Permalänk
Snusfri

Retur med Fedex?

Köpte 2st HDD's på Amazon.de som skickades från Florida.
Hämtade ut paketet idag och tyvärr så var en av diskarna DOA.

Tog kontakt med säljaren som svarade väldigt snabbt och jag skall skicka tillbaka den döda disken och få en refund.

Han skickar en retursedel till mig, frågan är nu, måste jag leta upp/åka till något Fedex-ställe eller kan jag lämna in det hos PostNord Företagscenter? (där jag hämtade ut paketet tidigare idag)

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Tittade lite snabbt på deras hemsida men hittade inget förutom boka hämtning.
Hittade sedan detta https://utlamnings-stalle.se/fedex/ ska tydligen gå att lämna in med.

Sen om det finns nåt utlämningsställe nära dig är en helt annan sak för några år sedan så var mitt närmsta fedex ställe 25mil bort och det fanns i Stockholm.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Köpte 2st HDD's på Amazon.de som skickades från Florida.
Hämtade ut paketet idag och tyvärr så var en av diskarna DOA.

Tog kontakt med säljaren som svarade väldigt snabbt och jag skall skicka tillbaka den döda disken och få en refund.

Han skickar en retursedel till mig, frågan är nu, måste jag leta upp/åka till något Fedex-ställe eller kan jag lämna in det hos PostNord Företagscenter? (där jag hämtade ut paketet tidigare idag)

Du kan nog be Fedex komma och hämta paketet vid din dörr. Du kan nog inte lämna det till PostNord. Testa att ringa Fedex och säg att du har ett paket som du vill att de hämtar upp. Jag har kunnat be UPS hämta paket hemma hos mig när jag har fått fraktsedlar med UPS

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det är dock stor risk att dom bara vill komma under kontorstid och inga helger, dock ej säker på detta.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Snusfri

Har nu bokat upphämtning av mitt returpaket.
Det var en redigt snårig upplevelse, går man via länk på deras sida för att boka upphämtning så kommer man till en felsida.

Lyckades dock hitta en sida som fungerade tack vare att man har svart bälte i Google.

Nu ska jag bara få tag på en skrivare, plastficka och tejp

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL