan ungarna bestämde sig för att dyka upp.
Saknar det som tusan, bra "träningsform" kombinerat med ett sinnessjukt nördigt intresse, där man kan shimsa om en gearbox i flera timmar innan man justerar hopupen och chronar bössan efter VSAF-reglerna.

God I miss it.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tidigare var det cykling o klättring. Idag är det jaga runt efter småbarnen hemma eller agera klätterställning.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3